Στρατηγική συμφωνία Ινδίας-Ιράν-Ρωσίας για αυτόνομη εφοδιαστική αλυσίδα εκτός Δύσης-δολαρίου

801

Το Νέο Δελχί απέκτησε ιρανικό λιμάνι στη Μ.Ανατολή!

Iνδός ΥΠΕΞ: “Η κυριαρχία των ΗΠΑ τελείωσε”

Tεράστια συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας υπέγραψαν Ινδία και Ιράν με τις ευλογίες της Ρωσίας καθώς το Νέο Δελχί αναλαμβάνει για 10 έτη τη διαχείριση του ιρανικού λιμανιού Chabahar στη Μέση Ανατολή, που συνδέει τον Διαμετακομιστικό Διάδρομο Βορρά-Νότου (INSTC) μήκους 7200 km με το Αφγανιστάν, την Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, τη Ρωσία, την Κεντρική Ασία.

Ο Υπουργός Λιμένων και Ναυτιλίας Sarbananda Sonowal υπέγραψε τη συμφωνία μεταξύ της India Ports Global Ltd. και του Οργανισμού Λιμένων και Ναυτιλίας του Ιράν κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο Chabahar του Ιράν σήμερα.

Στρατηγική συμφωνία Ινδίας-Ιράν

«Η σημασία του λιμανιού Chabahar ξεπερνά το ρόλο του ως απλού αγωγού μεταξύ Ινδίας και Ιράν. Χρησιμεύει ως ζωτικής σημασίας εμπορική αρτηρία που συνδέει την Ινδία με το Αφγανιστάν και τις χώρες της Κεντρικής Ασίας», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας της Ινδίας, Sarbananda Sonowal, μετά την υπογραφή της συμφωνίας.

«Αυτή η σύνδεση έχει ξεκλειδώσει νέους δρόμους για το εμπόριο και έχει ενισχύσει την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας σε όλη την περιοχή» πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, η IPGL θα επενδύσει περίπου 370 εκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο Ιρανός υπουργός Οδών και Αστικής Ανάπτυξης Mehrdad Bazrpash.

Γιατί είναι στρατηγική συμφωνία:

-Η συμφωνία επικεντρώνεται στην ενίσχυση της υποδομής στο Chabahar, με στόχο να μετατραπεί σε βασικό διαμετακομιστικό κόμβο για την περιοχή. Η Ινδία θα επενδύσει εκατομμύρια δολάρια στο ιρανικό λιμάνι για τη σύνδεση Κεντρικής Ασίας-Ρωσίας με τον Ινδικό Ωκεανό.

-Αυτή η μακροπρόθεσμη δέσμευση στοχεύει επίσης στην εγκατάλειψη άλλων εμπορικών οδών όπως τη Διώρυγα του Σουέζ.

-Η Ινδία αναπτύσσει το λιμάνι στο Chabahar στη νοτιοανατολική ακτή του Ιράν κατά μήκος του Κόλπου του Ομάν ως τρόπο μεταφοράς αγαθών στο Ιράν, το Αφγανιστάν και τις χώρες της κεντρικής Ασίας, παρακάμπτοντας το λιμάνι του Καράτσι και του Gwadar στο Πακιστάν.

-Αυτή η συμφωνία είναι ένα στρατηγικό αντίβαρο στην επιρροή της Κίνας στην περιοχή, ενισχύοντας τη θέση Ινδίας στους παγκόσμιους εμπορικούς δρόμους. Η κίνηση αυτή είναι στρατηγικά αντίθεση με τον CPEC Πακιστάν-Κίνας

Αυτόνομη εφοδιαστική αλυσίδα με δικό της νόμισμα

Το παγκόσμιο τοπίο έχει πλέον αλλάξει, το παγκόσμιο εμπόριο περνά υπό τον έλεγχο της Ανατολής, η Ρωσία, η Κίνα, το Ιράν και η Ινδία χρειάζονται νέες αλυσίδες εφοδιασμού εκτός αμερικανικού ελέγχου.

Το επόμενο στάδιο είναι οι εμπλεκόμενες χώρες να δημιουργήσουν ένα δικό τους (ψηφιακό) νόμισμα για  συναλλαγές εκτός δολαρίου ώστε να μην υπάρχει καμία πιθανότητα δυτικών κυρώσεων. Ακούγεται για ένα ψηφιακό νόμισμα που θα υποστηρίζεται από χρυσό.

Τα κύρια πλεονεκτήματα του μεταφορικού διαδρόμου Βορρά-Νότου σε σχέση με άλλες διαδρομές (ιδίως στη θαλάσσια διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ) είναι η μείωση των αποστάσεων κατά το ήμισυ ή περισσότερο, καθώς και η μείωση του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα ιδρυτικά κράτη μέλη Ρωσία, Ιράν και Ινδία υπέγραψαν τη συμφωνία INSTC (Διαμετακομιστικός Διάδρομος Βορρά-Νότου) στις 16 Μαΐου 2002.

Η διαδρομή ITC έχει μήκος 7.200 χλμ, από την Αγία Πετρούπολη στο ινδικό λιμάνι της Βομβάης. Προβλέπει τη λειτουργία σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και ποτάμιων μεταφορών όπως τον Trans-Caspian – μέσω των ρωσικών λιμανιών Astrakhan, Olya, Makhachkala, την απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση μέσω του Καζακστάν, του Ουζμπεκιστάν και του Τουρκμενιστάν με πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο του Ιράν. την δυτική σύνδεση (Αστραχάν – Μαχάτσκαλα – Σαμούρ, και περαιτέρω μέσω Αζερμπαϊτζάν έως τον σταθμό της Αστάρα).

Ο διάδρομος στοχεύει επίσης να συγχρονιστεί με τη συμφωνία του Ασγκαμπάτ, που υπογράφηκε από το Ιράν, την Ινδία, το Ομάν, το Τουρκμενιστάν, το Ουζμπεκιστάν και το Καζακστάν, η οποία δημιουργεί ένα διεθνή διαμετακομιστικό διάδρομο για τη διευκόλυνση της μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ του Περσικού Κόλπου και της Κεντρικής Ασίας.

Οι περίκλειστες χώρες της Κεντρικής Ασίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τον διάδρομο για πρόσβαση στις θάλασσες, ενώ το Ιράν θα συνδέει επίσης την Ινδία με την Ευρώπη, υποστηρίζει ο δημοσιογράφος Ebrahim Fallahi, ανταποκριτής πετρελαίου και ενέργειας. Σε μια αναβίωση του Δρόμου του Μεταξιού, η διαδρομή θα μπορούσε επίσης να ενταχθεί στο έργο Road and Belt της Κίνας.

Τον Ιούνιο, η Μόσχα άρχισε να στέλνει αγαθά στην Ινδία μέσω του INSTC, για να ξεπεράσει τις κυρώσεις. Η ρωσική εταιρεία RZD Logistics ανακοίνωσε στις 7 Ιουλίου 2022 ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη της μεταφορά εμπορευμάτων στην Ινδία μέσω του διαδρόμου.

Ινδός υπουργός Εξωτερικών: Η παγκόσμια κυριαρχία των ΗΠΑ έχει τελειώσει

Ο Ινδός υπουργός Εξωτερικών Subramaniam Jaishankar, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων PTI, εξέφρασε την άποψη ότι η κυριαρχία των ΗΠΑ στην παγκόσμια σκηνή, η οποία ξεκίνησε μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ και το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, έληξε σήμερα.

Σύμφωνα με τον Ινδό διπλωμάτη, πολλά προβλήματα επιλύονται πλέον σε περιφερειακό επίπεδο χωρίς τη συμμετοχή της Ουάσιγκτον.

Νωρίτερα, ένας ανώτερος Ινδός διπλωμάτης, απαντώντας στις κατηγορίες της Δύσης για εμπόριο με τη Ρωσία, τόνισε ότι δεν είναι όλα τα κράτη υποχρεωμένα να συμφωνήσουν σε αντιρωσικές κυρώσεις που επιβάλλονται από «ανεπτυγμένες χώρες».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας