Κι αυτά όταν η Ελληνο-Γαλλική υποτίθεται φιλία καρκινοβατεί , ενώ και η Γαλλία στρίβει προς την πλευρά της Τουρκίας
Π.Λ.
Η πρόσφατη εξαγορά της ιταλικής Piaggio Aerospace από την τουρκική Baykar επισφραγίζει μια μακροχρόνια σχέση που βασίζεται σε κοινά γεωπολιτικά και οικονομικά συμφέροντα, προσδίδοντας νέα δυναμική στη συνεργασία Τουρκίας–Ιταλίας.
Σύμφωνα με τον αναλυτή Riccardo Gasco, ο οποίος σκιαγραφεί τις σχέσεις Ρώμης-Άγκυρας τις τελευταίες δεκαετίες σε άρθρο του στο Institute of Social Studies, «η συνεργασία αυτή δεν περιορίζεται στην αμυντική βιομηχανία· ενισχύει και τη συμμαχία Ιταλίας-Τουρκίας»,
Οι γεωπολιτικές αντηχήσεις της ιταλο-τουρκικής συνεργασίας
Η Ιταλία είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Τουρκίας, με όγκο που αγγίζει τα 30 δισεκατομμύρια ευρώ και περισσότερες από 1.600 ιταλικές εταιρείες να λειτουργούν επί του παρόντος στην Τουρκία.
Αλλά πέρα από την οικονομική δυναμική του άξονα, η Ρώμη αποτελεί την πολιτική γέφυρα μεταξύ Τουρκίας-ΕΕ. Από την ευθυγράμμιση στις συμφωνίες για τα σιτηρά έως τη συνεργασία στη Λιβύη, η Ιταλία είναι ο μοναδικός Ευρωπαίος σύμμαχος της Τουρκίας στην ανατ. Μεσόγειο. Η δυναμική αυτή δε ενισχύθηκε μετά την εκλογή της Τζόρτζια Μελόνι, η οποία δείχνει να συντονίζεται με την τουρκική διπλωματία.
Η συνεργασία Ιταλίας-Τουρκίας δεν περιορίζεται στην Ευρώπη. Οι δύο χώρες αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες που αγγίζουν την ενεργειακή ασφάλεια και τη διαχείριση μεταναστευτικών ροών. Η επιρροή της Τουρκίας στην Αφρική, σε συνδυασμό με την ιταλική διπλωματική τεχνογνωσία, προσφέρει ένα νέο μοντέλο συνεργασίας, ειδικά σε περιοχές όπου η Γαλλία και η Γερμανία χάνουν έδαφος, σύμφωνα με τον Gasco