Πέμπτη, 6 Φεβ 2025

Τέμπη – Ρεπορτάζ / Αποκλειστικές φωτογραφίες για το παράνομο φορτίο

92

Καρέ από ένα βίντεο από το έγκλημα των Τεμπών, «χαμένο» προς το παρόν ανάμεσα στα δεκάδες που βρίσκονται στο γραφείο του εφέτη ανακριτή Λάρισας, παρουσιάζει το Tvxs.

Eνδέχεται να τεκμηριώνει για πρώτη φορά την ύπαρξη δεξαμενής με πτητικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες, που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, προκαλώντας την έκρηξη και τη μεγάλη πυρκαγιά μετά την σύγκρουση των δύο τρένων με αποτέλεσμα 27 άνθρωποι να καούν ζωντανοί.

Το βιντεοληπτικό υλικό είναι τραβηγμένο από κάμερα drone λίγα δευτερόλεπτα πριν το drone βρεθεί στον αέρα και μερικές ώρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα.

Η εικόνα από τα πρώτα καρέ δείχνει έναν άνδρα με το χαρακτηριστικό κόκκινο καπέλο τύπου τζόκεϋ της Πυροσβεστικής να βρίσκεται μπροστά από ένα ογκώδες παραμορφωμένο μεταλλικό ανοξείδωτο αντικείμενο.

Στα επόμενα καρέ ανάμεσα σε αυτόν τον άνδρα και την κάμερα του drone περνά ένας άλλος πυροσβέστης, ντυμένος με στολή Nomex, φτιαγμένη από άκαυστο υλικό, που χρησιμοποιείται από την Πυροσβεστική και από το προσωπικό λειτουργίας και συντήρησης στα διυλιστήρια, και με τις χαρακτηριστικές κίτρινες ανακλαστικές λωρίδες.

Έθεσα τις φωτογραφίες αυτές υπόψη του πραγματογνώμονα, Αχιλλέα Μιχόπουλου, που έχει εμπλακεί στην υπόθεση των Τεμπών και ήταν από τους πρώτους ερευνητές, που με συγκεκριμένα επιστημονικά στοιχεία αποδόμησε το κυβερνητικό αφήγημα για τα αίτια (ανάφλεξη ελαιών σιλικόνης από τους μετασχηματιστές των τρένων) που προκάλεσαν την πυρόσφαιρα και έκανε λόγο για πτητικούς υδρογονάνθρακες, που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.

Σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα, «πολύ πιθανόν αυτό το παραμορφωμένο μεταλλικό αντικείμενο να είναι τμήμα μιας ανοξείδωτης δεξαμενής μικρών διαστάσεων από αυτές που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά χημικών προϊόντων».

Και προσθέτει:

«Οι συνήθεις διαστάσεις αυτού του τύπου δεξαμενών είναι 1χ1χ1 μ., χωρητικότητας περίπου 900 κιλών υδρογονανθράκων. Στις πλατφόρμες με μήκος 20 μ. ήταν τοποθετημένες οι λαμαρίνες μήκους 16.4 μ. οπότε στο διαθέσιμο άνοιγμα θα μπορούσαν να τοποθετηθούν μέχρι και 6 δεξαμενές σε κάθε πλατφόρμα, δηλαδή συνολικά 18 δεξαμενές στις 3 πλατφόρμες που είχαν το φορτίο με τις λαμαρίνες».

Η εκτίμηση για το μέγεθος της δεξαμενής που μετέφερε το παράνομο φορτίο, επιβεβαιώνεται από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης (δημοσίευμα της Real Νews και της Εφ.Συν.) και τις νέες πληροφορίες σχετικά με το προσχέδιο του πορίσματος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), που έφερε στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα Καθημερινή.

Αν και τα εμπλεκόμενα ερευνητικά κέντρα (ΕΜΠ, Πανεπιστήμια Γάνδης και Πίζας, Σουηδικό Ινστιτούτο) δεν έχουν αποφανθεί οριστικά για το είδος του φορτίου που οδήγησε στην έκρηξη, αποκλείουν δύο τινά.

Πρώτον, η έκρηξη να οφείλεται στα έλαια σιλικόνης και δεύτερον το ενδεχόμενο να υπήρχε μια δεξαμενή χωρητικότητας δεκάδων τόνων ή ένα κρυφό βαγόνι στην εμπορική αμαξοστοιχία.

Κοντολογίς, η δεξαμενή (ή οι δεξαμενές) ήταν μικρών διαστάσεων.

Συνεπώς το παραμορφωμένο μεταλλικό αντικείμενο που βρίσκεται πίσω από τον άνδρα της Πυροσβεστικής θα μπορούσε να ήταν τμήμα μιας δεξαμενής, που μετέφερε το παράνομο φορτίο.

Το πρωϊνό μετά το δυστύχημα ένα μεταλλικό αντικείμενο, που φαίνεται να είναι το ίδιο, ή παρόμοιο, από βίντεο που τράβηξαν πάλι drones, διακρίνεται λίγα μέτρα μακριά από τις παραμορφωμένες μάζες των μηχανών των δύο τρένων, στις παρυφές του παρακείμενου δρόμου.

Μήπως γιατί ανώτερα στελέχη της Πυροσβεστικής, όπως αποκάλυψε το in.gr., φέρονται να έδωσαν εντολές σε προανακριτικούς υπαλλήλους του Π. Σ. να «εξαφανιστούν» από τον τόπο του δυστυχήματος και να «αφήσουν το θέμα να ξεφουσκώσει»;

Μήπως γιατί στο διάστημα που μεσολάβησε ελήφθη η απόφαση σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο για το μπάζωμα και την απομάκρυνση κρίσιμων στοιχείων από  τον τόπο της τραγωδίας;

Σε κάθε περίπτωση ο εφέτης ανακριτής Λάρισας θα πρέπει άμεσα να εξετάσει αυτό το βιντεοληπτικό υλικό και να διερευνήσει πού βρίσκεται τώρα αυτό το μεταλλικό αντικείμενο. Διότι από την εξέτασή του εύκολα μπορεί να αποδειχθεί αν ήταν πράγματι δεξαμενή και το σημαντικότερο εφόσον επιβεβαιωθεί η αρχική εντύπωση από την οπτική εξέταση, να διαπιστωθεί τι περιείχε.

Το ερώτημα είναι εάν ο δικαστικός λειτουργός, στα χέρια του οποίου βρίσκεται το επίμαχο βίντεο, θα κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση. Ή για άλλη μια φορά θα υπάρξουν καθυστερήσεις, ή θα το αγνοήσει παντελώς;

Η άκρη του νήματος στη Θεσσαλονίκη

Από την άλλη πλευρά, από τη στιγμή που το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ κοινοποιηθεί στις δικαστικές αρχές, στο βαθμό που τεκμηριώνεται πλέον με αδιάσειστα στοιχεία ότι η έκρηξη που προκάλεσε τον θάνατο τόσων ανθρώπων δεν οφείλεται μόνον στη σύγκρουση των δύο τρένων, ο εφέτης ανακριτής Λάρισας θα πρέπει να βάλει εκ νέου στο κάδρο ό,τι συνέβη στον Εμπορικό Σταθμό Θεσσαλονίκης λίγες ώρες πριν την πολύνεκρη τραγωδία.

Κι αυτό ανεξαρτήτως εάν το παράνομο φορτίο με τους πτητικούς υδρογονάνθρακες φορτώθηκε εκτός συνόρων, ή στη Θεσσαλονίκη πριν, στη διάρκεια ή μετά τη σύνδεση των τριών βαγονιών με την εμπορική αμαξοστοιχία.

Υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με την Hellenic Train, σε έγγραφό της προς τον ανακριτή Λάρισας (12/10/2023), τα τρία βαγόνια, φορτωμένα με λαμαρίνες και αφού έγινε η διαδικασία παραλαβής στον συνοριακό σταθμό της Γευγελής, «παρέμειναν στον Εμπορικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για να συνδεθούν και να προωθηθούν στον προορισμό τους την επόμενη μέρα».

Όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν τα πράγματα, σε αυτήν τη διαδικασία φόρτωσης, ελέγχου των φορτίων, σύνδεσης των βαγονιών με την μηχανή και επιτήρησης του χώρου στάθμευσης εμπλέκονται άνθρωποι από τρεις διαφορετικές υπηρεσίες.

Υπάλληλοι της Hellenic Train, οι οποίοι εποπτεύουν ό,τι γίνεται. Τεχνικοί του ΟΣΕ που βάζουν τα βαγόνια στη σειρά και ελέγχουν και τέλος οι «σεκιουριτάδες», στην προκειμένη περίπτωση της ιδιωτικής εταιρίας, Interstar, που είναι υπεύθυνη για την 24ωρη φύλαξη του Εμπορικού Σταθμού Θεσσαλονίκης.

Όλοι αυτοί, πέντε στον αριθμό, σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα του News247, όταν κλήθηκαν από το ανακριτή Λάρισας, στις 25 Οκτωβρίου 2023, δηλαδή σχεδόν οκτώ ολόκληρους μήνες μετά το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, ομονόησαν ότι όλα έγιναν σύμφωνα με το πρωτόκολλο.

Το φορτίο είχε τοποθετηθεί σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας, τα βαγόνια συνδέθηκαν σύμφωνα με τον κανονισμό κυκλοφορίας.

Κοντολογίς, οι αυτόπτες μάρτυρες δεν είδαν, δεν άκουσαν τίποτε το μεμπτό.

Αφήνοντας χωρίς σχόλια την πολύμηνη καθυστέρηση εκ μέρους του ανακριτή να  καλέσει αυτούς τους πέντε άμεσα εμπλεκόμενους, το ερώτημα είναι απλό:  δεδομένου ότι η δεξαμενή, ή οι δεξαμενές δεν περνούν απαρατήρητες, σε ποιο βαθμό οι υπάλληλοι της Hellenic Train και κυρίως οι δύο της απογευματινής βάρδιας, στη διάρκεια της οποίας τελέστηκε η διαδικασία σύνδεσης των βαγονιών με τη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ο ελεγκτής του ΟΣΕ και οι σεκιουριτάδες της Interstar, που επόπτευαν τον χώρο, λένε την αλήθεια;

Και εάν πράγματι όλα κύλησαν ομαλά μέχρι τη σύνδεση, ο ανακριτής Λάρισας διερεύνησε τι έγινε μετά, από την τελευταία ώρα ελέγχου, στις 21.00 της 28ης Φεβρουαρίου 2023, μέχρι την ώρα αναχώρησης της εμπορικής αμαξοστοιχίας; 

Με άλλα λόγια, η δεξαμενή (ή οι δεξαμενές) όσο μικρές διαστάσεις κι αν έχουν, δεν θα μπορούσαν να κρυφτούν ανάμεσα στις λαμαρίνες (ελάσματα) που μετέφεραν τα τρία πρώτα βαγόνια. Λόγω του όγκου που καταλαμβάνουν, είναι αδύνατον να μη την (τις) είδε κάποιος εκείνο το βράδυ.

Και το υλικό που ενδιαφέρει την έρευνα από τους σκληρούς δίσκους της εταιρίας σεκιούριτι στους οποίους, μέσω των καμερών, είχε καταγραφεί όλη αυτή η διαδικασία, έχει διαγραφεί. Χωρίς να είναι γνωστό εάν η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών στην οποία ο ανακριτής έστειλε τους σκληρούς δίσκους με σκοπό να ανακτηθεί το διαγραμμένο υλικό, έχει απαντήσει.

Αδιαμφισβήτητο γεγονός η συγκάλυψη

Οι καθυστερήσεις αυτές, που χαρακτηρίζουν όλη την υπόθεση γύρω από το έγκλημα των Τεμπών, δυσχεραίνουν την αποκάλυψη της αλήθειας. Και αναδεικνύουν για άλλη μια φορά την ανυπαρξία του «επιτελικού κράτους» του κ. Μητσοτάκη και την έλλειψη πολιτικής βούλησης για να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Τα πορίσματα, όμως, τα έγγραφα, οι φωτογραφίες και τα βίντεο, που βλέπουν τις τελευταίες μέρες το φως της δημοσιότητας αποδεικνύουν αναμφισβήτητα ότι από τα πρώτα λεπτά που έγινε γνωστή η σύγκρουση εκείνο το βράδυ της  28ης Φεβρουαρίου 2023, ξεκίνησε μια πρωτοφανής σε μέγεθος επιχείρηση συγκάλυψης ενός εγκλήματος, που ως τέτοια έχει καταγραφεί στη συνείδηση της πλειοψηφίας των Ελλήνων (74,2%), ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων.

Δεν πρόκειται, συνεπώς, για μια πολιτική εκτίμηση από την πλευρά της αντιπολίτευσης στο πλαίσιο του κομματικού ανταγωνισμού. Ούτε πολύ περισσότερο για μια προσπάθεια εργαλειοποίησης ενός τραγικού συμβάντος εκ μέρους των πολιτικών αντιπάλων της Νέας Δημοκρατίας, όπως ισχυρίζεται ο πρωθυπουργός.

Η επιχείρηση συγκάλυψης είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός και όσο κι αν τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης προσπαθούν εις μάτην να «βαφτίσουν το κρέας ψάρι», αυτό που μέλλει να αποδειχθεί είναι ο καταμερισμός των πολιτικών ευθυνών και των αξιόποινων πράξεων για όσους έκαναν τη βρώμικη δουλειά και ποιων τα συμφέροντα εξυπηρέτησαν ή/και προστάτευσαν.

Άλλωστε, η ενεργοποίηση της κοινής γνώμης, της κοινωνικής αντιπολίτευσης, που αποτυπώθηκε στις ογκώδεις πορείες, δημιούργησε νέα δεδομένα στο πολιτικό σκηνικό και υποχρέωσε πολλά κυρίαρχα Μέσα, που αναπαρήγαγαν μέχρι χθες την κυβερνητική προπαγάνδα, χωρίς καμία διάθεση να ερευνούν, να αλλάξουν στάση.

Το φαινόμενο αυτό της μεταστροφής των ΜΜΕ, όταν το κυβερνητικό αφήγημα παρουσιάζει κενά, ή έρχεται σε σύγκρουση με την πραγματικότητα και η κοινή γνώμη ασκεί πιέσεις προς την εκτελεστική εξουσία για να αποκαλυφθεί η αλήθεια, είναι γνωστό από την εποχή του πολέμου στο Βιετνάμ.

Ο τότε αμερικανός πρόεδρος,  Λίντον Τζόνσον υποχρεώθηκε να αποσυρθεί και δεν έθεσε ξανά υποψηφιότητα στις εκλογές του 1968, όταν αυτά που έλεγε περί δήθεν επικείμενης νίκης των αμερικανικών δυνάμεων ήταν ψέματα, προκαλώντας την οργή της αμερικανικής κοινής γνώμης.

Πριν λίγες μέρες, έπειτα από πολύμηνες κινητοποιήσεις εκατοντάδων χιλιάδων σέρβων πολιτών, που καταλογίζουν ευθύνες στην πολιτική ηγεσία της χώρας τους για διαφθορά και αυταρχισμό με αφορμή το δυστύχημα στο σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σαντ, ο πρωθυπουργός Μίλος Βούτσεβιτς υποχρεώθηκε να παραιτηθεί.

Για τον ίδιο λόγο θεωρείται βέβαιο ότι ο επικείμενος ανασχηματισμός ελάχιστα θα επηρεάσει τις εξελίξεις προς όφελος του Κυριάκου Μητσοτάκη.

ΠΗΓΗ TVXS

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας