Πολλές διεθνείς εταιρείες μεταφορών σιτηρών έχουν σταματήσει να βοηθούν την Ρωσία να εξάγει τα αγαθά της, με αποτέλεσμα η Μόσχα να πρέπει να τα βγάλει πέρα μόνη της!
Ηέλλειψη πλοίων στην Ρωσία και η μειωμένη προθυμία Δυτικών εμπόρων σιτηρών να συνεργαστούν με την Μόσχα δημιουργούν τεράστιες προκλήσεις στις εμπορικές δραστηριότητες της χώρας, την στιγμή που ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επεκταθεί στην Μαύρη Θάλασσα, αναφέρει το Reuters.
ο Υπόβαθρο της Κλιμάκωσης στην Μαύρη Θάλασσα
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν έχει υποσχεθεί να αντικαταστήσει τα ουκρανικά σιτηρά με ρωσικές παραδόσεις στην Αφρική έπειτα από την αποχώρηση της Μόσχας από την Συμφωνία για τα Σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας τον Ιούλιο. Η Μόσχα έκτοτε έχει εμποδίσει την γειτονική χώρα και έχει επιτεθεί λιμενικές υποδομές της.
Η ουκρανική απάντηση ήταν ηχηρή: επιθέσεις με μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας σε ρωσικό τάνκερ πετρελαίου και σε ένα πολεμικό σκάφος στο Νοβοροσίσκ. Όλα αυτά τα γεγονότα έχουν αυξήσει κατακόρυφα τον κίνδυνο στην Μαύρη Θάλασσα. Επιπλέον, η Ουκρανία ανακοίνωσε επίσημα πως θα πάρει εκδίκηση για τις ρωσικές κινήσεις και θα επιτεθεί σε όποιο ρωσικό πλοίο της θάλασσας επιθυμεί αυτή.
Ο Έντουαρντ Ζέρνιν, επικεφαλής της ένωσης ρωσικών εξαγωγέων σιτηρών, φοβάται μία πιθανή κλιμάκωση αυτών που αποκαλεί «κρυφών κυρώσεων», οι οποίες «θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μία αύξηση στα κόστη μεταφοράς και ασφάλισης» για την Ρωσία. «Αυτό θα σημάνει αύξηση στις τιμές των σιτηρών και άλλων δημητριακών για την παγκόσμια αγορά» δήλωσε ο ίδιος στο Reuters.
Η Μόσχα Αναγκάζεται να Χρησιμοποιεί Μικρά και Παλιά Πλοία
Τα οικονομικά και όχι μόνο ρίσκα που ταλαιπωρούν το ρωσικό εμπόριο στην Μαύρη Θάλασσα συνεπάγονται ιδιαίτερα αυξημένα κόστη για την Μόσχα. Ως αποτέλεσμα, η χώρα αναγκάζεται να χρησιμοποιεί όλο και περισσότερα παλαιότερα και μικρότερα σκάφη που επιχειρούνται από λιγότερο σταθερούς προμηθευτές.
Η κατάσταση δημιουργεί αμφιβολίες για την ικανότητα της Ρωσίας να διατηρήσει ένα σταθερό ρυθμό εξαγωγών. Εάν δεν καταφέρει να κάνει κάτι τέτοιο, τότε οι τιμές αυτών των αγαθών θα μπορούσαν να δουν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση.
Διεθνείς εταιρείες που ειδικεύονται στις μεταφορές εμπορευμάτων δεν βοηθούν πλέον την Ρωσία να πουλήσει τα σιτηρά της. Για παράδειγμα οι πολυεθνικές Cargill, Louis Dreyfus και Viterra σταμάτησαν την συνεργασία τους με την χώρα την 1η Ιουλίου. Ωστόσο η Cargill συνέχισε να μεταφέρει τα σιτηρά της Ρωσίας.
υμπερασματικά, το πρόβλημα σήμερα για την Ρωσία είναι πως αν και υπάρχει ζήτηση σιτηρών, έχουν αυξηθεί δραματικά τα κόστη ασφάλισης και μεταφοράς, όπως και ο κίνδυνος της παρουσίας αυτών των πλοίων στα νερά της Μαύρης Θάλασσας. Πολυεθνικές εταιρείες σταμάτησαν να βοηθούν την Μόσχα, οπότε η χώρα πρέπει να ανταπεξέλθει μόνη της σε αυτήν την κατάσταση και να αντιμετωπίσει γρήγορα την έλλειψη πλοίων με κάποιο τρόπο.