Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 79% σε 12,7 δισ., τα Ebitda ανήλθαν σε 1,4 δισ.
Σημαντική βελτίωση μεγεθών κατέγραψε το φετινό εννεάμηνο, σε ετήσια βάση, ο ενεργειακός όμιλος Motor Oil. Ειδικότερα, λόγω του αυξημένου μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (σε δολάρια ΗΠΑ) σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ, ο εισηγμένος όμιλος ενίσχυσε κατά 79% τον κύκλο εργασιών, σε 12,7 δισ. ευρώ, και υπερδιπλασίασε τα κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων (Ebitda) σε 1,4 δισ. ευρώ. Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, σε ετήσια βάση σύγκρισης, η Motor Oil πενταπλασίασε σχεδόν τα καθαρά κέρδη, σε περίπου 1 δισ. ευρώ από 206,3 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου, ετησίως, ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε στα 4,8 δισ. ευρώ από περίπου 3 δισ. ευρώ, ενώ τα ενοποιημένα Ebitda σχεδόν τριπλασιάστηκαν, σε 459,3 εκατ. ευρώ. Στην εξέλιξη αυτή σημαντική ήταν η συμβολή των θυγατρικών ομίλων Coral και Avin με Ebitda συνολικής αξίας 25,5 εκατ. ευρώ, της NRG με 17,7 εκατ. ευρώ, της Motor Oil Renewable Energy Μονοπρόσωπη με 13,1 εκατ. ευρώ και της LPC με 5 εκατ. ευρώ. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (EBT) διαμορφώθηκαν σε 405,3 εκατ. ευρώ (από 107,5 εκατ.), ενώ τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά περίπου τέσσερις φορές σε 321,8 εκατ. ευρώ (από 85,2 εκατ.).
Στο τρίτο τρίμηνο, ο όγκος πωλήσεων προϊόντων του διυλιστηρίου διαμορφώθηκε σε 3,8 εκατ. μετρικούς τόνους (ΜΤ) από περίπου 4 εκατ. ΜΤ το αντίστοιχο διάστημα του 2021, ενώ στο εννεάμηνο αυξήθηκε σε 10,4 εκατ. ΜΤ. Η διάθεση των προϊόντων πραγματοποιήθηκε και στις τρεις αγορές στις οποίες παραδοσιακά δραστηριοποιείται η Motor Oil (εσωτερική, εξαγωγές, ναυτιλία) επιβεβαιώνοντας τον εξαγωγικό προσανατολισμό της, δεδομένου ότι οι πωλήσεις εξωτερικού και ναυτιλίας διαμορφώθηκαν στο 86% του συνολικού όγκου πωλήσεων τόσο κατά το εννεάμηνο του 2022 όσο και του 2021.
Σε ετήσια βάση σύγκρισης η κερδοφορία του ομίλου σχεδόν πενταπλασιάστηκε.
Η διαμόρφωση των Ebitda σε ιστορικά υψηλά οφείλεται εκτός από την ενδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ και στην αυξημένη ποσοστιαία συμμετοχή του όγκου των βιομηχανικών πωλήσεων του διυλιστηρίου. Οπως και στα ιστορικά υψηλά διεθνή περιθώρια διύλισης μεσαίων αποσταγμάτων (diesel, Jet), για τα οποία η αυξημένη δυνατότητα παραγωγής του διυλιστηρίου της Motor Oil (ΕΛΛΑΣ) χρονολογείται ήδη από το 2005 ως απόρροια της κατασκευής του συγκροτήματος υδρογονοδιάσπασης (Hydrocracker).
Σχολιάζοντας στην οικονομική έκθεση για τα μεγέθη εννεαμήνου τις επιπτώσεις του πολέμου, η Motor Oil σημειώνει ότι η εταιρεία λόγω της γεωγραφικής τοποθεσίας και της τεχνολογικής ευελιξίας του διυλιστηρίου της, έχει τη δυνατότητα να προμηθεύεται αργό πετρέλαιο από διάφορους προμηθευτές μεταξύ των οποίων και από εθνικές κρατικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζει την απρόσκοπτη τροφοδοσία του διυλιστηρίου. Σχετικά με τον αντίκτυπο του ενεργειακού κόστους, η εταιρεία αναφέρει ότι το διυλιστήριό της διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία αναφορικά με την επιλογή του βέλτιστου μείγματος πρώτων υλών και καυσίμων η οποία κατ’ εξοχήν αξιοποιείται σε περιόδους ακραίων διακυμάνσεων των τιμών. Στην παρούσα φάση, και με δεδομένη τη μεγάλη αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου από το 2021, έχει επιλεγεί η χρήση νάφθας, μαζούτ και LPG ως καύσιμης πρώτης ύλης.
Σε ό,τι αφορά την αυξητική τάση των επιτοκίων σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει διασφαλίσει την επιμήκυνση ωρίμανσης σημαντικού μέρους των δανειακών της υποχρεώσεων μέσω της έκδοσης του εισηγμένου στο Χρηματιστήριο Euronext Dublin ευρωομολόγου 400 εκατ. ευρώ, λήξης 2026 και του εισηγμένου στο Χρηματιστήριο Αθηνών κοινού ομολόγου ονομαστικής αξίας 200 εκατ. ευρώ λήξης 2028 έναντι επιτοκίου 2,125% και 1,90% αντίστοιχα.