Μετά τη Λακωνία, νέο προπύργιο για το ρωσικό πετρέλαιο το Βόρειο Αιγαίο

396

Κόμβος του σκιώδους εμπορίου για το ρωσικό πετρέλαιο αναδεικνύεται η Χίος…

Στο Βόρειο Αιγαίο, και συγκεκριμένα έξω από τη Χίο, πραγματοποιούνται πλέον οι μεταφορτώσεις ρωσικών φορτίων diesel, μετά το «stop» με τις απανωτές Navtex που έβαλε η Ελλάδα στη Λακωνία… σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
Ειδικότερα, μετά το embargo της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων πετρελαίου τον Φεβρουάριο του 2023, οι έμποροι έχουν εκτρέψει τις εξαγωγές ντίζελ από τα ρωσικά λιμάνια στη Βραζιλία, την Τουρκία, τις χώρες της Αφρικής, την Ασία, αλλά και σε άλλα πλοία, τις λεγόμενες φορτώσεις Ship to Ship (STS), που είναι δύσκολο να εντοπιστούν…
(STS-Transfer αποκαλείται αυτό που συμβαίνει στην ορολογία του κλάδου, δηλαδή μετάγγιση ship to ship. Το πετρέλαιο μεταφέρεται από το ένα πλοίο στο άλλο και από εκεί στις θάλασσες του κόσμου».
Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα «οι ειδικοί του Center for the Study of Democracy εκτιμούν ότι έως και το 25% του διυλισμένου πετρελαίου που εισάγει η Ευρώπη, εξακολουθεί να προέρχεται από τη Ρωσία.
Όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, η εταιρεία συμβούλων Windward υπολογίζει ότι o σκιώδης στόλος του Putin περιλαμβάνει πλέον 1.400 πλοία)
Υπενθυμίζεται πως υπό την πίεση του ΠΝ, οι έμποροι ρωσικού πετρελαίου εκδιώχθηκαν από τα νερά του Λακωνικού κόλπου.

 

Το ελληνικό Ναυτικό, τον Μάιο και τον Ιούνιο, πραγματοποίησε ασκήσεις στην τοποθεσία όπου διεξαγόταν μέχρι πρότινος το εμπόριο ρωσικού πετρελαίο, σε μια προσπάθεια να το αποτρέψει.
Ως αποτέλεσμα ο ρωσικός σκιώδης στόλος κατέφυγε σε νέα τοποθεσία για τη μεταφόρτωση φορτίων αργού στη Μεσόγειο.
Δεξαμενόπλοια, τότε, άρχισαν να μεταφορτώνουν την υψηλή ρωσική πετρελαϊκή ποικιλία Ουραλίων από τάνκερ κοντά στην πόλη Nαντόρ, στο ανατολικό άκρο της ακτής του Μαρόκου στη Μεσόγειο.
Άλλα που μετέφεραν ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα απομακρύνθηκαν από τα νερά έξω από την Πελοπόννησο, κυρίως προς τη Μάλτα και το Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο.

Ψεύτικα σήματα

Η απόκλιση μεταξύ πραγματικών και ηλεκτρονικών τοποθεσιών – που μετρήθηκε σε αυτήν την περίπτωση σε περισσότερα από τέσσερα μίλια – δεν ήταν σφάλμα, αλλά σκόπιμη εξαπάτηση που αποτελεί μέρος ενός εξελιγμένου συστήματος για τη διατήρηση της ροής των ρωσικών καυσίμων που βρίσκονται υπό κυρώσεις, συχνά σε τιμές υψηλότερες από τα όρια που έχουν θέσει οι δυτικές δυνάμεις.
Η πρακτική της παροχής ψεύτικων συντεταγμένων στο αυτόματο σύστημα αναγνώρισης, γνωστό ως AIS, ονομάζεται πλαστογράφηση.
Θολώνει την εικόνα από πού προέρχονται τα φορτία, καθησυχάζοντας τους νευρικούς αγοραστές που προσπαθούν να κρύψουν τις συναλλαγές τους με τη Ρωσία μετά από διεθνή μέτρα κατά της χώρας για την εισβολή της στην Ουκρανία.

Νέο hot spot

Σύμφωνα με το Reuters, τον Ιούλιο, τουλάχιστον τέσσερα πλοία που μετέφεραν περίπου 123.000 μετρικούς τόνους ντίζελ και βενζίνης, τα οποία φορτώθηκαν στη Μαύρη Θάλασσα και στα ρωσικά λιμάνια Taman και Tuapse κινήθηκαν για μεταφόρτωση του πετρελαίου στα διεθνή ύδατα νότια της Χίου.
Τρία ακόμη πλοία με φορτία 100.000 τόνων βενζίνης από το ρωσικό Tuapse εντοπίστηκαν νότια των νησιών του βόρειου Αιγαίου τον Αύγουστο, οδεύοντας για μεταφόρτωση σε άλλα πλοία.
Οι κυρώσεις της ΕΕ θα μπορούσαν να είναι ένας ακόμη λόγος για την αύξηση στις μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου, ανέφεραν πηγές της αγοράς.
Τον Ιούνιο, οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν τη 14η δέσμη κυρώσεων κατά της Ρωσίας, η οποία είχε ως στόχο την πάταξη του λεγόμενου σκιώδoυς στόλου μεταφοράς ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων.
Η Ρωσία εξάγει μηνιαίως περίπου 3,5 εκατ. μετρικούς τόνους ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και βενζίνη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας