Το σύστημα ορκίζεται στην επιχειρηματικότητα , μόνο που αυτή θα περάσει εξ ‘ ολοκλήρου σε ξένα χέρια με τους στρατηγικούς τομείς και τις μεγάλες επιχειρήσεις στο πολυεθνικό κεφάλαιο και τα funds.
Ιδανική κατάσταση για να μεταβληθεί η χώρα σε αποεθνοποιημένη και ανοχύρωτη μπανανία !
Π.Λ.
Κυρίως οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά και οι αγρότες, οφείλουν στον ΕΦΚΑ ποσό ίσο με το 1/4 του ελληνικού ΑΕΠ, επισημαίνεται.
Ειδικότερα, πάνω από 300.000 ασφαλισμένοι σε όλα τα πρώην Ταμεία που έχουν υπαχθεί σήμερα στον ΕΦΚΑ είναι όμηροι αυτού και του ΚΕΑΟ!
Την ανησυχητική κατάσταση επέτειναν κυρίως η θέσπιση της τεκμαρτής φορολόγησης του εισοδήματός τους καθώς και η ετήσια αύξηση των ασφαλιστικών τους εισφορών. Γι’αυτό οι οφειλές τους θα αυξηθούν στο μέλλον.
Είναι αποκαλυπτική η εικόνα των οφειλών-οφειλετών του ΚΕΑΟ που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα ο ΕΦΚΑ για το β’ τρίμηνο του 2024.
Σύμφωνα με την 2 η Τριμηνιαία Έκθεση Προόδου έτους 2024 του ΚΕΑΟ (Απρίλιος-Ιούνιος 2024) και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τον Πίνακα 3 (σελίδα 7), στο τέλος Ιουνίου 2024:
-οι οφειλέτες μη μισθωτοί e-EΦΚΑ, των τέως ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠΜΜΕ και ΕΤΕΑΕΠ και των φορέων εκτός e-ΕΦΚΑ ανέρχονταν στους 1.662.857 ασφαλισμένους και
-οι μη μισθωτοί e-ΕΦΚΑ και οι ασφαλισμένοι στον τέως ΟΓΑ, ανέρχονταν στους 1.106.389 ασφαλισμένους (835.052 + 271.337).
Ραγδαία αύξηση οφειλών-οφειλετών το 2024
Σύμφωνα με το ΚΕΑΟ, οι νέοι οφειλέτες που εντάχθηκαν στο ΚΕΑΟ κατά το β’ τρίμηνο του 2024 ανήλθαν συνολικά σε 106.116 με οφειλές ύψους 121.256.063 € (κύριες οφειλές και πρόσθετα τέλη)…
Στο τέλος Ιουνίου 2024, οι συνολικές ενεργές ρυθμίσεις ήταν 347.959 με ρυθμισμένο ποσό ύψους 4.800.751.690 € ενώ οι ολοκληρωμένες ρυθμίσεις ήταν 691.081 για οφειλές ύψους 3.349.186 €, γεγονός που μαρτυρά ότι οι νόμοι 4611/2019, 4738/2020, 4821/2021 και 5036/2023 δεν διευκόλυναν ουσιαστικά τους οφειλέτες (που έχασαν τις ρυθμίσεις λόγω αδυναμίας αποπληρωμής) κι έτσι δεν απέδωσαν
Πολιτική απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να εξαφανίσει τις μικρές επιχειρήσεις!
Η αλήθεια είναι πως οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν μέλλον: Με πολιτική απόφαση ή θα συγχωνευθούν ή θα κλείσουν…
Η κυβέρνηση θέλει να προωθήσει τις συγχωνεύσεις εταιρειών. Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης πρόσφατα ανακοίνωσε σχέδιο νόμου που θα προβλέπει φορολογικές ελαφρύνσεις και απλουστευμένες διαδικασίες έγκρισης για συγχωνεύσεις.
«Οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις αποτελούν σημαντικό εργαλείο για τη βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας μας και την ανταγωνιστικότητά της», δήλωσε ο Χατζηδάκης σε ημερίδα με τίτλο «Συγχωνεύσεις & Εξαγορές» στην Αθήνα.
Πολλές εταιρείες είναι υποκεφαλαιοποιημένες
Η μικρή δομή της ελληνικής οικονομίας είναι ένα χρόνιο πρόβλημα.
Από τις 880.349 ενεργές ελληνικές επιχειρήσεις, οι 837.634 απασχολούν λιγότερους από δέκα εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τον ορισμό της ΕΕ, ανήκουν στις λεγόμενες πολύ μικρές επιχειρήσεις. Πουθενά στην ΕΕ το ποσοστό τους δεν είναι τόσο μεγάλο όσο στην Ελλάδα.
Είναι πολύ δύσκολο για τις περισσότερες από αυτές τις εταιρείες να αναπτυχθούν μόνες τους.
Συχνά είναι υποκεφαλαιοποιημένα και αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας.
Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση συχνά αποτυγχάνει λόγω έλλειψης πιστοληπτικής ικανότητας ή επειδή αυτές οι εταιρείες δεν διαθέτουν το προσωπικό για να αναπτύξουν τα επιχειρηματικά σχέδια που απαιτούνται από τα πιστωτικά ιδρύματα.
539.403 ελληνικές επιχειρήσεις δεν έχουν καθόλου εργαζόμενους.
Αποτελούνται μόνο από τον ιδιοκτήτη και πιθανώς εργαζόμενα μέλη της οικογένειας, τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα ως μισθωτοί.
Το όνειρο να είσαι το αφεντικό του εαυτού σου
Οι οικονομολόγοι αποδίδουν αυτόν τον ασυνήθιστα υψηλό αριθμό μονοπρόσωπων εταιρειών στην επιθυμία πολλών Ελλήνων για αυτοαπασχόληση.
Το 27,4% του συνόλου των απασχολουμένων στην Ελλάδα ήταν αυτοαπασχολούμενοι πέρυσι.
Αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι μόνο κατά το ήμισυ υψηλότερος στο 13,8%.
Στη Γερμανία, το ποσοστό των αυτοαπασχολούμενων είναι μόνο 8,3%.
Αλλά όσο δελεαστικό κι αν είναι να είσαι το αφεντικό του εαυτού σου, η παραγωγικότητα των ελληνικών πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων είναι πολύ χαμηλή.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Eurostat, πέρυσι πραγματοποίησαν λίγο λιγότερο από τον μισό κύκλο εργασιών από εταιρείες αυτού του μεγέθους κατά μέσο όρο στην ΕΕ.
Η προώθηση συγχωνεύσεων και εξαγορών είναι ένα από τα μεταρρυθμιστικά βήματα που πρέπει να εφαρμόσει η Ελλάδα στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης της ΕΕ RRF.
Το Κοινοβούλιο ενέκρινε μια αρχική δέσμη μέτρων το 2021.
Παρείχε φορολογικές ελαφρύνσεις για μικρές και μεσαίες εταιρείες με έως και 249 υπαλλήλους (ΜΜΕ) που συγχωνεύονται ή συνεργάζονται, για παράδειγμα σε αγορές, μάρκετινγκ και πωλήσεις.
Τέτοιες εταιρείες λαμβάνουν έκπτωση 30% στους εταιρικούς φόρους για τρία χρόνια.
Αλλά τα φορολογικά οφέλη μέχρι στιγμής είχαν μικρή επίδραση.
Γι’ αυτό ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Χατζηδάκης θέλει τώρα να κάνει βελτιώσεις.
Για τον σκοπό αυτό, μεγάλος αριθμός μεμονωμένων μέτρων χρηματοδότησης από την περίοδο από το 1972 πρόκειται τώρα να αναθεωρηθεί και να συνοψιστεί σε νέο νόμο προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη σαφήνεια.
Τώρα ενθαρρύνονται και οι συγχωνεύσεις με ξένες εταιρείες
Μέχρι στιγμής, τα μέτρα χρηματοδότησης είχαν ως στόχο να φέρουν σε επαφή εταιρείες παρόμοιου μεγέθους.
Το νέο είναι ότι θα πρέπει τώρα να ενθαρρύνονται οι εξαγορές μικρών εταιρειών από μεγάλες.
Οι συγχωνεύσεις με εταιρείες από άλλες χώρες της ΕΕ θα λάβουν επίσης φορολογικά πλεονεκτήματα στο μέλλον.
Η Ελλάδα πληροί έτσι μια απαίτηση της ΕΕ.
Οι «άγγελοι επενδυτές» που επενδύουν οικονομικά σε ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις και ταυτόχρονα υποστηρίζουν τους ιδρυτές με επιχειρηματική τεχνογνωσία μπορούν επίσης να λάβουν φοροαπαλλαγές.
Αντί για τρία χρόνια, τα φορολογικά πλεονεκτήματα θα χορηγούνται στο μέλλον για πέντε χρόνια.
Ο Νίκος Βέττας, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και γενικός διευθυντής του οικονομικού ερευνητικού ινστιτούτου επιχειρηματικού προσανατολισμού ΙΟΒΕ, βλέπει τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές ως «καταλύτη για την ελληνική ανάπτυξη εταιρειών, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους και την εξαγωγική τους ισχύ».
Ο Βέττας λέει ότι «τα μέχρι στιγμής φορολογικά κίνητρα είναι θετικά».
Ωστόσο, περιορίζει ότι «δεν είχαν ιδιαίτερα μεγάλο αντίκτυπο».