Απολύει και ξεφουσκώνει η TESLA

1436
tesla

Μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη περίμενε στα e-mail τους περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019: η αναγγελία της απόλυσής τους όπως τους την ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Έλον Μασκ.

Η ανακοίνωση που αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα της εταιρείας ανέφερε ότι ένα ποσοστό της τάξης του 7% του προσωπικού της εταιρείας, που με βάση περυσινές ανακοινώσεις ανέρχεται σε 45.000 άτομα, μεταξύ αυτών που έχουν πλήρη εργασιακή σχέση θα μειωθεί. Ο ιδρυτής της Tesla, που εξειδικεύεται στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αναζήτησε ελαφρυντικά στην αύξηση του προσωπικού το 2018 κατά 30%, που όπως είπε «είναι περισσότερο απ’ αυτό που μπορούμε να αντέξουμε».

Η ανακοίνωση των μαζικών απολύσεων που οδήγησε τις τιμές της εταιρείας σε πτώση κατά 8% έγινε λόγω των κακών οικονομικών αποτελεσμάτων που θα ανακοινώσει η εταιρεία για το τελευταίο τρίμηνο του 2018. Οι κακές ειδήσεις για το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους «διορθώνουν» τα υπερβολικά καλά κέρδη, ύψους 132 εκ. δολ., που ανακοίνωσε η εταιρεία για το τρίτο τρίμηνο του 2018 (πρώτη φορά σε δύο χρόνια) και δημιούργησαν την προσδοκία ότι εισέρχεται σε μια τροχιά βελτίωσης των οικονομικών της. Εις μάτην, όπως αποδεικνύεται…

Ο ιδρυτής της εταιρείας για να δικαιολογήσει την απόφασή του την απέδωσε στην ανάγκη μείωση του κόστους και των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να γίνουν πιο προσιτά στους καταναλωτές. Η ανάγκη μείωση των τιμών χονδρικής έγινε επιτακτική καθώς μια ομοσπονδιακή φοροαπαλλαγή για τους αγοραστές ηλεκτρικών ΙΧ έφτασε στο τέλος της. Για να μη γίνει αισθητή στην αγορά η Tesla μείωσε τις τιμές σε όλα τα μοντέλα κατά 2.000 δολ. «Παρότι έχουμε κάνει μεγάλη πρόοδο, τα προϊόντα μας είναι ακόμη υπερβολικά ακριβά για τους περισσότερους ανθρώπους», ανέφερε ο Μασκ. Σε βάρος της Tesla λειτουργούν δύο ακόμη παράγοντες που αφορούν στο ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον. Αρχικά, η επιβράδυνση των ρυθμών αύξησης των πωλήσεων ΙΧ σε όλο τον κόσμο: από τις ΗΠΑ ως την Κίνα. Επίσης, η είσοδος στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Ford, General Motors, Nissan. Επιπλέον, άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Audi, Jaguar και Mercedes-Benz έχουν ανακοινώσει τα δικά τους σχέδια να εισέλθουν στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παράγοντας πολλά μοντέλα σε πιο ανταγωνιστικές τιμές από την Tesla.

Δεν αποκλείεται ωστόσο ο Έλον Μασκ (που πρόσφατα τιμωρήθηκε από την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς με 20 εκ. δολ. και παύση από τα καθήκοντά του ως πρόεδρος της εταιρείας επειδή παραπλάνησε τους επενδυτές) να μειώνει το προσωπικό του στις ΗΠΑ, εν όψει της απόφασής του να επενδύσει στην Κίνα, έτσι ώστε να αποφύγει τους δασμούς 15% που επιβάλει ο ασιατικός γίγαντας στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Σε κάθε περίπτωση, η δυσπιστία απέναντι στην Tesla φουντώνει και μαζί εκείνες οι κριτικές που τη χαρακτηρίζουν σαν μια τεράστια φούσκα έτοιμη να σπάσει…

Πηγή: Νέα Σελίδα

1 σχόλιο

  1. Αγαπητέ Λεωνίδα Βατικιώτη:
    Πράγματι η Tesla απέλυσε αν δεν κάνω λάθος 250 εργαζόμενους αλλά αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι “ξεφούσκωσε”.
    Η εταιρία είναι κερδοφόρα και είναι αυτή που σπρώχνει τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση “μπριζώνοντας” ή μάλλον εξαναγκάζοντας και τις υπόλοιπες να ασχοληθούν με την ηλεκτροκίνηση για να την ανταγωνιστούν.
    Τα τελευταία νεα της είναι ότι ξεκίνησε την “απόβαση” του Tesla Model 3 στην Ευρώπη, έφτιαξε το πρώτο κτίριο απο το γιγάντιο εργοστάσιο της Κίνας, πατένταρε νεα τεχνολογία μπαταριών (ηλεκτρολύτες με 2 πρόσθετα) και αγόρασε την Maxwell που παράγει υπερπυκνωτές.
    Η Tesla είναι μια εταιρία που αναπτύσσεται και θα προσλάβει πολύ περισσότερο κόσμο μόλις ξεκινήσει παραγωγή το Model Y και το γιγάντιο εργοστάσιο στην Κίνα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας