Σύζευξη Ρωσίας-Ιράν: Κοινή ναυπήγηση πλοίων & μπλόκο στο LNG του Κατάρ

933
Σύζευξη Ρωσίας-Ιράν: Κοινή

 Συντήρηση ρωσικών αεροσκαφών από Τεχεράνη – Siemens, τέλος!

Ρωσία και Ιράν προχωρούν σε στρατηγική σύζευξη δημιουργώντας μείζον πρόβλημα σε ΗΠΑ και Ισραήλ. Η Τεχεράνη όχι μόνο βγαίνει από την απομόνωση, αλλά οι κυρώσεις της Δύσης πάνε περίπατο.

Ιμπραήμ Ραΐσί και Β.Πούτιν έχουν συμφωνήσει τόσο για κοινή ναυπήγηση πλοίων όσο και στον ανεφοδιασμό, την συντήρηση και τις επισκευές ρωσικών αεροσκαφών από ιρανικές εταιρείες.

Η συμφωνία αυτή είναι πρόδρομος της μεταφοράς ιρανικών drones στην Ρωσία. Το Ιράν μπορεί να προμηθεύσει με μη συναρμολογημένα drones τον ρωσικό Στρατό με επακόλουθη συναρμολόγηση στην Ρωσία.

Η εξέλιξη είναι πολύ κακή για το ίδιο το Ισραήλ: Είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθεί η προμήθεια του Ιράν με ρωσικά μαχητικά και S-400.

Μπλόκο στο LNG του Κατάρ

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, η συμφωνία Ρωσίας-Ιράν ύψους 40 δισ. δολαρίων έχει ως στόχο να μπλοκαριστεί και η μεταφορά LNG του Κατάρ προς την Ευρώπη.

Υπενθυμίζουμε ότι ο ρωσικός κρατικός γίγαντας φυσικού αερίου, Gazprom, υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MoU) 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Εθνική Ιρανική Εταιρεία Πετρελαίου (NIOC) για την ανάπτυξη των κοιτασμάτων φυσικού αερίου Kish και North Pars με σκοπό την παραγωγή άνω των 10 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων αερίου την ημέρα.

Ο στόχος είναι η Ρωσία να αποκτήσει ακόμη περισσότερο έλεγχο στις μελλοντικές προμήθειες φυσικού αερίου που θα προέρχονται από το Ιράν με στόχο τις ευρωπαϊκές χώρες, κάτι που έχει ήδη τονίσει το WarNews247.

Έγκυροι αναλυτές αναφέρουν ότι η ρωσική εμπλοκή στο τεράστιο κοίτασμα φυσικού αερίου South Pars στα θαλάσσια σύνορα μεταξύ Ιράν και Κατάρ, στοχεύει στο να μπλοκαριστεί ο ανεφοδιασμός της Ευρώπης με LNG από το Κατάρ.

Το κοίτασμα South Pars είναι μια περιοχή 3.700 τετραγωνικών χιλιομέτρων της μεγαλύτερης δεξαμενής φυσικού αερίου στον κόσμο που περιέχει τουλάχιστον 1,800 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια αερίου και τουλάχιστον 50 δισεκατομμύρια βαρέλια συμπυκνωμάτων φυσικού αερίου.

Τα υπόλοιπα 6.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στο North Field να ανήκουν στο Κατάρ.

Άλλωστε, κατά την επίσκεψη του Β.Πούτιν στην Τεχεράνη, ο πρόεδρος της Ρωσίας ήταν αποκαλυπτικός του τι θα ακολουθήσει:

Ο Βλαντιμίρ Πούτιν, απευθυνόμενος στον Ιρανό Πρόεδρο Ιμπραήμ Ραΐσι, είπε:

“Σας προσκαλώ να επισκεφθείτε ξανά τη Ρωσία. Πρέπει να σταθούμε απέναντι στην πίεση της Δύσης”…

Ιράν και Ρωσία κατέληξαν σε αρχική συμφωνία για κοινή ναυπήγηση πλοίων

Το Ιράν και η Ρωσία κατέληξαν σε αρχική συμφωνία για την έναρξη κοινής ναυπήγησης πλοίων στην περιοχή της Κασπίας Θάλασσας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία επετεύχθη πριν ένα μήνα κατά τη διάρκεια συναντήσεων των δύο πλευρών στην πόλη της Αγίας Πετρούπολης.

Έκθεση του Οργανισμού Προώθησης Εμπορίου του Ιράν (TPO) ανέφερε ότι ο επικεφαλής του TPO Alireza Peymanpak έχει καταλήξει σε συμφωνία για το θέμα με τις ρωσικές αρχές

«Η ρωσική πλευρά έχει δεσμευτεί να βοηθήσει την ιρανική πλευρά στην κοινή ναυπήγηση πλοίων και επίσης να προμηθεύσει την Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν με τα πλοία που χρειάζεται», αναφέρει τμήμα της έκθεσης

Επιπλέον, το Ιράν και η Ρωσία έχουν επίσης καταλήξει σε συμφωνία βάσει της οποίας ιρανικές εταιρείες θα προμηθεύουν τα ναυπηγεία στη Ρωσία με εξαρτήματα πλοίων που χρειάζονται.

Η έκθεση πρόσθεσε ότι οι συμφωνίες συνάδουν με μια ευρύτερη κατανόηση μεταξύ του Ιράν και της Ρωσίας για την ενίσχυση των εμπορικών τους σχέσεων κατά μήκος του Διεθνούς Διαδρόμου Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC), ενός μεγάλου διαδρόμου που συνδέει εμπορικούς κόμβους και ενώνει Ρωσία με Ινδία μέσω Ιράν.

Ανέφερε ότι η υλικοτεχνική υποστήριξη της Ρωσίας για τον στόλο εμπορικών πλοίων του Ιράν θα βοηθήσει τα σχέδια για την αύξηση της κυκλοφορίας κατά μήκος του INSTC.

Συμφωνία για την προμήθεια ανταλλακτικών και τη συντήρηση πολιτικών αεροσκαφών

Παράλληλα, το Ιράν και η Ρωσία υπέγραψαν συμφωνία που προβλέπει τη συντήρηση ρωσικών αεροσκαφών, καθώς και την εξαγωγή εξαρτημάτων και εξοπλισμού αεροσκαφών στη Ρωσία. Αυτό ανέφερε ο εκπρόσωπος του τμήματος πολιτικής αεροπορίας της Ισλαμικής Δημοκρατίας (CAO) Mirakbar Razavi.

Σύμφωνα με τον Razavi, η συμφωνία θεσπίζει μηχανισμό για την προμήθεια εξοπλισμού ιρανικής κατασκευής για αεροσκάφη, καθώς και την επισκευή, συντήρηση και υποστήριξη ρωσικών αεροσκαφών από ιρανικά κέντρα εξυπηρέτησης.

Επιπλέον, τα μέρη συμφώνησαν να εντείνουν τη διμερή συνεργασία στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, τόσο στον τομέα των επιβατικών όσο και στον τομέα του φορτίου. Ο αριθμός των πτήσεων μεταξύ χωρών αυξάνεται σε 35 την εβδομάδα.

Στις 26 Ιουλίου διεξήχθησαν διαπραγματεύσεις μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών της Ρωσίας Valentin Ivanov και του επικεφαλής του SAO Mohammad Mohammadi-Bakhshemi.

Λόγω των κυρώσεων που επιβλήθηκαν, η Ρωσία σταμάτησε να λαμβάνει εξαρτήματα και εξοπλισμό για πολιτικά αεροσκάφη από δυτικές χώρες, ενώ η Boeing και η Airbus αρνήθηκαν επίσης τη συντήρηση και τις επισκευές.

Ρωσικές πηγές αναφέρουν ότι το υπάρχον απόθεμα ανταλλακτικών θα ήταν αρκετό για άλλους τρεις μήνες και μετά θα έπρεπε να αποσυναρμολογηθεί ένας αριθμός αεροσκαφών για ανταλλακτικά. Η συμφωνία με το Ιράν απαλλάσσει τη Ρωσία από αυτό το πρόβλημα.

Το Ιράν θα αντικαταστήσει τις τουρμπίνες της Siemens!

Ρωσικές πηγές αναφέρουν πως στα σκαριά βρίσκεται ακόμη μία μεγάλη συμφωνία η οποία θα τελειώσει την σχέση Ρωσίας-Siemens. Aναφέρουν συγκεκριμένα:

“Πολύ σοβαρά ερωτήματα εγείρει η ιστορία των στροβίλων της γερμανικής εταιρείας Siemens που έχουν κολλήσει στον Καναδά και χρειάζονται για τη λειτουργία των Nord Stream 1 και 2. Γιατί η Ρωσία, παρά τον διακηρυγμένο «εκσυγχρονισμό» και «υποκατάσταση εισαγωγών», δεν έχει ακόμα τους δικούς της ισχυρούς αεριοστρόβιλους και εξακολουθεί να εξαρτάται τεχνολογικά από τη συλλογική Δύση;

Γεγονός είναι ότι για την άντληση μπλε καυσίμου απαιτούνται ειδικές μονάδες άντλησης αερίου, αποτελούμενες από στρόβιλο και συμπιεστή, οι οποίες χρειάζονται περιοδικές επισκευές. Υπάρχουν μόνο εννέα από αυτούς στο σταθμό συμπίεσης Portovaya: έξι από αυτούς είναι αεριοστρόβιλοι Siemens SGT-A65 (βασισμένοι σε κινητήρες αεροσκαφών Rolls-Royce) και τρεις ακόμη λιγότερο ισχυροί στρόβιλοι SGT-A35. Σύμφωνα με την τρέχουσα συμφωνία, οι τουρμπίνες πρέπει να υποβάλλονται σε τακτική συντήρηση, και μάλιστα όχι στη Γερμανία, αλλά στον Καναδά. Καθώς η Οτάβα προσχώρησε στις δυτικές κυρώσεις, αρνήθηκε να τις επιστρέψει στη Ρωσία.

Στην πραγματικότητα, στη Ρωσία, αυτό δεν είναι τόσο κακό όσο μπορεί να φαίνεται με την πρώτη ματιά. Για παράδειγμα, στο σταθμό συμπίεσης Baidaratskaya, στο σύστημα των κύριων αγωγών αερίου που συνδέουν το πεδίο Bovanenkovskoye με το Ukhta, υπάρχουν έξι εγχώριες μονάδες άντλησης αερίου GPA-16M-07 και καθεμία από αυτές βασίζεται στο GPU-16P. Η συνολική ισχύς έξι GPU είναι 96 MW. Τι είναι το GPU-16P;

Πρόκειται για έναν κινητήρα αεροσκαφών PS-90, την εξειδικευμένη του έκδοση PS-90GP-2. Ακόμα πιο ισχυρά GTU-25P των 25 μεγαβάτ εγκαθίστανται και λειτουργούν στους σταθμούς Yarynskaya, Usinskaya και Gagaratskaya και βασίζονται επίσης στο PS-90A (τροποποίηση PS-90GP-25). Τα σχέδια  περιλαμβάνουν την ανάπτυξη μιας πολύ πιο ισχυρής εγκατάστασης 32 MW με βάση τη γεννήτρια αερίου D-30F6.

Ωστόσο, από άποψη ισχύος, οι τουρμπίνες που διατίθενται στη Ρωσία είναι σημαντικά κατώτερες από τις γερμανικές.

Από αυτή την άποψη, είναι ενδιαφέρον ότι ως προμηθευτής σταθμών ηλεκτροπαραγωγής, η Γερμανία μπορεί να αντικατασταθεί από το… Ιράν!

Οι Ρώσοι αποθεώνουν ξανά το Ιράν…

Ναι, είναι η Ισλαμική Δημοκρατία. Ποιος θα το φανταζόταν πριν από έξι μήνες ότι θα λαχταρούσαμε ιρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη για τον στρατό μας και τώρα θα αγοράσουμε τουρμπίνες αερίου από την Τεχεράνη. Ή μάλλον όχι για αγορά, αλλά για ανταλλαγή.

Στα τέλη Μαΐου του τρέχοντος έτους, Ιράν και Ρωσία είχαν συμφωνήσει σε μια συμφωνία ανταλλαγής, όπου θα προμηθεύαμε την Τεχεράνη με χάλυβα, ψευδάργυρο, μόλυβδο και αλουμίνιο. Αυτό κατά κάποιο τρόπο δεν έγινε ιδιαίτερα αντιληπτό. Η Τεχεράνη θα μας προμήθευε ανταλλακτικά για αυτοκίνητα και τουρμπίνες ισχύος.

Ο Ιρανός υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας Ρεζά Φατέμι Αμίν δήλωσε:

Έχουμε τα πάντα έτοιμα και μπορούμε να προμηθεύσουμε με ανταλλακτικά τη Ρωσία. Παρεμπιπτόντως, στον τομέα των αεριοστροβίλων, το Ιράν έχει επιτύχει σύγχρονες τεχνολογίες, οι οποίες οδήγησαν στην υπογραφή συμβάσεων με ρωσικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής για επισκευές. Με βάση αυτό, μπορούμε να εισάγουμε ως ανταλλαγή χάλυβα από τη Ρωσία.

Το Ιράν είναι ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στην μη επανδρωμένη τεχνολογία. Η Τεχεράνη έχει το δικό της πυρηνικό πρόγραμμα. Η ιρανική εταιρεία MAPNA Group δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη και υλοποίηση σταθμών παραγωγής θερμικής και ανανεώσιμης ενέργειας, πετρελαίου και φυσικού αερίου, σιδηροδρομικών και άλλων βιομηχανικών έργων, την παραγωγή σημαντικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων αεριοστροβίλων και ατμοστρόβιλων, γεννητριών ισχύος, πτερυγίων στροβίλου, HRSG και συμβατικών λεβήτων , ηλεκτρικά συστήματα και συστήματα ελέγχου, συμπιεστές αερίου, ατμομηχανές και άλλο εξοπλισμός.

Με άδεια της Siemens, ο Όμιλος MAPNA κατασκευάζει ισχυρούς και βαρέως τύπου αεριοστρόβιλους. Έτσι, το 2018, η εταιρεία παρουσίασε μια βελτιωμένη έκδοση του σταθμού παραγωγής ενέργειας για υδροηλεκτρικούς σταθμούς:

Η απόδοση της νέας τουρμπίνας, γνωστής ως MAP2B, έχει αυξηθεί κατά 2%, που σημαίνει μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου κατά 20 εκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως για κάθε τουρμπίνα. Το MAP2B έχει φτάσει τα 185 μεγαβάτ, 28 MW περισσότερα από τις προηγούμενες εκδόσεις. Επιπλέον, συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ιδιαίτερα του διοξειδίου του άνθρακα, έως και 40.000 τόνους.

Δεν το γνωρίζουν όλοι, αλλά όταν, μετά το Μαϊντάν, οι Γερμανοί απαγόρευσαν την προμήθεια των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής στην Κριμαία, η Ρωσία επρόκειτο να αγοράσει από το Ιράν. Μόνο η σκληρή στάση του Βερολίνου απέτρεψε τη συμφωνία. Προφανώς έχουν αλλάξει πολλά τώρα.

Δεν πρέπει να σκεφτούμε να τοπικοποιήσουμε την παραγωγή ιρανικών στροβίλων στη Ρωσία;” καταλήγουν ρωσικά ΜΜΕ….

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας