Προχωρά ο τρίτος ελληνικός Ναύσταθμος στον Αλμυρό Βόλου-Θα ελέγχει το Αιγαίο!

1146

Από τον Βόλο πιθανόν και με τις Φρεγάτες Belhara και με τα Zubr θα ελέγχουμε το Αιγαίο μας…μόνοι μας. Έχει ξεκινήσει ήδη, ο σχεδιασμός για την δημιουργία ενός τρίτου ελληνικού ναυστάθμου στο Βόλο για να ελέγχει το Αιγαίο.

Με αφορμή τα νέα προγράμματα του ελληνικού πολεμικού ναυτικού με την αγορά τριών Φρεγατών Belhara, καθώς και των τριών ή τεσσάρων Κορβετών Gowind, έχουμε αυτόματα την ανάγκη νέων ναυτικών βάσεων.

Σύμφωνα με το almyrosinfo.gr, «πέφτουν» την Πέμπτη οι τελικές υπογραφές για την παραχώρησης της έκτασης όπου θα υλοποιηθεί ο Ναύσταθμος στην περιοχή του Αλμυρού, όπως ανακοίνωσε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη ο Δήμαρχος Αλμυρού κ. Βαγγέλης Χατζηκυριάκος και αναφέρθηκε στους δύο βασικούς λόγους που το ΔΣ αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση. Παράλληλα, ο Δήμαρχος Αλμυρού αναφέρθηκε και στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και σε αυτά που η γραφειοκρατία καθυστερεί την υλοποίησή τους.

«Την Πέμπτη υπογράφουμε οριστικά, μετά από την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου,  την παραχώρηση της έκτασης με τους όρους που έχουμε βάλει και με το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει, με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τον Ναύσταθμο. Ήδη έχουμε ξεκινήσει εργασίες καθαρισμού και περίφραξης του χώρου, έτσι ώστε σε ένα χρονικό διάστημα ενός  έτους να τελειώσουν οι μελέτες για να ξεκινήσει μετά η υλοποίηση», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηκυριάκος σημειώνοντας ότι η υπογραφή παραχώρησης της συγκεκριμένης έκτασης θα πραγματοποιηθεί στον Αλμυρό.

Ο ίδιος ανέφερε και τους δύο πιο βασικούς λόγους που το ΔΣ κινήθηκε προς τη θετική απόφαση, με τον έναν αφενός να είναι για την οικονομική ανάπτυξη που θα προσφέρει η έλευση του Ναυστάθμου και του προσωπικού που θα εργάζεται, όπως γίνεται αυτή τη στιγμή και με την 111ΠΜ και αφετέρου σημαντική συμβολή έπαιξε το γεγονός ότι, πρόκειται για σχεδιασμό της εθνικής άμυνας, που δύσκολα κανείς μπορεί να αρνηθεί εθνικούς λόγους.

Παράλληλα, ξεκαθάρισε πως η λειτουργία του Ναυστάθμου δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία του Αλιευτικού Καταφυγίου, όποτε αυτό γίνει, με τον στρατό να βοηθά ακόμη και στη λειτουργία του, όπως είπε ο Δήμαρχος Αλμυρού», αναφέρει το almyrosinfo.gr.

Ο Βόλος προκρίνεται λόγω δεσπόζουσας θέσης ελέγχου ολόκληρου του Αιγαίου, και μαζί με τα αποβατικά, αλλά και τα υπό παραλαβή από τις ΗΠΑ αποβατικά άρματα AA7A1 για τους Έλληνες Πεζοναύτες, θα δημιουργηθεί μια τρομερή δύναμη ταχείας επεμβάσεως, αν οι Τούρκοι επιχειρήσουν “να το ρισκάρουν”.

Η εξέλιξη σχετίζεται με τo εκπεφρασμένο ενδιαφέρον του ΓΕΕΘΑ, για προωθημένη παρουσία πλοίων της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων του Αρχηγείου Στόλου στην περιοχή του Βόλου, προκειμένου να υπάρχουν καλύτερες προϋποθέσεις συνεργασίας με την 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών που εδρεύει στην πόλη του Βόλου.

Να υπενθυμίσουμε ότι, αναρτήθηκε στη Διαύγεια η απόφαση για την ένταξη της Πράξης “Μελέτες για την κατασκευή Ναυτικής Βάσης (Ν.Β.) Παγασητικού”, με Κωδικό ΟΠΣ 5198281 (MIS), στο τομεακό πρόγραμμα Ανάπτυξης του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας (ΤΠΑ ΥΠΕΘΑ) 2021-2025 και στον άξονα προτεραιότητας «Λιμενικές υποδομές».

Η Πράξη χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ). Όπως αναφέρεται στην απόφαση, αντικείμενο της Πράξης είναι η εκτέλεση και εκπόνηση των απαραίτητων ερευνών και μελετών για την εγκατάσταση νέας Ναυτικής Βάσης στη θέση ‘Αγιος Ιωάννης του Αλμυρού. Στο πλαίσιο των εκπονούμενων μελετών, θα εξεταστεί η διαμόρφωση νέων λιμενικών υποδομών μόνιμης παραβολής πλοίων του στόλου του Πολεμικού Ναυτικού και η χωροθέτηση των απαραίτητων χερσαίων χώρων.

Η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 3.826.059,58 ευρώ και αφορά το ποσό που χρηματοδοτείται ή θα χρηματοδοτηθεί από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις το έργο της κατασκευής του Ναυστάθμου, θα κοστίσει από 60.000.000 ευρώ έως 100.000.000 ευρώ, κονδύλιο που θα προσδιοριστεί ακριβώς από τις οριστικές μελέτες.

Στην νέα ναυτική εγκατάσταση θα μετασταθμεύσουν και τα 5 αρματαγωγά κλάσεως ΣΑΜΟΣ που διαθέτει η Διοίκηση Αμφιβίων Δυνάμεων ενώ τα αερόστρωμνα ZUBR εξετάζεται αν θα παραμείνουν στην Αμφιάλη.

Η μεταφορά των αρματαγωγών στην περιοχή, εξυπηρετεί την ταχύτερη αντίδραση στην μεταφορά διά θαλάσσης της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών. Σε περίπτωση μεταφοράς των πεζοναυτών στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος όπως σχεδιαζόταν προ ετών, θα αντιμετωπιζόταν σοβαρότατο πρόβλημα στην εκπαίδευση, εξαιτίας περιορισμών της νήσου και των συνεχών αναγκών μετακινήσεων με πλωτά μέσα.

Πλέον τούτων, στην Μαγνησία και ειδικότερα στην περιοχή Αλμυρού, υφίστανται εγγύτατα άλλες σοβαρές υποδομές, όπως η 111 Πτέρυγα Μάχης, που επιτρέπουν υλοποίηση αεροκινήτων επιχειρήσεων ενώ δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι η 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών, ως επίλεκτος Σχηματισμός, μπορεί να αναπτύσσεται και προς τα βόρεια σύνορα, εφόσον το απαιτήσουν οι περιστάσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας