Εικόνες Μιλάνου στα ελληνικά σούπερ μάρκετ

1338
σούπερ

Η εξάπλωση του κοροναϊού εκτός της Κίνας, τα 82.164 επιβεβαιωμένα κρούσματα και οι 2.801 θάνατοι σε παγκόσμιο επίπεδο όπως καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την πλατφόρμα του Johns Hopkins University, οι πρώτοι θάνατοι στη γειτονική Ιταλία και το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα στην Ελλάδα, έχουν προκαλέσει φρενίτιδα στην αγορά.

Στελέχη μεγάλων λιανεμπορικών ομίλων τροφίμων και προμηθευτών με τα οποία επικοινώνησε το Capital.gr ανέφεραν ότι σε αυτές τις κατηγορίες η κατανάλωση έχει καταγράψει από τη Δευτέρα αύξηση από 30% έως 50%. Με τη συνολική αύξηση των αγορών στο εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στη Βόρεια Ελλάδα να αγγίζει το +15%, μέχρι εχθές αργά το πρωί, δηλαδή πριν γίνει γνωστό ότι υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα στη Θεσσαλονίκη.

Εικόνες Μιλάνου στα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Ποσοστό αύξησης των πωλήσεων το οποίο είναι πενταπλάσιο από την αύξηση της κατανάλωσης που είχε καταγραφεί από τις 30 Δεκεμβρίου του 2019 έως τις 15 Φεβρουαρίου –ήταν στο +3%–, οπότε και υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (πηγή: εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης) και υπερεξαπλάσιο από την αύξηση 2,3% των πωλήσεων που έχει σημειωθεί τις δύο πρώτες εβδομάδες του Φεβρουαρίου.

Το “στοκάρισμα” από την πλευρά των καταναλωτών, προϊόντων όπως τα όσπρια, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα κατεψυγμένα, οι κονσέρβες, τα αντισηπτικά κ.λπ. έχει αυξήσει τις παραγγελίες από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ προς τους προμηθευτές.

Την ίδια στιγμή εμφανίζονται και τα πρώτα κρούσματα ανατιμήσεων. Μια διαδικτυακή “βόλτα” στην ηλεκτρονική πλατφόρμα skroutz.gr όπου ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να δει και την εξέλιξη των τιμών σε σειρά προϊόντων επιβεβαιώνει ότι έχουν αρχίσει οι πρώτες ανατιμήσεις.

Για του λόγου το αληθές, η μέση τιμή σε αντισηπτικό χεριών 1 λίτρου έχει αυξηθεί τις τελευταίες ώρες κατά 18,18%. Από 11 ευρώ που ήταν πριν από λίγα εικοσιτετράωρα αυτή αυξήθηκε στα 13 ευρώ. Αύξηση 25% καταγράφει η συσκευασία (4×15τμχ) στα αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια με αιθυλική αλκοόλη.

Το “στοκάρισμα” από την πλευρά των καταναλωτών προϊόντων από τη μια και οι ανατιμήσεις που καταγράφονται ήδη σε κάποια προϊόντα από την άλλη έρχεται να επιβεβαιώσει αφενός τον τρόπο που αντιδρούν σε καταστάσεις κρίσεων εγχώριες και μη οι Έλληνες και αφετέρου την έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους θεσμούς και τον κρατικό μηχανισμό.

Βέβαια αυτές οι αντιδράσεις “πανικού” δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Αντίστοιχες καταστάσεις ζει και η γειτονική Ιταλία. Ακόμη και ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Βρετανία, τις οποίες μνημονεύουν πολλοί αυτές τις ημέρες για την ψυχραιμία την οποία επιδεικνύουν σε κρίσιμες καταστάσεις, έχουν αρχίσει να λαμβάνουν μέτρα και να εκδίδουν ταξιδιωτικές οδηγίες.

Εν τω μεταξύ τρεις επιχειρήσεις στο Λονδίνο ζήτησαν από το προσωπικό τους να εργαστεί από το σπίτι προκειμένου να προφυλαχθεί. Ο πετρελαϊκός γίγαντας Chevron ζήτησε από 300 υπαλλήλους του να μην πάει στο γραφείο, όπως και η Crossrail, η οποία μοιράζεται το ίδιο κτίριο με την Chevron, και η εταιρεία OMD, που εδρεύει στο κεντρικό Λονδίνο.

*Αλεξάνδρα Γκίτση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας