Ο ΟΑΣΑ και το Χ95- Ρώσικη ρουλέτα με τη Ζωή των Επιβατών

1697

Παραβατικότητα και Ανομία: Ο ΟΑΣΑ στο Στόχαστρο

Αν έχετε την ατυχία να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το δρομολόγιο Χ95 από το
κέντρο της Αθήνας προς το αεροδρόμιο, έχετε ήδη καταλάβει τι σημαίνει να ζείτε μια
εμπειρία που συνδυάζει την ταλαιπωρία, την ανασφάλεια και την απόλυτη αδιαφορία
για την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των επιβατών.
Τα λεωφορεία του δρομολογίου Χ95 έχουν μετατραπεί σε κινούμενα φέρετρα.
Πόσοι έχουν τραυματιστεί καθ οδόν από φρεναρίσματα και παραλίγο
τρακαρίσματα….
Είναι απορίας άξιο πώς αυτά τα οχήματα περνούν τους απαραίτητους τεχνικούς
ελέγχους, αν τους περνούν ποτέ, με τους επιβάτες να μένουν στη μέση της διαδρομής,
χωρίς να ξέρουν αν θα φτάσουν ποτέ στον προορισμό τους.
Το δρομολόγιο Χ95 είναι η απαξίωση του ΟΑΣΑ προς τους εργαζόμενους του
διεθνούς αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και τους τουρίστες που επιλέγουν αυτό
το δρομολόγιο καθημερινά είναι εξοργιστική και, δυστυχώς, επικίνδυνη για τη ζωή
τους.
Κάτω από το βάρος του ακριβού εισιτηρίου, και κυρίως οι εργαζόμενοι στο
αεροδρόμιο, είναι οι μεγάλοι χαμένοι σε ένα παιχνίδι που παίζεται με την
αξιοπρέπεια και την ασφάλειά τους.
Παραβατικότητα και Ανομία: Ο ΟΑΣΑ στο Στόχαστρο
Τα πρότυπα ασφάλειας των επιβατών παραβιάζονται καθημερινά, όπως
συμβαίνει συνεχώς με το Χ95, τότε μιλάμε για μια ξεκάθαρη παράβαση του
νόμου.

Ακριβό Εισιτήριο για Όρθιους Επιβάτες
Το εισιτήριο για το δρομολόγιο Χ95 κοστίζει 5,50 ευρώ, και άλλα 5,50 ευρώ για
επιστροφή, τιμή εξαιρετικά υψηλή για τις συνθήκες που προσφέρει.
Οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο, που αναγκάζονται να το χρησιμοποιούν καθημερινά,
πληρώνουν αυτό το δυσβάσταχτο ποσό μόνο για να βρεθούν να στέκονται όρθιοι σε
ένα λεωφορείο γεμάτο τουρίστες.
Η κατάσταση αυτή είναι όχι μόνο ταπεινωτική, αλλά και επικίνδυνη, καθώς τα
λεωφορεία κινούνται με όρθιους στον προαστιακό, θέτοντας σε κίνδυνο την
ασφάλεια των επιβατών.

Οι Εργαζόμενοι στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος: Τα Πραγματικά
Θύματα

Οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου είναι τα κύρια θύματα αυτής της
κατάστασης.
Αναγκάζονται να στέκονται όρθιοι σε ένα λεωφορείο γεμάτο, τόσο στο
πήγαινε όσο και στην επιστροφή από τη δουλειά τους, μετά από βάρδιες
που μπορεί να διαρκούν 8, 10 ή και 12 ώρες.
Είναι αδιανόητο σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα να μην παρέχεται στους
εργαζόμενους ένα μέσο μεταφοράς που να διασφαλίζει την άνεση και την
ασφάλειά τους.
Ακόμη και μετά από σκληρές βάρδιες, αυτοί οι εργαζόμενοι πρέπει να
πληρώσουν ένα ακριβό εισιτήριο για να στριμωχτούν σαν σαρδέλες σε ένα
λεωφορείο που δεν τους προσφέρει ούτε καν μια θέση να καθίσουν,
κουρασμένοι, εξαντλημένοι, και κοιμισμένοι όρθιοι κρεμασμένοι .
Οι οδηγοί, αντί να επιδεικνύουν επαγγελματισμό και σεβασμό προς τους
επιβάτες, συχνά τους αντιμετωπίζουν με τρόπο αγενή και προσβλητικό,
ενισχύοντας το αίσθημα της ταπείνωσης και της απόγνωσης που ήδη
βιώνουν.

Απρεπής και Ρατσιστική Συμπεριφορά από Οδηγούς
Ένα από τα πιο εξοργιστικά προβλήματα στο δρομολόγιο Χ95 είναι η απρεπής και,
σε πολλές περιπτώσεις, ρατσιστική συμπεριφορά ορισμένων οδηγών.
Αντί να περιορίζονται στα καθήκοντά τους, υπάρχουν οδηγοί που κυνηγούν τους
επιβάτες για τα εισιτήριά τους, χωρίς κανένα σεβασμό για την προσωπική τους
αξιοπρέπεια.
Σε αρκετές περιπτώσεις, οι οδηγοί φέρονται αγενώς, φωνάζουν στους επιβάτες και
τους εξαναγκάζουν να ακολουθήσουν εντολές που δεν είναι μέρος της αρμοδιότητάς
τους.
Αυτή η συμπεριφορά δεν είναι μόνο ανάρμοστη αλλά και παράνομη, καθώς το έργο
του ελέγχου των εισιτηρίων ανήκει αποκλειστικά στους ελεγκτές και όχι στους
οδηγούς.
Οι οδηγοί και οι ελεγκτές φαίνεται να έχουν ξεχάσει ότι οι επιβάτες είναι άνθρωποι
και όχι απλά “φορτίο”.
Η αγένεια και η έλλειψη επαγγελματισμού από πλευράς τους είναι καθημερινό
φαινόμενο. Αντί να προσφέρουν τη βοήθειά τους ή τουλάχιστον να φερθούν με
ευγένεια, αντιμετωπίζουν τους επιβάτες με περιφρόνηση, σαν να είναι ενοχλητικοί
επισκέπτες στον “ιδιωτικό” τους χώρο.

Πλήρης Αδιαφορία για την Ασφάλεια των Επιβατών
Η οδική νομοθεσία είναι σαφής όσον αφορά τη μεταφορά επιβατών…
Οι επιβάτες, που περιλαμβάνουν τόσο τουρίστες όσο και εργαζόμενους, στέκονται
όρθιοι για πάνω από μιάμιση ώρα, θέτοντας τη ζωή τους σε κίνδυνο.

Πλήρης Αδιαφορία για την Αξιοπρέπεια των Επιβατών

Η αντιμετώπιση αυτή είναι εντελώς απαράδεκτη και παραβιάζει βασικά ανθρώπινα
δικαιώματα.
Οι επιβάτες δεν είναι υποχρεωμένοι να δέχονται προσβολές ή να ακολουθούν εντολές
που δεν σχετίζονται με την ασφαλή και ευχάριστη μετακίνησή τους.
Οι εργαζόμενοι στο διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος , οι οποίοι
χρησιμοποιούν καθημερινά το Χ95, αξίζουν καλύτερη μεταχείριση και σεβασμό.
Δεν είναι αποδεκτό να πληρώνουν ακριβό εισιτήριο για να υποστούν τέτοιες
ταπεινώσεις και να αισθάνονται ανασφάλεια και αγανάκτηση.
Φαίνεται πως ο ΟΑΣΑ θεωρεί τους εργαζόμενους και τους τουρίστες κάτι σαν
“θησαυρό” που πρέπει να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο, χωρίς καμία
σκέψη για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ταξιδεύουν.

Χωρίς Σεβασμό για τον Επιβάτη
Είναι καιρός ο ΟΑΣΑ να σταματήσει να παίζει ρωσική ρουλέτα με τις ζωές μας και
να αρχίσει να σέβεται τους ανθρώπους που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί.
Ο ΟΑΣΑ Πρέπει να Αλλάξει Πορεία
Το δρομολόγιο Χ95 είναι ένα σύμβολο της παρακμής και της αδιαφορίας που
κυριαρχεί στις δημόσιες συγκοινωνίες της Ελλάδας.
Οι επιβάτες, και κυρίως οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου, αντιμετωπίζουν
καθημερινά απαράδεκτες συνθήκες και απρεπή συμπεριφορά, πληρώνοντας ακριβά
για μια υπηρεσία που δεν τους σέβεται ούτε τους προστατεύει.
Ο ΟΑΣΑ πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για να διορθώσει αυτή την κατάσταση, να
εξασφαλίσει την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των επιβατών και να αποκαταστήσει
την εμπιστοσύνη του κοινού στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Η αλλαγή είναι αναγκαία και επείγουσα, καθώς η τρέχουσα κατάσταση δεν μπορεί να
συνεχιστεί άλλο.

Βαγγέλης Ξανθάκης «ΑΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΑΚΟ»

1 σχόλιο

  1. Σύμφωνα με την νομοθεσία οδικής κυκλοφορίας, το ανώτατο όριο ταχύτητας λεωφορείων που επιτρέπονται να μεταφέρουν ορθίους επιβάτες είναι 60 km την ώρα, όπου και όταν και αν επιτρέπεται.

    Αν δείτε με με ποιον τρόπο και τι ταχύτητα κινούνται τα λεωφορεία στις γραμμές που αναφέρεστε ( μέχρι και 100km/h) καθώς και τους χρόνους διαδρομής που τους δίνει ο οασα και η πίεση της εταιρείας τους τότε μιλάμε για εταιρεία al capone.

    Επικοινωνήστε μαζί μου για νομικά στοιχεία για τα γραφόμενα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας