Για τα κριτήρια στη συζήτηση της Αριστεράς σχετικά με την Καταλονία

2210

Πριν από έναν αιώνα, ο Λένιν έγραφε ότι όποιος περιμένει μια «καθαρή» κοινωνική επανάσταση –μια σύγκρουση στρατοπέδων όπου το ένα θα φωνάζει «Ζήτω το κεφάλαιο» και το άλλο θα απαντά «κάτω το κεφάλαιο»– δεν θα την δει ποτέ.

Η προει­δο­ποί­η­ση στρέ­φει την προ­σο­χή σε έναν κρί­σι­μο πα­ρά­γο­ντα: ο μα­ζι­κός πο­λι­τι­κός αγώ­νας –και πολύ πε­ρισ­σό­τε­ρο οι αυ­θε­ντι­κές λαϊ­κές εξε­γέρ­σεις– συ­γκρο­τού­νται από «με­γά­λα» γε­γο­νό­τα, από πρά­ξεις πλα­τιών τμη­μά­των του πλη­θυ­σμού, από την ορ­μη­τι­κή εί­σο­δο εκα­τομ­μυ­ρί­ων απλών αν­θρώ­πων στο προ­σκή­νιο, όπου παίρ­νουν την ιστο­ρία στα χέρια τους. Ακρι­βώς επει­δή δεν πρό­κει­ται για ασκή­σεις επί χάρ­του, επει­δή δεν πρό­κει­ται για πει­ρά­μα­τα μέσα σε απο­στει­ρω­μέ­νες συν­θή­κες ερ­γα­στη­ρί­ου (ή μέσα στο μυαλό μι­κρών ομά­δων «πρω­το­πο­ρί­ας»), τα με­γά­λα πο­λι­τι­κά γε­γο­νό­τα, οι εξε­γέρ­σεις και οι επα­να­στά­σεις, δεν χα­ρα­κτη­ρί­ζο­νται από μια «χη­μι­κή κα­θα­ρό­τη­τα» στα αι­τή­μα­τα και στην πο­λι­τι­κή τους, του­λά­χι­στον στο ξε­κί­νη­μα της δια­δι­κα­σί­ας της σύ­γκρου­σης.
Με­γά­λες «πλη­γές» για την πλειο­νό­τη­τα του πλη­θυ­σμού, ζη­τή­μα­τα κλη­ρο­νο­μη­μέ­να από το κοι­νω­νι­κό και πο­λι­τι­κό πα­ρελ­θόν, ζη­τή­μα­τα στα οποία «υπό κα­νο­νι­κές συν­θή­κες» (υ.κ.σ.) η άνο­δος της αστι­κής τάξης στην εξου­σία θα έπρε­πε να έχει δώσει λύ­σεις προ πολ­λού, παί­ζουν συχνά ένα πολύ ση­μα­ντι­κό ρόλο. Γιατί ο κα­πι­τα­λι­σμός δεν ανα­πτύσ­σε­ται «υπό κα­νο­νι­κές συν­θή­κες»: η αστι­κή τάξη πα­ρα­μέ­νει μια μικρή αριθ­μη­τι­κά μειο­ψη­φία, η οποία εκ­με­ταλ­λεύ­ε­ται –και γι’ αυτό οφεί­λει να μπο­ρεί και να κα­τα­πιέ­ζει– μια κατά πολύ με­γα­λύ­τε­ρη κοι­νω­νι­κή πλειο­ψη­φία, την οποία φρο­ντί­ζει να κρατά διαι­ρε­μέ­νη και αδρα­νή στις με­γά­λες χρο­νι­κά πε­ριό­δους της «ομα­λό­τη­τας».
Στην Ισπα­νία το «πέ­ρα­σμα» από την παλιά αυ­το­κρα­το­ρία στο σύγ­χρο­νο κα­πι­τα­λι­σμό δεν έγινε με τον κατά τα εγ­χει­ρί­δια τρόπο, με τη νίκη μιας αστι­κής-δη­μο­κρα­τι­κής επα­νά­στα­σης σε βάρος του «πα­λιού κα­θε­στώ­τος». Η ήττα της κοι­νω­νι­κής επα­νά­στα­σης του 1936-39 (με με­γά­λο προ­πύρ­γιο ερ­γα­τι­κής-λαϊ­κής αντί­στα­σης την Κα­τα­λο­νία) και η επι­βο­λή της πο­λυ­ε­τούς στρα­τιω­τι­κής δι­κτα­το­ρί­ας του Φράν­κο, «συ­μπύ­κνω­σαν» μέσα στο νέο Κρά­τος της Ισπα­νί­ας τα πιο αρ­χαϊ­κά χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά (τη μο­ναρ­χία, την πο­λι­τι­κή δύ­να­μη της Εκ­κλη­σί­ας, την κα­τα­πί­ε­ση των εθνο­τή­των κ.ά.), μαζί με τα πιο σύγ­χρο­να (την ανά­πτυ­ξη μιας δυ­να­μι­κής αστι­κής τάξης, με ση­μα­ντι­κό ρόλο στις πα­γκό­σμιες συ­νερ­γα­σί­ες/αντα­γω­νι­σμούς του διε­θνούς συ­στή­μα­τος).
Είναι απα­ραί­τη­το να θυ­μό­μα­στε ότι η δι­κτα­το­ρία του Φράν­κο στην Ισπα­νία «έπεσε» με έναν τρόπο πολύ δια­φο­ρε­τι­κό από την αντί­στοι­χη στην Πορ­το­γα­λία, αλλά ακόμα και στην Ελ­λά­δα, μέσα από ένα συμ­βι­βα­σμό «φι­λε­λευ­θε­ρο­ποί­η­σης» του κα­θε­στώ­τος, με ηγε­τι­κό ρόλο της μο­ναρ­χί­ας στη δια­δι­κα­σία «με­τά­βα­σης» και με ση­μα­ντι­κές ευ­θύ­νες του ΚΚ που απο­δέ­χθη­κε και συ­νυ­πέ­γρα­ψε τις συμ­φω­νί­ες του 1978.
Αυτή η «αλ­λα­γή» υπήρ­ξε πολύ πιο συ­ντη­ρη­τι­κή από τη Με­τα­πο­λί­τευ­ση στην Ελ­λά­δα και ασύ­γκρι­τα λι­γό­τε­ρο προ­ο­δευ­τι­κή από τις κα­τα­κτή­σεις της επα­νά­στα­σης του 1974-75 στην Πορ­το­γα­λία: Με­γά­λα τμή­μα­τα του φραν­κι­σμού δια­σώ­θη­καν μέσα στο κρά­τος, ο ρόλος της μο­ναρ­χί­ας επι­βί­ω­σε, η δύ­να­μη της Εκ­κλη­σί­ας ανα­δι­πλώ­θη­κε αλλά δια­τη­ρή­θη­κε, οι «αυ­το­νο­μί­ες» στις εθνό­τη­τες ανα­γνω­ρί­στη­καν, αλλά υπό τον όρο της δια­τή­ρη­σης της «ενό­τη­τας του Κρά­τους της Ισπα­νί­ας» που πε­ρι­φρου­ρή­θη­κε αυ­στη­ρά στο Σύ­νταγ­μα.
Απέ­να­ντι σε αυτό το κα­θε­στώς, η διε­θνής Αρι­στε­ρά γνώ­ρι­ζε (κυ­ρί­ως) τον αγώνα των Βά­σκων για απε­λευ­θέ­ρω­ση, γιατί αυτός υπο­γραμ­μι­ζό­ταν από τις «έν­δο­ξες» (αλλά και απο­λύ­τως ανα­πο­τε­λε­σμα­τι­κές) ένο­πλες ενέρ­γειες της ΕΤΑ. Είναι χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό το γε­γο­νός ότι το αί­τη­μα για αυ­το­διά­θε­ση της Χώρας των Βά­σκων «ξε­ση­κώ­νει» πολύ λι­γό­τε­ρες αμ­φι­σβη­τή­σεις από το ανά­λο­γο αί­τη­μα στην Κα­τα­λο­νία. Όμως το 2016 η ΕΤΑ απο­φά­σι­σε (μο­νο­με­ρώς) να κα­τα­θέ­σει τα όπλα, έχο­ντας φτά­σει προ και­ρού σε ένα πο­λι­τι­κο-στρα­τιω­τι­κό αδιέ­ξο­δο. Την ίδια πε­ρί­ο­δο κλι­μα­κώ­θη­κε (από τον «άλλο δρόμο», μέσω της λαϊ­κής κι­νη­το­ποί­η­σης και του μα­ζι­κού πο­λι­τι­κού αγώνα) το αί­τη­μα για την αυ­το­διά­θε­ση στην Κα­τα­λο­νία.
Είναι κρί­σι­μο το ερώ­τη­μα: γιατί τώρα; Και η απά­ντη­ση δεν μπο­ρεί παρά να ανα­ζη­τη­θεί στις συν­θή­κες της κρί­σης του διε­θνούς κα­πι­τα­λι­στι­κού συ­στή­μα­τος που δη­μιουρ­γούν «απει­θαρ­χί­ες» σε πολ­λές πε­ριο­χές, αλλά και στην άνοδο των μα­ζι­κών κοι­νω­νι­κών αγώ­νων στα προη­γού­με­να χρό­νια (κυ­ρί­ως στα 2011-13) που σπρώ­χνουν πλα­τιές λαϊ­κές μάζες στο να αμ­φι­σβη­τούν τους κα­θε­στω­τι­κούς «συμ­βι­βα­σμούς» μέσα στους οποί­ους μέχρι σή­με­ρα έζη­σαν. Όχι τυ­χαία, η Βαρ­κε­λώ­νη υπήρ­ξε μια από τις «πρω­τεύ­ου­σες» του αντι­νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρου κι­νή­μα­τος, των δρά­σε­ων αλ­λη­λεγ­γύ­ης στους πρό­σφυ­γες και με­τα­νά­στες, του κι­νή­μα­τος κατά των εξώ­σε­ων κ.ο.κ.
Ισχυ­ρι­ζό­μα­στε ότι αυτό που τώρα συμ­βαί­νει στην Κα­τα­λο­νία είναι μια βαθιά, μα­ζι­κή, και γι’ αυτό εξαι­ρε­τι­κά επι­κίν­δυ­νη για το κα­θε­στώς, αμ­φι­σβή­τη­ση του στά­τους κβο του 1978, της με­τα­φραν­κι­κής Ισπα­νί­ας. Μέσα σε αυτή τη μα­ζι­κή κί­νη­ση ενυ­πάρ­χει το βαθύ στοι­χείο του κοι­νω­νι­κού (οι αγώ­νες ενά­ντια στη λι­τό­τη­τα και το νε­ο­φι­λε­λευ­θε­ρι­σμό), αλλά και το βαθύ αί­τη­μα για δη­μο­κρα­τία, για το δι­καί­ω­μα των πλη­θυ­σμών να απο­φα­σί­ζουν οι ίδιοι για τη μοίρα τους. Δεν είναι τυ­χαίο ότι ενά­ντια στη λαϊκή κι­νη­το­ποί­η­ση στην Κα­τα­λο­νία έχουν τα­χθεί απο­φα­σι­στι­κά όλες οι πτέ­ρυ­γες των οπα­δών της «τάξης»: οι κα­πι­τα­λι­στές, το κρά­τος, η κυ­βέρ­νη­ση και ο Τύπος της Μα­δρί­της, η ΕΕ και όλες οι ευ­ρω­παϊ­κές κυ­βερ­νή­σεις, ο Τραμπ και η Τε­ρέ­ζα Μέι, όλη η διε­θνής ακρο­δε­ξιά, αλλά και ο Πρ. Παυ­λό­που­λος και η κυ­βέρ­νη­ση ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-ΑΝΕΛ δια της επί­ση­μης το­πο­θέ­τη­σης του Ν. Κο­τζιά.
Και όμως, μέσα στην ελ­λη­νι­κή Αρι­στε­ρά ξε­ση­κώ­νο­νται διά­φο­ρες «ποι­κι­λί­ες» επι­χει­ρη­μά­των, που οδη­γούν σε αδρά­νεια ακόμα και μπρο­στά στα πιο αυ­το­νό­η­τα κα­θή­κο­ντα:
Ένα τμήμα της Αρι­στε­ράς μένει ψυχρό απέ­να­ντι στην Κα­τα­λο­νία, για λό­γους «εθνι­κού συμ­φέ­ρο­ντος»: αν νι­κή­σει η Βαρ­κε­λώ­νη, λένε, αυτό βάζει κακές ιδέες στους αν­θρώ­πους στην Κο­μο­τη­νή και ίσως στα χωριά της Φλώ­ρι­νας. Πρό­κει­ται για μια άποψη που με­τα­κο­μί­ζει στην ουρά του Ραχόι και της ΕΕ, μέσω της υπε­ρά­σπι­σης της… Συν­θή­κης της Λο­ζά­νης!
Ένα άλλο τμήμα, ξε­θά­βει κεί­με­να με­γά­λων μαρ­ξι­στών, όπως ο Τρό­τσκι, σχε­τι­κά με την Ισπα­νία της (επα­να­στα­τι­κής) δε­κα­ε­τί­ας του 1930, κα­τα­λή­γο­ντας να κα­ταγ­γέλ­λει τις ση­με­ρι­νές κι­νη­το­ποι­ή­σεις στη Βαρ­κε­λώ­νη ως… εθνι­κι­στι­κό πα­ρα­λή­ρη­μα (το οποίο, βε­βαί­ως, αδυ­να­τούν να εκτι­μή­σουν σωστά οι πραγ­μα­τι­κοί εθνι­κι­στές στην Ισπα­νία και σε όλη την Ευ­ρώ­πη). Προ­σο­χή: οι απα­ντή­σεις των κλα­σι­κών μαρ­ξι­στών έχουν πάντα ση­μα­σία, αρκεί να θυ­μά­ται κα­νείς την ερώ­τη­ση στην οποία απα­ντού­σαν. Αλ­λιώς μπο­ρεί κα­νείς να φτά­σει να ανα­ζη­τά το πλοίο για να ανέ­βει στην Πάρ­νη­θα… Δεν μπο­ρού­με στις ση­με­ρι­νές συν­θή­κες να χρη­σι­μο­ποιού­με ως «οδηγό» για τη σκέψη και τη δράση μας, μαρ­ξι­στι­κές ανα­λύ­σεις που, παρά τη λα­μπρό­τη­τά τους, γρά­φτη­καν κατά την τρο­με­ρή «δε­κα­ε­τία των πο­λέ­μων και επα­να­στά­σε­ων», προ­σπα­θώ­ντας να προ­σα­να­το­λί­σουν τους αγω­νι­στές-στριες της επο­χής στα κα­θή­κο­ντα που προ­έ­κυ­πταν στις πα­ρα­μο­νές της με­γά­λης κοι­νω­νι­κής επα­νά­στα­σης του 1936-39.
Ένα τρίτο τμήμα, ξε­κι­νώ­ντας από το υγιές κί­νη­τρο της ανα­ζή­τη­σης της ερ­γα­τι­κής ενό­τη­τας, δέ­χε­ται μεν το «δη­μο­κρα­τι­κό δι­καί­ω­μα» (υπο­στη­ρί­ζο­ντας το να αφε­θούν ελεύ­θε­ροι οι Κα­τα­λα­νοί να ορ­γα­νώ­σουν δη­μο­ψή­φι­σμα), αλλά προ­τεί­νει την απά­ντη­ση «Όχι» στο ερώ­τη­μα της ανε­ξαρ­τη­σί­ας. Μόνο που έτσι, αντί να υπο­στη­ρί­ζει την ενό­τη­τα των κα­τα­πιε­σμέ­νων στην Κα­τα­λο­νία με τους αδελ­φούς/ές τους σε όλη την Ισπα­νία, κα­τα­λή­γει να ενι­σχύ­ει την απο­μό­νω­σή τους, εν μέσω της επί­θε­σης του κυ­ρί­αρ­χου εθνι­κι­σμού, δη­λα­δή του Κρά­τους της Ισπα­νί­ας, και να δίνει τε­λι­κά την ίδια πο­λι­τι­κή απά­ντη­ση με όλες τις αστι­κές κυ­βερ­νή­σεις και τα θε­σμι­κά κέ­ντρα της ΕΕ, που δή­λω­σαν και δη­λώ­νουν ότι δεν θα δε­χτούν ενο­χλη­τι­κές ανα­τρο­πές και αλ­λα­γές συ­νό­ρων στο έδα­φος της ΕΕ.
Το πο­λι­τι­κό απο­τέ­λε­σμα όλων αυτών των «ποι­κι­λιών» είναι η πο­λι­τι­κή αδρά­νεια, που οδη­γεί σε μια ελά­χι­στη κι­νη­το­ποί­η­ση αλ­λη­λεγ­γύ­ης, πα­ρό­λο που οι συ­γκρού­σεις στην Κα­τα­λο­νία έχουν πάρει προ­φα­νώς με­γά­λες πο­λι­τι­κές δια­στά­σεις.
Οι σύ­ντρο­φοί μας εκεί, το ρεύμα των Anticapitalistas μέσα στους Podemos αλλά και άλλες ση­μα­ντι­κές φωνές μέσα από την κα­τα­λα­νι­κή Αρι­στε­ρά ή την Ενω­μέ­νη Αρι­στε­ρά, προει­δο­ποιούν ότι οι εξε­λί­ξεις στο Κρά­τος της Ισπα­νί­ας είναι ένα «ερ­γα­στή­ριο» όπου δο­κι­μά­ζο­νται αλλά και προ­ε­τοι­μά­ζο­νται πο­λι­τι­κές που θα αφο­ρούν σύ­ντο­μα το σύ­νο­λο της Ευ­ρώ­πης. Αν η Ελ­λά­δα υπήρ­ξε το «ερ­γα­στή­ριο» για την προ­ε­τοι­μα­σία της κοι­νω­νι­κο-οι­κο­νο­μι­κής λαί­λα­πας με τα μνη­μό­νια των τε­λευ­ταί­ων χρό­νων, η Ισπα­νία σή­με­ρα γί­νε­ται το «ερ­γα­στή­ριο» για μια αυ­ταρ­χι­κή στρο­φή, όπου οι λαϊ­κές τά­ξεις θα βρε­θούν αντι­μέ­τω­πες με την απαί­τη­ση να πει­θαρ­χή­σουν στη «συ­νταγ­μα­τι­κή τάξη και νο­μι­μό­τη­τα» και μά­λι­στα με την πιο συ­ντη­ρη­τι­κή και αυ­στη­ρή «ανά­γνω­ση» των συ­νταγ­μά­των που έχου­με γνω­ρί­σει στα τε­λευ­ταία 30-40 χρό­νια. Η ενερ­γο­ποί­η­ση των αυ­στη­ρό­τε­ρων δια­τά­ξε­ων, που, ως δι­κλί­δες ασφα­λεί­ας για το σύ­στη­μα, πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται σε όλα τα ευ­ρω­παϊ­κά συ­ντάγ­μα­τα, είναι αυτό που ήδη κάνει ο Ραχόι, έχο­ντας την πλήρη κά­λυ­ψη όλων των ευ­ρω­παϊ­κών κυ­βερ­νή­σε­ων, συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νου του θλι­βε­ρού συ­να­σπι­σμού των ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-ΑΝΕΛ.
Η δη­μο­κρα­τι­κή αλ­λη­λεγ­γύη στους Κα­τα­λα­νούς είναι το πρώ­τι­στο κα­θή­κον και αφορά τις προ­ο­πτι­κές όλων μας.
Όμως πώς συν­δέ­ε­ται το ζή­τη­μα αυτό με το αί­τη­μα της ανε­ξαρ­τη­σί­ας που ήδη δια­τυ­πώ­θη­κε με το δη­μο­ψή­φι­σμα της 1ης Οκτώ­βρη; Ασφα­λώς το ζή­τη­μα δεν είναι «ευ­κο­λά­κι»: Πα­ρό­τι με­γά­λα τμή­μα­τα της κα­τα­λα­νι­κής ελίτ έχουν τα­χθεί κατά της ανε­ξαρ­τη­σί­ας, η σύν­δε­ση του κοι­νω­νι­κού ζη­τή­μα­τος με το δη­μο­κρα­τι­κό-εθνι­κό, έχει ακόμα δρόμο να δια­νύ­σει. Πα­ρό­τι η απά­ντη­ση Si (Ναι) στο ερώ­τη­μα για την ανε­ξαρ­τη­σία, υπήρ­ξε την 1η Οκτώ­βρη ση­μα­ντι­κών δια­στά­σε­ων (αν συ­νυ­πο­λο­γι­στούν οι «ανώ­μα­λες» συν­θή­κες), είναι σαφές ότι ακόμα και στο εσω­τε­ρι­κό της Κα­τα­λο­νί­ας έχει ακόμα δου­λειά να γίνει για να συ­γκρο­τη­θεί μια λαϊκή συμ­μα­χία που θα μπο­ρεί να κα­θο­δη­γή­σει στις μάχες που έρ­χο­νται.
Μέσα σε αυτές τις δυ­σκο­λί­ες οι σύ­ντρο­φοι των Anticapitalistas μέσα στο Podemos δεί­χνουν ένα δρόμο: Υπο­στη­ρί­ζο­ντας το «Ναι» στο εσω­τε­ρι­κό της Κα­τα­λο­νί­ας, δί­νουν τη μάχη για τη συ­γκρό­τη­ση μιας λαϊ­κής συμ­μα­χί­ας που θα συν­δέ­ει τη δη­μο­κρα­τι­κή απά­ντη­ση στην εθνι­κή κα­τα­πί­ε­ση με το κοι­νω­νι­κό ζή­τη­μα, με την ανα­τρο­πή της λι­τό­τη­τας και τον νε­ο­φι­λε­λευ­θε­ρι­σμό. Υπο­στη­ρί­ζο­ντας το ανε­μπό­δι­στο δι­καί­ω­μα των Κα­τα­λα­νών να απο­φα­σί­σουν για το μέλ­λον τους, δί­νουν τη μάχη σε όλες τις άλλες «αυ­το­νο­μί­ες» στο Ισπα­νι­κό Κρά­τος (στην Αν­δα­λου­σία, στη Γα­λι­κία, στη Χώρα των Βά­σκων κ.ο.κ.) ώστε να σπά­σει η απο­μό­νω­ση της Βαρ­κε­λώ­νης. Δια­δη­λώ­νο­ντας στην ίδια τη Μα­δρί­τη, εξη­γούν απο­φα­σι­στι­κά ότι αν ο κό­σμος επι­τρέ­ψει στο συ­να­σπι­σμό γύρω από τον Ραχόι να νι­κή­σει στην Κα­τα­λο­νία, η ήττα θα αφορά τους ερ­γα­ζό­με­νους και όλες τις λαϊ­κές δυ­νά­μεις. Σε αυτό το εν­δε­χό­με­νο το Κρά­τος της Ισπα­νί­ας θα είναι μια νέα πολύ πιο αντι­δρα­στι­κή –κα­τα­πιε­στι­κή και εκ­με­ταλ­λευ­τι­κή- πραγ­μα­τι­κό­τη­τα.
Σε αυτόν τον κρί­σι­μο αγώνα που (είτε το θέ­λου­με, είτε όχι) έχει ήδη ξε­κι­νή­σει, το διε­θνές κί­νη­μα και η διε­θνής Αρι­στε­ρά έχει ένα κρί­σι­μο κα­θή­κον: την αμέ­ρι­στη αλ­λη­λεγ­γύη στους αγω­νι­ζό­με­νους αν­θρώ­πους στην Κα­τα­λο­νία, την πάλη για να ητ­τη­θεί ο Ραχόι και οι διε­θνείς σύμ­μα­χοί του.
*Ανα­δη­μο­σί­ευ­ση από την Ερ­γα­τι­κή Αρι­στε­ρά

2 Σχόλια

  1. Στο άρθρο δεν αναφέρεται ότι οι Καταλανοί, που ζητούν ανεξαρτησία, δεν έχουν καμία πρόθεση να κοντραριστούν με την Ε.Ε. και την παγκοσμιοποίηση γενικότερα.
    Πώς λοιπόν είναι δυνατόν να πολεμάς τον νεοφιλελευθερισμό, όπως αναφέρει το άρθρο, και να δηλώνεις υποταγή στην παγκοσμιοποίηση;
    Όλη αυτή η φασαρία με την ανεξαρτησία της Καταλονίας προέρχεται από τα αδιέξοδα της Ε.Ε. και δεν έχει να κάνει με κάποιο πραγματικά προοδευτικό λαϊκό κίνημα. Ένα τέτοιο κίνημα στην σημερινή εποχή πρέπει πρώτα απ’ όλα να στρέφεται ενάντια στην δικτατορία των πολυεθνικών που στην Ευρώπη εκφράζεται από την Ε.Ε.

  2. θα ξαναπώ τις αντιρρήσεις μου για την συμπαράταξη με τους αποσχιστες.
    1.)Σε μια εποχή που ο Καπιταλισμος είναι πιο ωμός από άλλοτε να δια-σερνεται η Αριστερά σε Εθνικιστικές διαμάχες,αντί να ενώνει όλους τους εργαζόμενους εναντίων του??
    2.)Έπιασε κορόιδο το CUP τον κεντροδεξιό Εθνικιστή Πουτζντεμόν?
    3.)Σαφώς μια αποσχισμένη Καταλονία θα θρέψει όνειρα σε μη Ελληνικά κατάλοιπα από ξένους ζυγούς σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας,και έτσι σωστά οι κυβερνήσεις Ελλάδας-Κύπρου δεν είναι με τους αποσχιστες(αλήθεια αν η Φλώρινα “καταλονισει”και οπαδοί της ΛΑΕ θα πάρουν τον δρόμο της προσφυγιάς,όπως οι μη κροατικοί πληθυσμοί στην Κροατια.)
    4.)Αν όμως πούμε ότι δίνουμε δίκιο στους αποσχιστες της καταλονιας τότε :
    α.)δίκαια διαλύθηκε η Γιουγκοσλαβια και πρέπει να αποδεχθούμε οτι ΝΑΤΟ-ΕΕ είναι με την….αυτοδιάθεση(!) των λαών!
    β.)Όλες οι μειονοτητες στα Βαλκάνια κυρίως θα πρέπει να χουν κι αυτές το ίδιο δικαίωμα.
    Και έτσι ο καπιταλισμος με τις Εθνικιστικές διαμάχες μένει ανέπαφος!Ποιος ειναι ουρά του Καπιταλισμου??
    Σημείωση,Καταλανός έμπορος μου είπε πως οι επιχειρήσεις συνεχίζουν τη δραστηριοτητα τους στην καταλονία απλά αλλάζουν ΕΔΡΑ. Αλλα αν πούμε οτι έχουμε ταξικό αγώνα στην καταλονία,θα πρέπει το κίνημα να εχει εναλλακτικες σοσιαλιστικες οικονομικές δραστηριοτητες γιατί σίγουρα το επιχειρειν δεν υφίσταται για κοινωνική πολιτική.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας