Το Αίνιγμα της Μόσκβα

1326
Το Αίνιγμα της Μόσκβα

Pepe Escobar.Reseau Intrnational,25-4-22

Μετάφραση: Μ. Στυλιανού 

Να είστε προετοιμασμένοι: κάτι θανατηφόρο “ασύμμετρο” μπορεί να συμβεί.

Ούτε το ΝΑΤΟ ούτε η Ρωσία μας λένε τι πραγματικά συνέβη με τη Μόσκβα, τη θρυλική ναυαρχίδα του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας.

Το ΝΑΤΟ, γιατί θεωρητικά ξέρουν. Η Μόσχα, από την πλευρά της, κατέστησε σαφές ότι δεν θα πει τίποτα μέχρι να είναι σίγουρη για το τι συνέβη.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο. Εάν το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανακαλύψει ότι το ΝΑΤΟ το έχει κάνει αυτό, θα ρίξει όλα τα σκυλιά της κόλασης στο ΝΑΤΟ, όπως το “ασύμμετρο, θανατηφόρο και γρήγορο”.

Όσον αφορά τη θέση του Moskva: τοποθετήθηκε κοντά σε μία από τις τρεις πλατφόρμες γεώτρησης που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση ενός ολόκληρου τομέα της Μαύρης Θάλασσας χρησιμοποιώντας υδροφώνα και το ραντάρ NEVA-BS, το δυτικότερο, BK-2 Odessa, περίπου 66 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του νησιού Snake. Αυτό ενσωματώθηκε στα περιφερειακά συστήματα επιτήρησης. Όπως σε όλα, κυριολεκτικά, όλα παρακολουθούνταν: πλοία, στόχοι που πετούσαν σε χαμηλά υψόμετρα, μικρότερες ηχώ, ακόμη και το κεφάλι ενός ανέμελου κολυμβητή.

Έτσι, υπήρχε πολύ μικρή πιθανότητα ότι οτιδήποτε – πόσο μάλλον οι υποηχητικοί πύραυλοι Του Ποσειδώνα και τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη Bayraktar – θα μπορούσε να περάσει μέσα από αυτό το εναέριο δίχτυ.

Λοιπόν, τι συνέβη;

Μπορεί να ήταν ένα είδος υποβρύχιου, μη επανδρωμένου αεροσκάφους που έπεσε, είτε από μια ομάδα SBS, που έρχεται από τη δυτική ακτή, με μια στάση στο νησί Σνέικ. Αυτό το τηλεκατευθυνόμενο θα είχε καταφέρει να τρυπήσει το κύτος του Μόσκβα από κάτω και να ανατινάξει το ωφέλιμο φορτίο του.

Τα ακόλουθα προέρχονται από μια ηγετική πηγή στις Βρυξέλλες: σοβαρή, αξιόπιστη, με αποδεδειγμένο ιστορικό για σχεδόν δύο δεκαετίες. Ωστόσο, μπορεί μόνο να διαδώσει παραπληροφόρηση. Ή να καυχιέται. Ή ίσως είναι ακλόνητες πληροφορίες.

Πριν ξεκινήσουμε, πρέπει να επισημάνουμε ότι είναι δύσκολο να πιστέψουμε την εκδοχή του παραμυθιού Του Neptune/Μπαϊρακτάρ. Εξάλλου, όπως είδαμε, ο ρωσικός στόλος είχε δημιουργήσει ένα πολυδιάστατο επίπεδο επιτήρησης/άμυνας προς την κατεύθυνση της Οδησσού.

Η Μόσκβα ήταν κοντά στην Οδησσό, πιο κοντά στη Ρουμανία. Πριν από ένα χρόνο, λέει η πηγή, εγκαταστάθηκε ένας νέος σταδιακός εντοπιστής δικτύου: η εμβέλεια επιτήρησης είναι 500 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την τυπική ουκρανική εκδοχή , το Moskva χτυπήθηκε πρώτα από ένα drone, και στη συνέχεια οι εντοπιστές και οι κεραίες καταστράφηκαν. Το Μόσκβα ήταν κατά το ήμισυ τυφλό.

Στη συνέχεια – σύμφωνα με την ουκρανική εκδοχή – εκτόξευσαν δύο πυραύλους Κρουζ του Ποσειδώνα από την ακτή. Η καθοδήγηση πραγματοποιήθηκε από τον Ωρίωνα του ΝΑΤΟ, ο οποίος αιωρείτο πάνω από τη Ρουμανία. Οι πύραυλοι έκαναν ζουμ στο σκάφος με τον ανιχνευτή να φεύγει, έτσι ώστε να μην εντοπιστεί η ακτίνα ακτινοβολίας.

Έτσι έχουμε μια καθοδήγηση από τον Ωρίωνα του ΝΑΤΟ, που μεταδίδει τις ακριβείς συντεταγμένες, οι οποίες οδήγησαν σε δύο επιπτώσεις και την έκρηξη των πυρομαχικών (αυτό είναι το μέρος που αναγνωρίζεται από το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας).

Ένα στρατηγικό πλήγμα

Το Moskva ήταν σε μια αποστολή μάχης 100-120 χλμ από την Οδησσό και ήλεγχε τον εναέριο χώρο σε ακτίνα 250-300 χιλιομέτρων. Ως εκ τούτου, εξασφάλιζε την εποπτεία του νότιου μισού της Μολδαβίας, του χώρου από το Izmail στην Οδησσό και σε μέρος της Ρουμανίας (συμπεριλαμβανομένου του λιμένα της Κωνστάντζας).

Η τοποθέτησή του δεν θα μπορούσε να είναι πιο στρατηγική. Η Μόσκβα παρενέβη στη μυστική μεταφορά στρατιωτικών αεροσκαφών (ελικοπτέρων και μαχητικών αεροσκαφών) από τη Ρουμανία στην Ουκρανία. Την παρακολουθούσαν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Η εναέρια αναγνώριση του ΝΑΤΟ ήταν εντελώς επί τόπου.

Ως «δολοφόνος» της Μόσκβα, το ΝΑΤΟ μπορεί να μην επέλεξε τον Ποσειδώνα, καθώς διατυμπανίζει η ουκρανική προπαγάνδα. Η πηγή αναφέρει το NSM PKR (Πύραυλος Ναυτικής Επίθεσης, με βεληνεκές 185 χιλιομέτρων, που αναπτύχθηκε από τη Νορβηγία και τους Αμερικανούς) της πέμπτης γενιάς.

Περιγράφει το ΝSΜ ως «ικανό να φτάσει στο στόχο κατά μήκος μιας προγραμματισμένης διαδρομής χάρη στο συντονισμένο με GPS INS, για να βρει ανεξάρτητα το στόχο πετώντας προς το μέρος του σε υψόμετρο 3-5 μέτρων. Όταν φτάσει στο στόχο, το ΝSΜ εκτελεί ελιγμούς και αναπτύσσει ηλεκτρονικές παρεμβολές. Ένας εξαιρετικά ευαίσθητος θερμικός εικονογράφος χρησιμοποιείται ως σύστημα αυτο-καθοδήγησης, το οποίο καθορίζει ανεξάρτητα τις πιο ευάλωτες θέσεις του σκάφους-στόχου.»

Ως άμεσο αποτέλεσμα της βύθισης του Μόσκβα, το ΝΑΤΟ κατάφερε να ανοίξει εκ νέου εναέριο διάδρομο για τη μεταφορά αεροσκαφών σε αεροδρόμια στις περιοχές Τσερνιβτσί, Τρανσκαρπάθια και Ιβάνο-Φρανκίβσκ.

Εν τω μεταξύ, μετά την καταστροφή της Μόσκβα, ο Στόλος της Μαύρης Θάλασσας, σύμφωνα με την πηγή, «δεν φαίνεται πλέον να διαθέτει πλοίο εξοπλισμένο με αντιαεροπορικό πυραυλικό σύστημα μεγάλου βεληνεκούς». Φυσικά, ένα σύστημα ραντάρ τριών ζωνών Sky-M παραμένει σε λειτουργία στην Κριμαία, ικανό να παρακολουθεί όλους τους αεροπορικούς στόχους σε απόσταση έως και 600 χιλιομέτρων. Αναρωτιέται κανείς αν αυτό είναι αρκετό για όλες τις ανάγκες της Ρωσίας.

Λοιπόν, τι έχουμε πραγματικά εδώ; Φαντασία ή πραγματικότητα; Υπήρχε μόνο ένας τρόπος να το μάθουμε.

Υπέβαλα τις πληροφορίες στον ανεκτίμητο Andrei Martyanov, ο οποίος γνώριζε το Moskva «ως Slava το 1981, όταν έπλεε στον βόρειο κόλπο της Σεβαστούπολης και η τάξη μου, η οποία εκπαιδεύτηκε στις αρχές του καλοκαιριού με το παλιό καταδρομικό Dzerzhinsky, έλαβε μια λεπτομερή παρουσίαση αυτού του πλοίου. Έτσι ήταν μια ηλικιωμένη κυρία και είναι κρίμα που έπρεπε να τερματίσει τη μακρά ζωή της με αυτόν τον τρόπο και αυτή τη στιγμή.»

Ο Martyanov, για άλλη μια φορά, ήταν πολύ επαγγελματίας, επισημαίνοντας ότι κανείς, σε αυτό το στάδιο, δεν ξέρει πραγματικά τι συνέβη. Αλλά έθεσε μερικά κρίσιμα σημεία: «Από το ΝΣΜ (αν δεχτούμε αυτή την εκδοχη), ακόμη και με τη χαμηλή παρατηρησιμότητα και την καθοδήγηση GPS υπό κανονικές συνθήκες (δηλαδή τη θάλασσα μέχρι την κατάσταση 5-6) και την κανονική ραδιο-διαπερατότητα, ακόμη και το παλιό ραντάρ της φρεγάτας Moskva θα είχε δει αυτούς τους πυραύλους σε αποστάσεις αρκετών δεκάδων χιλιομέτρων, μεταξύ 15 και 20 σίγουρα. Το MSS, όπως όλοι οι αντιπυραυλικοί πύραυλοι του ΝΑΤΟ, είναι υποηχητικοί, με ταχύτητα περίπου 300 μέτρων ανά δευτερόλεπτο. Αυτό αφήνει, ακόμη και σε απόσταση 15 χιλιομέτρων, 45 δευτερολέπτων για να ανιχνεύσει την τροχιά και να αναπτύξει μια λύση βολής για το συγκρότημα AD σε λειτουργία. Ένας περισσότερο από επαρκής χρόνος αντίδρασης.»

Ο Martyanov επισημαίνει επίσης ότι «είναι αδύνατο να κρύψουμε τις εξωτερικές επιπτώσεις του αντιπυραυλικού πυραύλου – θα μάθουμε αμέσως τι χτύπησε το πλοίο. Επιπλέον, για να χτυπήσετε και να βυθίσετε έναν στόχο όπως η Μόσκβα, είναι απαραίτητο να εκτοξεύσετε μιαν ομοβροντία και όχι μόνο δύο πυραύλους, πιθανώς τουλάχιστον 3 ή 4. Σε αυτή την περίπτωση, η Ρωσία θα ήξερε ποιος επιτέθηκε στη Μόσκβα. Το ΝΑΤΟ το ξέρει αυτό; Είμαι βέβαιος ότι το ΝΑΤΟ γνωρίζει αυτό το γεγονός, εάν δεν πρόκειται για εσωτερική δολιοφθορά, η οποία δεν μπορεί απολύτως να αποκλειστεί σε αυτό το στάδιο. Είμαι σίγουρος ότι αν ο Νέμπο λειτουργούσε, θα είχε δει την ομοβροντία.

Το οποίο μας φέρνει στο αναπόφευκτο αποφασιστικό επιχείρημα: «Εάν εμπλέκεται το ΝΑΤΟ, είμαι βέβαιος ότι θα δούμε αντίποινα, σε τελική ανάλυση, όπως επαναλαμβάνω, οι αμερικανικές βάσεις στη Μέση Ανατολή και αλλού δεν είναι παρά μεγάλοι, διάσημοι στόχοι».

Έτσι να είστε προετοιμασμένοι: κάτι θανατηφόρο “ασύμμετρο” μπορεί να συμβεί.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας