Η διένεξη γύρω από τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα φαίνεται πως δεν θα κοπάσει εύκολα. Επόμενο επεισόδιο στη σύγκρουση, η προσφυγή της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
Όπως αποτυπώνεται και στη δήλωση του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας, η προσφυγή στον ΠΟΕ έγινε με σκοπό «να διαφυλαχθούν όλα τα νόμιμα συμφέροντα». Εκφράζοντας για μια ακόμα φορά την έντονη αντίθεση του Πεκίνου στον εμπορικό προστατευτισμό που εφαρμόζει η Ευρώπη.
Φυσικά, η καταγγελία της Κίνας είναι πιθανό να φέρει την αντίδραση της Ευρώπης σε αυτό το άτυπο μπρα ντε φερ, τη στιγμή που το ύψος των εμπορικών σχέσεων των δύο πλευρών ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 730 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2023.
Κι όλα αυτά στον απόηχο, της πρόθεσης της SAIC Motor να καταγγείλει τους δασμούς στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θυμίζουμε πως στον κινεζικό κολοσσό επιβλήθηκαν οι μεγαλύτεροι δασμοί, που αγγίζουν το 35,6%.
Ο επικεφαλής εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσπάθησε να ακολουθήσει μια πιο μετριοπαθή λογική: «Δεν μας ενδιαφέρουν οι εμπορικοί πόλεμοι. Ζητούμε όμως την εξισορρόπηση των διμερών σχέσεών μας με το Πεκίνο σε συγκεκριμένους τομείς, χωρίς να αισθανόμαστε πως υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός».