“Ήρωας ο κυβερνήτης του COMINT-Il-22, δέχτηκε Α/Α-πύραυλο Patriot και κατάφερε προσγείωση”

2726

Η Ουκρανία ισχυρίζεται ότι κατέρριψε ένα αεροσκάφος ΑΣΕΠΕ (Αερομεταφερόμενο Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου) τύπου A-50 και έθεσε εκτός επιχειρησιακής λειτουργίας ένα αεροσκάφος διοίκησης – ελέγχου τύπου COMINT/SIGINT Il-22. Είναι όμως έτσι;

Συγκεκριμένα, η πολεμική αεροπορία της Ουκρανίας ανακοίνωσε ότι κατέρριψε δύο ρωσικά αεροσκάφη εναέριας διοίκησης και ελέγχου πάνω από την Αζοφική Θάλασσα.

«Ευχαριστώ την πολεμική αεροπορία για την τέλεια σχεδιασμένη και εκτελεσμένη επιχείρηση αυτή στην περιοχή της Αζοφικής Θάλασσας», δήλωσε ο αρχηγός του ουκρανικού στρατού Βαλέρι Ζαλούζνι.

Τα αεροσκάφη A-50 και Il-22 χρησιμοποιούνται για την συλλογή πληροφοριών, τον εντοπισμό στόχων και τον συντονισμό των στρατιωτικών δυνάμεων και παίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη των επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα για τις ουκρανικές δυνάμεις αεράμυνας.

Ο εκπρόσωπος τύπου της ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας αναγκάστηκε μετά την επίσημη ανακοίνωση να το “μαζέψει” λέγοντας ότι το αεροσκάφος Il-22 τελικά κατάφερε να «επιζήσει» έχοντας όμως αρκετές ζημιές που το έθεσαν εκτός επιχειρησιακής λειτουργίας και ως εκ τούτου υπολογίζεται και πάλι ως «απώλεια» για την ρωσική Πολεμική Αεροπορία.

Οι Ρώσοι διαψεύδουν συμβάν με Α-50 AEW&C

Ήδη από το πρωί, αρκετές αναφορές είχαν δημοσιευθεί τόσο από ουκρανικά όσο και από ρωσικά κανάλια στο Telegram, σχετικά με την εμπλοκή ουκρανικών συστημάτων αεράμυνας με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

Τόσο ο γνωστός Ρώσος στρατιωτικός μπλόγκερ «Flightbomber», που ασχολείται κυρίως με ειδήσεις για την ρωσική Πολεμική Αεροπορία όσο και ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας, Άμυνας και Πληροφοριών του ουκρανικού κοινοβουλίου, Γιούρι Μισιάγκιν, ισχυρίστηκαν ότι η κατάρριψη του ρωσικού ΑΣΕΠΕ τύπου A-50 είναι γεγονός, με τα ουκρανικά μέσα ενημέρωσης να αναφέρουν ότι χτυπήθηκε και ένα Il-22.

Οι Ουκρανοί υποστηρίζουν ότι το A-50, με σειριακό αριθμό RF-50601, χτυπήθηκε μεταξύ 21:10-21:15 στην περιοχή Κιριλόβκα της περιφέρειας Ζαπορίζια και το Il-22М11 με σειριακό αριθμό RF-75106, χτυπήθηκε στις 21:00 στην περιοχή της Χερσώνας.

Νωρίτερα, ο επικεφαλής της στρατιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών (SBU), Κίριλο Μπουντάνοφ, επιβεβαίωσε την κατάρριψη του ρωσικού ΑΣΕΠΕ τύπου A-50 στο αμερικανικό αμυντικό μέσο ενημέρωσης «The War Zone» δίχως όμως να προσθέσει περαιτέρω λεπτομέρειες για το περιστατικό.

Ο Ντμίτρι Πεσκόφ, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα αεροπλάνα, δήλωσε ότι δεν είχε πληροφορίες γι αυτό το θέμα.

Ρώσοι στρατιωτικοί αναλυτές λένε ότι δεν υπήρξε κανένα περιστατικό με αεροσκάφος AΣΕΠΕ A-50U. Πολλοί Ρώσοι δημοσιογράφοι συμμερίζονται την ίδια άποψη. Το Il-22, υπέστη κάποια βλάβη, αλλά προσγειώθηκε με ασφάλεια.

“Έτσι, οι πληροφορίες για την καταστροφή του είναι ακόμη μία ψεύτικη ουκρανική προπαγάνδα” σημειώνουν οι Ρώσοι.

Όπως είχαμε γράψει στο warnews247.gr, οι ρωσικές στρατιωτικές δυνάμεις φαίνεται ότι χρησιμοποιούσαν τα αεροσκάφη ΑΣΕΠΕ (Αερομεταφερόμενο Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου) τύπου A-50, προκειμένου να συνεργάζεται με τα συστήματα αεροπορικής άμυνας τύπου S-400 για τον εντοπισμό εναέριων στόχων πάνω από την Ουκρανία.

Φωτογραφία: O κυβερνήτης του Il-22 προσγείωσε το αεροσκάφος στην Ανάπα – Δέχτηκε Α/Α πύραυλο Patriot

Όπως φαίνεται στη φωτογραφία που κυκλοφόρησε, το Il-22 υπέστη σημαντική ζημιά, χαρακτηριστική του χτυπήματος από αντιαεροπορικό πύραυλο.

Σύμφωνα με αξιωματικούς του ρωσικού στρατού, ο διοικητής και τα μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν, αλλά κατάφεραν να φτάσουν στο αεροδρόμιο Ανάπα και να προσγειώσουν το αεροσκάφος.

Οι Ρώσοι κάνουν λόγο για ηρωικές ενέργειες του πιλότου ο οποίος έσωσε τις ζωές των επιβαινόντων.

Η φύση της ζημιάς στην ουρά και το πίσω μέρος του Il-22 δείχνει ότι το αεροσκάφος χτυπήθηκε από αντιαεροπορικό πύραυλο.

Σύμφωνα με τους Ρώσους, από τα συστήματα αεράμυνας που διαθέτουν οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας, μόνο οι S-300 ή οι Patriot θα μπορούσαν να χτυπήσουν ένα αεροσκάφος που βρίσκεται πάνω από τη Θάλασσα του Αζόφ σε σημαντική απόσταση από την πρώτη γραμμή.

Οι αντιαεροπορικοί πύραυλοι MIM-104C/E έχουν βεληνεκές 160 χλμ, γεγονός που υποδηλώνει την τοποθέτηση μιας πυροβολαρχίας κοντά στη γραμμή επαφής στην Ζαπορίζια.

Οι Ρώσοι αρνούνται ότι υπάρχει θέμα “φίλιων πυρών”.

Η φωτογραφία επιβεβαιώνει επίσης την εξαιρετική αξιοπιστία και τη δυνατότητα επιβίωσης του αεροσκάφους διοίκησης και ελέγχου που κατασκευάστηκε με βάση το επιβατικό αεροσκάφος IL-18.

Ένα παρόμοιο αεροσκάφος χτυπήθηκε από ένα ουκρανικό σύστημα αεράμυνας Buk τον Απρίλιο του 2022. Το αεροσκάφος είχε περισσότερες από 200 τρύπες, αλλά ο κυβερνήτης μπόρεσε επίσης να φτάσει στο αεροδρόμιο και να προσγειωθεί με επιτυχία.

Το Il-22M-11-RT SURT  φέρει δυο χαρακτηριστικές μεγάλες κεραίες αναμετάδοσης επικοινωνιών στη ράχη του και έχει λόγο communication node (COMINT-SIGINT), δηλαδή αναμετάδοσης επικοινωνιών από χερσαίους σταθμούς προς ανώτερα κλιμάκια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας