Στα νησιά η κατάσταση είναι δραματική
Τις τελευταίες εβδομάδες, η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με μια τεράστια αύξηση στην τιμή των καυσίμων, με τους Έλληνες να είναι στα… «κάγκελα» καθώς κυριολεκτικά πλέον δεν ξέρουν από που τους έρχεται.
Η Ρόδος όχι μόνο δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά όπως λέει πρατηριούχος, κατέχει τη θλιβερή πρωτιά της ακρίβειας τις τελευταίες μέρες. Οι τιμές ανεβαίνουν διαρκώς, οι αντιδράσεις των οδηγών είναι έντονες και λύση δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
Στα νησιά η κατάσταση είναι δραματική. Η διαφορά στην τιμή οφείλεται σε πολλούς λόγους.
Πρώτον, είναι αυξημένο το μεταφορικό κόστος καθώς απαιτείται η μεταφορά με καράβι.
Δεύτερον, ο ανεφοδιασμός δεν είναι τόσο τακτικός οπότε αν μια παραγγελία γίνεται ενώ η τιμή χονδρικής είναι στα ύψη, αυτή η τιμή θα μείνει στην αντλία για πολλές μέρες. Και τρίτον, διότι στα νησιά είναι σαφώς μικρότερος ο ανταγωνισμός (ή και ανύπαρκτος) σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα της ηπειρωτικής χώρας.
Ήδη στην Ρόδο η τιμή άγγιξε τα 3 ευρώ σε μερικά πρατήρια, ενώ αναμένεται εκ των πραγμάτων νέα αύξηση μέσα στην εβδομάδα.
Μιλώντας στην εφημερίδα «Δημοκρατική» ο ιδιοκτήτης ενός από τα κεντρικότερα πρατήρια υγρών καυσίμων στην πόλη της Ρόδου, ο κ. Θανάσης Σταυριανάκης, ξεκαθάρισε ότι αφενός οι ίδιοι οι πρατηριούχοι δεν έχουν περιθώριο να συγκρατήσουν τις αυξήσεις, αφετέρου είναι επείγουσα ανάγκη να παρέμβει η ίδια η κυβέρνηση στο θέμα.
«Οι τιμές ανεβαίνουν συνεχώς. Από μέρα σε μέρα, περιμένουμε ότι η τιμή της βενζίνης θα φτάσει στα 3 ευρώ (!) Είναι άμεση ανάγκη να παρέμβει η ίδια η κυβέρνηση και να λάβει μέτρα –είτε να μειώσει τον φόρο είτε να μειώσει τον ΦΠΑ. Στην Βόρεια Ελλάδα ο κόσμος πηγαίνει στην…. Βουλγαρία εδώ όμως στα νησιά δεν έχουν επιλογές.
Οι δικοί μας πελάτες, που είναι οι ντόπιοι, οι επαγγελματίες όπως τα ταξί, τα τουριστικά λεωφορεία κ.λπ. είναι πολύ προβληματισμένοι. Δεν γεμίζουν πια το ρεζερβουάρ. Βάζουν 10, 15 ή 20 ευρώ. Δεν πάει παραπάνω. Ο κόσμος δυσκολεύεται πολύ αφού έχει να αντιμετωπίσει και τις αυξήσεις στο ρεύμα και στα άλλα προϊόντα. Οι τουρίστες δεν το σκέφτονται, έρχονται και γεμίζουν».
Όπως ανέφερε ο κ. Σταυριανάκης, αν και στην Ρόδο δεν υπάρχει σωματείο βενζινοπωλών, τα περίπου 100 πρατήρια σε όλο το νησί αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με τις προμήθειες και την κατανάλωση:
«Τέτοιες εποχές, το κάθε πρατήριο προμηθευόταν καθημερινά περίπου 3.000 λίτρα. Τώρα είναι ζήτημα να φτάσουμε τα 1.500 λίτρα. Καταλαβαίνετε ότι η κατανάλωση και η ζήτηση από τους πελάτες μας, έχει πέσει στο μισό!
Εμείς σαν ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων στη Ρόδο, προσπαθούμε να συγκρατήσουμε τις τιμές –πράγμα πολύ δύσκολο. Ένα πρατήριο έχει πάρα πολλές δαπάνες και απαιτήσεις. Σε όλο το νησί δεν θα βρεις χαμηλότερες τιμές –ούτε στα απομακρυσμένα χωριά.
Μόνον κάποιες εταιρείες έχουν δικά τους καταστήματα που προσπαθούν να πουλήσουν λίγο φτηνότερα τα καύσιμα και λειτουργούν σε βάρος μας (αφού έχουν τεράστια κέρδη). Ωστόσο, δεν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές…», τόνισε ο κ. Σταυριανάκης.
Στην Ρόδο πάντως, υπάρχει ήδη αυξημένη ζήτηση για μετακινήσεις με τα λεωφορεία (μιας και δεν υπάρχουν άλλα μέσα μεταφοράς όπως το τρένο ή το μετρό) ενώ πολλοί, δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους –κυρίως σε κοντινές αποστάσεις ή όσες θεωρούνται άσκοπες.