Περισσότερα από 3.000 δεξαμενόπλοια διασχίζουν κάθε μήνα τα Στενά του Ορμούζ – τον στενότερο, αλλά ίσως και σημαντικότερο, εμπορικό θαλάσσιο διάδρομο παγκοσμίως. Μεταξύ αυτών έντονη είναι η παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας.
Σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence για το πρώτο τρίμηνο του 2025, 1.201 ελληνόκτητα πλοία πέρασαν από τα Στενά, ποσοστό 13,3% επί του συνόλου, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή κυριαρχία της Ελλάδας στο παγκόσμιο ενεργειακό εμπόριο. Άλλωστε ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες διαχειρίζονται το 33% του παγκόσμιους στόλου δεξαμενόπλοιων.
Ακολουθούν σε αριθμό οι ιαπωνικές ναυτιλιακές με 1.108 πλοία και οι κινεζικές με 1.042, σε μια τριάδα που αντανακλά τη γεωοικονομική επιρροή των κρατών που κινούν τα νήματα της παγκόσμιας τροφοδοσίας με πετρέλαιο. Εντυπωσιακό είναι και το ποσοστό πλοίων με άγνωστη εθνικότητα πλοιοκτησίας (1.002).
Οι Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατέχουν την πέμπτη θέση με 555 διελεύσεις. Άλλες χώρες που διακρίνονται στη λίστα είναι η Νότια Κορέα (338), το Χονγκ Κονγκ (337), η Ινδία (334), το Κατάρ (313), η Γερμανία (302), η Βρετανία (263), οι Βερμούδες (243), η Σιγκαπούρη (187) και το Ιράν (176).
Η ελληνική παρουσία ωστόσο ξεχωρίζει, καθώς τα πλοία της είναι κυρίως μεγάλης χωρητικότητας τάνκερ, τα οποία μεταφέρουν αργό πετρέλαιο από τις χώρες του Περσικού Κόλπου προς την Ασία και την Ευρώπη.
Το πέρασμα των Στενών –μόλις 21 ναυτικά μίλια στο στενότερο σημείο του– λειτουργεί ως ζωτική αρτηρία για τη ροή περισσότερων από 500 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου μηνιαίως.
Κανενα δεν ειναι Ελληνικών συμφερόντων. ΟΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΕΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΙ ΝΑΖΙΣΤΕΣ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ.