Ουκρανία μετακινεί καθημερινά τα αεροσκάφη της από βάση σε βάση. Σύμφωνα με την γερμανική Bild, αυτή η κατάσταση έχει διαμορφωθεί λόγω των ενεργειών των ρωσικών στρατευμάτων που προσπαθούν να καταστρέψουν την υποδομή των ουκρανικών αεροδρομίων. Τώρα οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας, αναγκάζονται να χρησιμοποιούν ως αεροδρόμια δρόμους που έχουν μετατραπεί σε διαδρόμους προσγείωσης. Για τον ίδιο σκοπό, εγκαταλελειμμένα αεροδρόμια από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης αποκαταστάθηκαν στην Ουκρανία.
Παράλληλα, οι νέες αεροπορικές βάσεις φέρεται να προστατεύονται από τις δυνάμεις των συστημάτων αεράμυνας Western Patriot και IRIS-T. Επιπλέον, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας αναβάθμισαν περίπου δώδεκα σοβιετικά Su-24, για την εκτόξευση πυραύλων μεγάλης εμβέλειας Storm Shadow και Scalp.
Τις τελευταίες ημέρες, ο ρωσικός στρατός έχει εντείνει τις επιθέσεις του σε ουκρανικά στρατιωτικά αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων όπου θα μπορούσαν να βασιστούν βομβαρδιστικά Su-24.
Ειδικότερα, στις 6 Αυγούστου, το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσικής Ομοσπονδίας ανέφερε για την «ήττα υψηλής ακρίβειας όπλων μεγάλης εμβέλειας αεροπορικών και θαλάσσιων αεροπορικών βάσεων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, στις περιοχές των οικισμών Starokonstantinov , περιοχή Khmelnitsky και Dubno, περιοχή Rivne».
Ενδεικτικό ότι, η χρήση αυτοκινητόδρομων από την Ουκρανική αεροπορία ως διάδρομο προσγείωσης, υποδηλώνει την υψηλή αποτελεσματικότητα των χτυπημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ρωσίας στα αντικείμενα της πτητικής υποδομής.
«Στην Ουκρανία, καθημερινά υπάρχουν όλο και λιγότεροι κατάλληλοι διάδρομοι, από τους οποίους μπορούν να απογειωθούν στρατιωτικά αεροσκάφη. Η Ρωσία υπολογίζει το έργο της εχθρικής αεροπορίας από αυτούς τους διαδρόμους και καταστρέφει είτε εξοπλισμό είτε αεροδρόμια», λέει ο Σεργκέι Λιποβόι, απόστρατος πτέραρχος της Ρωσικής αεροπορίας.
Να επισημάνουμε ότι, στη σοβιετική εποχή, κατασκευάστηκαν αεροδρόμια στην Ουκρανία, τα οποία σχεδιαζόταν να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση στρατιωτικών συγκρούσεων. Ως εκ τούτου, η Ουκρανία χρησιμοποιεί εγκαταλελειμμένα αεροδρόμια που δημιουργήθηκαν για αυτούς τους σκοπούς.
Ο Λιποβόι,σημείωσε επίσης τους περιορισμένους πόρους της Ουκρανίας για τη μετατροπή των σοβιετικών βομβαρδιστικών Su-24 για χρήση των βρετανο-γαλλικών πυραύλων Storm Shadow και Scalp μεγάλου βεληνεκούς.
«Χτυπάμε τα μέρη όπου εδρεύει η ουκρανική αεροπορία. Και τα συστήματα αεράμυνας μας τα καταστρέφουν όταν τα αεροπλάνα απογειώνονται. Ως εκ τούτου, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας δεν έχουν ουσιαστικά κανένα αεροσκάφος », επεσήμανε.
Σύμφωνα με την πρόβλεψή του, «θα έρθει σύντομα η στιγμή που αυτοί οι πύραυλοι θα γίνουν άχρηστοι, γιατί οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας δεν θα έχουν από πού να τους εκτοξεύσουν».
Φαίνεται ότι, η Ρωσία έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία πλήρους κλίμακας για την καταστροφή ουκρανικών αεροδρομίων και εξοπλισμού αεροπορίας. Φυσικά, μια τέτοια κατάσταση περιπλέκει τη πολεμική ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας. Και αυτό, διότι πρέπει να εργάζονται σε συνθήκες τακτικών Ρωσικών επιθέσεων σε στρατηγικά σημαντικά αντικείμενα.
Επιπλέον, δεν είναι όλοι οι αυτοκινητόδρομοι κατάλληλοι για τις ανάγκες της αεροπορίας. Τουλάχιστον, η πίστα των μαχητικών πρέπει να προετοιμαστεί εκ των προτέρων, πρέπει να σημαδευτεί με ειδικές σημάνσεις.
Η κύρια απειλή για την Ουκρανική αεροπορία έγκειται στο γεγονός ότι, ακόμη και μετά από μερικές απογειώσεις αεροσκαφών, οι Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις μπορούν να εντοπίσουν τις θέσεις τους και στη συνέχεια να πραγματοποιήσουν ένα ακριβές χτύπημα.
Θεωρητικά, εάν η Ρωσία διατηρήσει την τρέχουσα ένταση των χτυπημάτων για αρκετούς μήνες, τότε η απειλή από τα ουκρανικά αεροσκάφη θα ελαχιστοποιηθεί. Ήδη τώρα, έχουν μια δύσκολη στιγμή και η διασπορά δυνάμεων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο.