Ρωσία, Κίνα, Ινδία και Μπαγκλαντές συμφώνησαν στην κατασκευή κολοσσιαίου αγωγού πετρελαίου λένε ρωσικοί κύκλοι!

91

Κοσμογονικές φαίνεται πως θα είναι οι εξελίξεις στην αγορά ενέργειας και στην παγκόσμια οικονομία καθώς όπως αναφέρουν ρωσικοί κύκλοι, Ρωσία, Κίνα, Ινδία και Μπαγκλαντές συμφώνησαν στην κατασκευή στρατηγικού αγωγού πετρελαίου για να μειωθεί το κόστος μεταφοράς του και για να αποφευχθούν οι αμερικανικοί δασμοί ή πιθανές κυρώσεις.

Δεν έχει επιβεβαιωθεί τίποτα από επίσημα χείλη αλλά ο αγωγός συζητούνταν εδώ και αρκετούς μήνες αλλά οι ηγεσίες των ανωτέρω χωρών περίμεναν πρώτα να δουν τα νέα δείγματα γραφής της αμερικανικής ηγεσίας λένε αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι.

Σημειώνεται ότι η Κίνα και Ινδία είναι οι πολυπληθέστερες χώρες στον πλανήτη με συνολικό πληθυσμό άνω των 3 δισεκατομμυρίων ενώ και το ίδιο το Μπαγκλαντές (που κάποτε ονομάζονταν ανατολικό Πακιστάν) είναι μία χώρα 173,6 εκατομμυρίων κατοίκων.

 

Αυτό που επιδιώκει η Ρωσία να κάνει είναι να δημιουργήσει μία ενιαία αχανή αγορά που θα εξυπηρετείται σε τεράστιο βαθμό  από την ίδια.

Με δεδομένο ότι Κίνα και Ινδία βρίσκονται στην δεύτερη και στην πέμπτη θέση σε ότι αφορά την λίστα των μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη, γίνεται κατανοητό ότι η Μόσχα επιχειρεί μία πολύ μεγάλη γεωπολιτική κίνηση με την οποία θα ανεξαρτητοποιηθεί απολύτως από οποιαδήποτε επιθετική ενέργεια της Δύσης εναντίον της ρωσικής οικονομίας.

Όμως τόσο η Κίνα όσο και η Ινδία βγαίνουν κι αυτές κερδισμένες καθώς μπορούν να τροφοδοτήσουν την συνεχή ανάπτυξη τους με σχετικά φθηνό κόστος και χωρίς να εξαρτώνται από τις ΗΠΑ και την Δύση.

Ο αγωγός θα διέρχεται και από την Μίανμαρ (της οποίας το καθεστώς είναι φιλικό προς την Κίνα) και προβλέπεται να επεκταθεί στο μέλλον μέχρι και το Ιράν ώστε να ενταχθεί και αυτό στην τροφοδοσία του «μπλοκ».

Η Μιανμάρ είναι και αυτή πετρελαιοπαραγωγός χώρα και παρέχει στρατηγικά και πρακτικά οφέλη για τις ανάγκες ενεργειακής ασφάλειας της Κίνας.

Προσφέρει μια ευκαιρία για διαφοροποίηση των προμηθειών της Κίνας, μείωση της εξάρτησης από το εισαγόμενο LNG, μείωση των χρόνων αποστολής και μείωση της εξάρτησης από τις προμήθειες από τη Μέση Ανατολή.

Το λιμάνι βαθέων υδάτων που αναπτύσσεται στη Μιανμάρ προσφέρει στην Κίνα τη δυνατότητα να αποφύγει το Στενό της Μαλάκα. Οι ενεργειακές υποδομές που συνδέουν τη Μιανμάρ με την Κίνα είναι σχετικά νέες, αλλά τα σχέδια επέκτασης είναι φιλόδοξα και η σχέση μεταξύ των δύο χωρών θα πρέπει να παρακολουθείται στενά.

Ειδικά σε ότι αφορά την Κίνα και την Ινδία, επιλέγουν τον δρόμο της κατασκευής του νέου αγωγού γιατί δεν νοείται να θεωρούνται μεγάλες χώρες και δυνάμεις εάν ανά πάσα στιγμή μπορούν να εκβιαστούν οικονομικά και γεωπολιτικά από τους Δυτικούς.

Η Κίνα πάντως πήρε την απόφαση να στηρίξει στην πράξη το ρωσικό πετρέλαιο τις τελευταίες ημέρες, επιβεβαιώνοντας ότι δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τον στρατηγικό της σύμμαχο.

Τα κινεζικά διυλιστήρια έχουν υποβάλει νέες παραγγελίες για ρωσικό αργό πετρέλαιο, το οποίο θα αποσταλεί από λιμάνια που συνήθως προμηθεύουν την Ινδία, καθώς η ζήτηση από τη χώρα της Νότιας Ασίας για το αργό πετρέλαιο της Μόσχας μειώνεται μετά τους δασμούς του Αμερικανού προέδρου Τραμπ.

Τουλάχιστον 15 φορτία ρωσικού πετρελαίου έχουν εξασφαλιστεί από κινεζικά διυλιστήρια για παράδοση τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, ανέφεραν αναλυτές.

Η Κίνα και η Ινδία αναδείχθηκαν ως οι κορυφαίοι αγοραστές ρωσικού πετρελαίου μετά την επέμβαση της Μόσχας στην Ουκρανία το 2022, η οποία ώθησε τις δυτικές χώρες να αποφύγουν τις εξαγωγές του.

Ο Τραμπ απείλησε τον Ιούλιο να επιβάλει δευτερογενείς δασμούς σε προϊόντα από χώρες που εισάγουν ρωσικό πετρέλαιο για να πιέσει τη Μόσχα να τερματίσει τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ανακοίνωσε έναν επιπλέον δασμό 25% στις ινδικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, επιπλέον ενός ακόμη δασμού 25% για τις εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου από τη Ρωσία.

Αυτό οδήγησε τη χώρα να μειώσει δραστικά τις αγορές της.

Μέχρι την περασμένη εβδομάδα, τα κρατικά και μεγάλα ιδιωτικά διυλιστήρια της Κίνας είχαν αγοράσει περίπου 13 φορτία αργού πετρελαίου της δυτικής Ρωσίας για παράδοση τον Οκτώβριο και τουλάχιστον δύο φορτία για τον Νοέμβριο, δήλωσε ο Muyu Xu, ανώτερος αναλυτής αργού πετρελαίου στην Kpler, η οποία παρακολουθεί δεδομένα για εμπορεύματα και ναυτιλιακές μεταφορές.

Τα 15 φορτία πετρελαίου, το καθένα από τα οποία συνήθως κυμαίνεται από 700.000 έως 1 εκατομμύριο βαρέλια, θα φορτωθούν από τα λιμάνια της Αρκτικής και της Μαύρης Θάλασσας της Ρωσίας – προμήθειες που συνήθως πηγαίνουν στην Ινδία αντί για την Κίνα, δεδομένης της απόστασής της, δήλωσε ο Xu.

Το Reuters ανέφερε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η Κίνα είχε εξασφαλίσει 15 ρωσικά φορτία για την ίδια περίοδο, επικαλούμενο αναλυτές.

Ο Xu δήλωσε ότι η αγορά αντανακλούσε μια «ευκαιριακή» κίνηση, με την τιμή του ρωσικού πετρελαίου να παραμένει τουλάχιστον 3 δολάρια ανά βαρέλι φθηνότερη από τις εναλλακτικές λύσεις της Μέσης Ανατολής.

«Όσο για το αν η Κίνα θα συνεχίσει να αγοράζει, προσωπικά πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή εξακολουθεί να αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία, επειδή στην Ινδία, ο Τραμπ εξακολουθεί να πιέζει σκληρά πάνω της», είπε.

Την Παρασκευή, μετά την ιστορική συνάντησή του με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν , ο Τραμπ δήλωσε στο Fox News ότι δεν εξετάζει άμεσα το ενδεχόμενο επιβολής αντιποίνων στην Κίνα για την αγορά ρωσικού πετρελαίου, αλλά άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί να το κάνει «σε δύο ή τρεις εβδομάδες».

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας