Συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, καθώς πριν από λίγο έγινε γνωστό πως έπεσε σε χαράδρα Canadair CL-215 στην Κάρυστο, και συγκεκριμένα στην περιοχή του Πλατανιστού.
Ειδικότερα, το εναέριο μέσο έπεσε μέσα στη φωτιά ενώ επιχειρούσε κατάσβεση στην Κάρυστο.
Να τονισθεί πως έπεσε σε ρεματιά στο χωριό Ποτάμι και χάθηκε από τα ραντάρ, είναι από τη νέα Αγχίαλο Βόλου, και δεν είχε σύστημα εκτίναξης.
O αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας επιβεβαίωσε την είδηση, λέγοντας πως κάτοικοι της περιοχής είδαν την πτώση του αεροπλάνου. Στο Canadair, είναι μέσα δύο άτομα.
Συγκλονιστική μαρτυρία κατοίκου αναφέρει πως , «είδα το Canadair να πέφτει μπροστά μου, είμαι συγκλονισμένος, εύχομαι να είναι καλά τα παιδιά».
Πληροφορίες αναφέρουν πως πραγματοποίησε ρίψεις σε δύσβατο σημείο στο χωριό Πλατανιστός όπου μαίνεται ακόμα η φωτιά.
Αυτήν τη στιγμή, πετάει ελικόπτερο πάνω από το σημείο της πτώσης για να ελέγξει την κατάσταση.
Λίγα λόγια για το CL-215
Είναι πρώτο αεροσκάφος σχεδιασμένο και κατασκευασμένο αποκλειστικά για αυτόν το ρόλο και σε αυτό βασίζεται το νεότερο CL-415 της ίδιας εταιρίας.
Το CL-215 είναι δικινητήριο αμφίβιο αεροσκάφος, υψηλής πτέρυγας, σχεδιασμένο να επιχειρεί σε χαμηλές ταχύτητες με μεγάλο φορτίο στις άσχημες συνθήκες που δημιουργούνται από τις δασικές πυρκαγιές και να αποπροσγειώνεται σε μικρούς, μη ασφαλτοστρωμένους διαδρόμους.
Σχεδίαση και Εξέλιξη
Το σχέδιο του CL-215 προέρχεται από μία έρευνα της εταιρείας, των αρχών της δεκαετίας του 1960, για ένα δικινητήριο αμφίβιο μεταφορικό αεροσκάφος. Η εξέλιξή του σε πυροσβεστικό ήταν αποτέλεσμα μίας απαίτησης των αξιωματούχων της δασικής υπηρεσίας προς την Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της κυβέρνησης του Κεμπέκ για έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο ρίψης νερού στις δασικές πυρκαγιές.
Το αρχικό σχέδιο έφερε τον κωδικό CL-204 και ήταν ένα ειδικά σχεδιασμένο βομβαρδιστικό νερού σε αμφίβια διάταξη, το οποίο έφερε δύο κινητήρες Pratt & Whitney R-2800 ισχύος 2,100 ίππων, τοποθετημένους ψηλά πάνω στις πτέρυγες.
Το οριστικό σχέδιο, που έφερε το όνομα CL-215, εγκρίθηκε τον Φεβρουάριο του 1966 και έκανε την πρώτη του πτήση στις 23 Οκτωβρίου 1967. Η πρώτη παράδοση έγινε στη Γαλλική Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας τον Ιούνιο του 1969 ενώ η παραγωγή του τερματίστηκε το 1990.
Παραμένει άγνωστο πότε παρέλαβε η χώρα το Canadair που συνετρίβη στην Κάρυστο, ωστόσο με δεδομένο πως η παραγωγή αυτών των αεροσκαφών τερματίστηκε το 1990, υπολογίζεται πως το πυροσβεστικό αεροσκάφος είναι άνω των 30 ετών.
Επιχειρησιακή Ιστορία
Το CL-215 είναι γνωστό με πολλά παρατσούκλια, ανάλογα με το που χρησιμοποιούνται. Στη Γαλλία και την Ελλάδα είναι γνωστά ως Canadair (Καναντέρ) από την κατασκευάστρια εταιρεία τους.
Στον δυτικό Καναδά είναι γνωστά ως Πάπιες (Ducks). Οι περισσότεροι χρήστες πάντως τα αποκαλούν Scoopers ενώ τα CL-215T and CL-415 είναι γνωστά ως Super Scoopers λόγω των αυξημένων επιδόσεών τους.
Το CL-215 έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει υδροληψίες από λίμνες, ποτάμια ή την ανοιχτή θάλασσα.
Ο απαιτούμενος χρόνος μέχρι να γεμίσει τις δεξαμενές του με 5,455 λίτρα νερού είναι μόλις δέκα δευτερόλεπτα, το οποίο μπορεί να εμπλουτίσει με επιβραδυντικό αφρό και να ρίξει στη φωτιά, επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία χωρίς να χρειάζεται να επιστρέψει στη βάση του για να εφοδιαστεί με νερό.
Εφόσον υπάρχει δυνατότητα υδροληψίας σε κοντινή απόσταση από το μέτωπο της φωτιάς, το CL-215 μπορεί να παραδώσει από 75 έως 125 φορτία νερού σε μία μέρα, ενισχύοντας τις προσπάθειες της πυρόσβεσης.
Το CL-215, πέρα από τη διαμόρφωση εναέριας πυρόσβεσης, μπορεί να διαμορφωθεί για αποστολές θαλάσσιας περιπολίας, έρευνας και διάσωσης και μεταφοράς προσωπικού και φορτίου.
Εκδόσεις
Το 1987 ανακοινώθηκε η έκδοση CL-215T, με βελτιώσεις στην ευστάθεια του αεροσκάφους από αλλαγές στις πτέρυγες και το κάθετο σταθερό και δυνατότερους κινητήρες τουρμοπρόπ Pratt and Whitney. Η Canadair μετέτρεψε δύο αεροσκάφη το 1989 ως αεροσκάφη εξέλιξης και η πρώτη πτήση έγινε στις 8 Ιουνίου 1989.
Παρόλα αυτά η Canadair επέλεξε να μην κατασκευάσει καινούρια αεροσκάφη, αλλά πρόσφερε πακέτα αναβάθμισης στο νέο επίπεδο, εξελίσσοντας το CL-415 αντ’ αυτού. Τον Φεβρουάριο του 2006 η Bombardier ανακοίνωσε πως θα προσφέρει ξανά πακέτα αναβάθμισης για τους χρήστες του CL-215.