Σιδηρόδρομος: Στο παρά πέντε αποφεύχθηκε νέα τραγωδία – Χωρίς φρένα όχημα μεταφοράς προσωπικού

69

Ενα σοβαρό περιστατικό που συνέβη στον σιδηρόδρομο αλλά δεν είχε αποκαλυφθεί έρχεται στο φως της δημοσιότητας λίγες ημέρες πριν από τη δεύτερη επέτειο του σιδηροδρομικού εγκλήματος των Τεμπών.

Συγκεκριμένα στις αρχές της χρονιάς, στις 7 Ιανουαρίου, σύμφωνα με αναφορά του συμβάντος από τον ίδιο τον ΟΣΕ που αποκαλύπτει ρεπορτάζ του «Εθνους», γερανοδρεζίνα που κινούνταν στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) εμφάνισε ξαφνικά πλήρη απώλεια του συστήματος των φρένων αλλά και του κινητήρα της με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί το δεύτερο βαγόνι της.

Το νέο περιστατικό θυμίζει έντονα το σοβαρό εργατικό δυστύχημα στις γραμμές του ΗΣΑΠ όταν είχε καταρρεύσει πλήρως το σύστημα πέδησης της μηχανής λείανσης της γραμμής, η οποία βρέθηκε στη συνέχεια να κινείται ανεξέλεγκτη σε ξέφρενη πορεία μέχρι να σταματήσει σε συρμό ο οποίος είχε τοποθετηθεί ως ανάχωμα γι΄αυτό το σκοπό.

Πέντε επιβαίνοντες στη μηχανή είχε χρειαστεί να πηδήξουν από αυτήν, ενώ βρισκόταν εν κινήσει και έχοντας αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα εξαιτίας της κατηφορικής κλίσης με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο 41χρονος εργοδηγός της ΣΤΑΣΥ, Πέτρος Γιάμαλης τον Νοέμβριο του 2021.

Το νέο συμβάν γεννά κρίσιμα ερωτήματα για την κατάσταση και του βοηθητικού τροχαίου υλικού του σιδηροδρόμου.

Το νέο ατύχημα

Ευτυχώς στο πρόσφατο συμβάν με τη γερανοδρεζίνα του ΟΣΕ δεν υπήρξε τραυματισμός του μηχανοδηγού της ή των άλλων επιβαινόντων εργαζομένων. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτεται από την αναγγελία του συμβάντος, η οποία υποβλήθηκε δύο μέρες μετά από τον Οργανισμό στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), «Την 07/01/2025 και ώρα 14.23, η γερανοδρεζίνα ΔΓ85 παραβίασε το φωτόσημα Π742 και την αλλαγή 705 (τροχιάς 402), περιοχής ΚΕΚ/ΣΚΑ, που βρισκόταν σε θέση διαγώνιο, λόγω πλήρους απώλειας συστήματος πέδησης και απώλειας κινητήρα, κατά δήλωση του μηχανοδηγού της».

Όπως επισημαίνεται στην αναγγελία, «αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν ο εκτροχιασμός του βαγονιού που έφερε η γερανοδρεζίνα». Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, στο σημείο μετέβησαν σταθμάρχης, κλειδούχος και συνεργεία για αποκατάσταση ελέγχου της αιχμής και εντροχιασμό του βαγονιού, ενώ το συμβάν δεν επηρέασε την κυκλοφορία.

Ο Οργανισμός ανέφερε επίσης ότι διεξάγει έρευνα με την ολοκλήρωση της οποίας θα ακολουθήσει πόρισμα για το συμβάν. Εως και σήμερα, πάντως, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Εθνους», δεν έχει κατατεθεί κάποιο πόρισμα στη ΡΑΣ, η οποία λίγες ημέρες μετά το περιστατικό απέστειλε επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Παναγιώτη Τερεζάκη, με την οποία ζητά από τον ΟΣΕ να επισπεύσει τη διενέργεια της διερεύνησης του συγκεκριμένου συμβάντος και να γνωστοποιήσει στην Αρχή, το συντομότερο δυνατό, τη σχετική έκθεση/ πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής διερεύνησης συμβάντων και ατυχημάτων, σε εφαρμογή των προβλέψεων του οικείου Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ).

Η ΡΑΣ σημειώνει ότι η διερεύνηση αυτή οφείλει να καταλήγει σε ανάλυση των βαθύτερων αιτιών που προκάλεσαν το συμβάν, τη λήψη και την παρακολούθηση μέτρων ελέγχου των κινδύνων για την αποφυγή παρόμοιων συμβάντων μελλοντικά. Επίσης ζητά άμεσα πληροφορίες και αντικειμενικές αποδείξεις (έγγραφα, εντολές εργασίας κτλ.) σχετικά με την υλοποίηση της συντήρησης της εν λόγω γερανοδρεζίνας, καθώς και τα στοιχεία του μηχανοδηγού της.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας