Το αεροδρόμιο του Λευκόνοικου στην Κύπρο επίσημα βάση τουρκικών UCAV

974

Επίσημα πλέον η Τουρκία “καπάρωσε” το αεροδρόμιο του Λευκόνοικου στην Κύπρο, ώστε αυτό να μετατραπεί σε  μία από τις μεγαλύτερες τουρκικές βάσεις επιθετικών μη επανδρωμένων εναερίων οχημάτων στην Ανατολική Μεσόγειο.

“Τα δικαιώματα εκχώρησης και χρήσης του αεροδρομίου του Λευκόνοικου μεταβιβάζονται στον τουρκικό στρατό. Το Υπουργικό Συμβούλιο της Βόρειας Κύπρου (ΤΔΒΚ) εξουσιοδότησε το Υπουργείο Δημοσίων Έργων και Μεταφορών να υπογράψει πρωτόκολλο με την Τουρκία σχετικά με την παραχώρηση του αεροδρομίου, και την παραχώρηση δικαιωμάτων χρήσης στη Διοίκηση των Τουρκικών Δυνάμεων”, αυτό αναφέρει η εφημερίδα της “κυβερνήσεως” στην Βόρεια Κύπρο.

«Το Υπουργικό Συμβούλιο, με στόχο τη βελτίωση των υφιστάμενων σχέσεων φιλίας και αδελφοσύνης μεταξύ των δύο χωρών, έχει προετοιμαστεί με στόχο την ανάπτυξη δραστηριοτήτων στρατιωτικής εκπαίδευσης και συνεργασίας μεταξύ των ενόπλων δυνάμεων των δύο πλευρών, με το δικαίωμα της χρήση του αεροδρομίου στο Λευκόνοικο”, συνεχίζει η ίδια ανακοίνωση.

Η Τουρκία σκοπεύει με τον στόλο αυτό να ελέγξει τους θαλάσσιους διαύλους όχι μόνο πέριξ της Κύπρου, αλλά να επεκταθεί σε Γάζα, νότια Κρήτη και Α.Μεσόγειο.  

Εδώ και μεγάλο διάστημα είναι γνωστό ότι η Τουρκία ετοιμάζει μια μεγάλη αεροναυτική βάση, με το αεροδρόμιο  στο κατεχόμενο Λευκόνοικο, να “γεμίζει” από οπλισμένα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα.

Σε συνδυασμό με την ναυτική βάση στην Αμμόχωστο, οι Τούρκοι θα έχουν την δυνατότητα να αποστέλλουν ταχύτατα τουρκικά πολεμικά πλοία για συνοδεία των  γεωτρύπανων στην περιοχή, ελέγχοντας μεγάλο κομμάτι της Ανατολικής Μεσογείου.

Οι προειδοποιήσεις ειδικών, ειδικά του Μ.Ρούμπιν, δείχνουν ότι η Τουρκία επιδιώκει την επέκταση της στην Α.Μεσόγειο μέσω του  σχεδίου “Γαλάζια Πατρίδα”, σε μια προσπάθεια να περικυκλώσει Ελλάδα και Κύπρο από θαλάσσης, ενώ από την στεριά έχει δημιουργήσει έναν άξονα σε Βουλγαρία, Σκόπια και Αλβανία.

Νέο υβριδικό drone ετοιμάζει η τουρκική αμυντική βιομηχανία

Νέο drone ετοιμάζουν οι Τούρκοι, το οποίο θα έχει μέγιστη ταχύτητα πτήσης τα 150 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ θα δύναται να μείνει στον αέρα για 12 ώρες, περισσότερο από οποιοδήποτε από τα υπάρχοντα drone.

Ένα από τα αποτελέσματα της ουκρανικής κρίσης ήταν η αυξανόμενη δημοτικότητα των drones μεταξύ όλων των πλευρών.

Η αναδυόμενη ζήτηση ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να δημιουργούν νέα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα είναι το Bayraktar DIHA, το πρώτο τεστ του οποίου έγινε από την τουρκική εταιρεία Baykar Makina.

Η συντομογραφία DIHA σημαίνει «μη επανδρωμένο εναέριο όχημα κατακόρυφης απογείωσης/προσγείωσης».
Το  Bayraktar DIHA, στο σχεδιασμό του οποίου εργάζεται η εταιρεία εδώ και αρκετά χρόνια, πραγματοποίησε μια πτήση  σε ύψος περίπου 2,5 χιλιάδων μέτρων, επέστρεψε στη βάση και προσγειώθηκε.

Η ιδιαιτερότητα του τουρκικού drone κάθετης απογείωσης και προσγείωσης είναι ότι στο σχέδιο DIHA συνδυάστηκαν δύο τύποι κινητήρων.

Ο ηλεκτρικός  θα χρησιμοποιηθεί για κάθετη απογείωση και προσγείωση και ένας μικρός κινητήρας εσωτερικής καύσης με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, που δημιουργήθηκε από την Erin Motor, θα παρέχει κανονική οριζόντια πτήση.Ο κινητήρας διαθέτει ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, γεγονός που τον καθιστά πιο αξιόπιστο.

Το μέγιστο ύψος στο οποίο μπορεί να ανέλθει το νέο τουρκικό drone φτάνει τα έξι χιλιάδες μέτρα.

Με μέγιστο βάρος απογείωσης 50 κιλά, το ωφέλιμο φορτίο είναι μόνο πέντε κιλά. Όχι πολλά, αλλά αρκετά για να τοποθετήσετε μια κάμερα όρασης ημέρας και νύχτας υψηλής ανάλυσης και έναν αποστασιόμετρο λέιζερ και έναν προσδιοριστή στόχου επί του σκάφους.

Το DIHA μπορεί να χρησιμοποιηθεί για φωτισμό με λέιζερ στόχων για την καθοδήγηση βλημάτων υψηλής ακρίβειας.

Η σειριακή παραγωγή και οι παραδόσεις του Bayraktar DIHA στα τουρκικά στρατεύματα έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει φέτος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας