Ετοιμάζει κάτι η Μόσχα;
Για πρώτη φορά, το αεροσκάφος Ilyushin Il-76TD-90VD προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο πάγου στο φυλάκιο Novolazarevskaya της Ρωσίας στην Ανταρκτική, ανακοίνωσε το Ρωσικό Ινστιτούτο Ερευνών Αρκτικής και Ανταρκτικής.
Σύμφωνα με το ινστιτούτο, ο διάδρομος τέθηκε σε λειτουργία τον Νοέμβριο. Ένα αεροσκάφος της Volga-Dnepr Airlines Ilyushin Il-76, εξοπλισμένο με τους κινητήρες PS-90A-76, πραγματοποίησε την πρώτη πτήση από το Κέιπ Τάουν προς τον σταθμό Progress στις 7 Νοεμβρίου.
Το ινστιτούτο είπε ότι το αεροσκάφος ταξίδεψε πάνω από 5.300 χιλιόμετρα σε 6,5 ώρες και προσγειώθηκε με ασφάλεια σε χαμηλή ορατότητα λόγω της τεχνογνωσίας των πιλότων του. Τα αποτελέσματα των δοκιμών θα επιτρέψουν να συμπληρωθεί το εγχειρίδιο πτήσης για αεροσκάφη που είναι εξοπλισμένα με αυτόν τον τύπο κινητήρα με διατάξεις για προσγείωση σε αεροδρόμια πάγου καλυμμένα με χιόνι.
Το αεροπλάνο μετέφερε 82 επιβάτες και περισσότερους από 6,5 τόνους προμήθειες για την κατασκευή ενός νέου χειμερινού συγκροτήματος στον σταθμό Vostok. Ένα κοινό πλήρωμα με επικεφαλής τους επικεφαλής πιλότους του Αεροπορικού Συγκροτήματος Ilyushin Nikolai Kuimov και του Κρατικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Πολιτικής Αεροπορίας Ruben Yesayan εκτέλεσε την προσγείωση.
Ο διάδρομος έχει μήκος 3000 μέτρα και πλάτος 100 μέτρα. Ο διάδρομος μπορεί να επιτρέψει την προσγείωση τόσο μικρών όσο και μεγαλύτερων αεροπλάνων όπως το Il-76. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν τέσσερα αεροσκάφη από το Κέιπ Τάουν στο Πρόγκρες, έναν ρωσικό ερευνητικό σταθμό στην Ανταρκτική, που έχει προγραμματιστεί να μεταφέρει εργάτες στο Βοστόκ.
Η Progress κατασκεύασε έναν μικρό διάδρομο αεροσκαφών για εποχικές αποστολές και πτήσεις μεταφοράς μεταξύ των ερευνητικών σταθμών. Η εγκατάσταση ιδρύθηκε την 1η Απριλίου 1988 και είναι η νεότερη ρωσική ερευνητική εγκατάσταση στην Ανταρκτική.
Βρίσκεται στην όαση των λόφων Larsemann στην Princess Elisabeth Land, στην ανατολική ακτή του κόλπου Prydz. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ινστιτούτου, το Progress είναι το κέντρο της ρωσικής αποστολής στην Ανταρκτική και μια ενδοηπειρωτική υλικοτεχνική βάση.
Τούτου λεχθέντος, η Μόσχα διεξάγει έρευνα στην Ανταρκτική από τον 19ο αιώνα. Το φιλόδοξο σχέδιο της Ρωσίας για τη Λευκή Ήπειρο και τα περίχωρά της έως το 2030 ξεχωρίζει μεταξύ των κρατικών εγγράφων της Ανταρκτικής.
Η εξέταση της «γεωλογικής δομής και των ορυκτών» της περιοχής από ξηρά, αέρα και θάλασσα είναι ένας από τους βασικούς στόχους του σχεδίου δράσης του 2021 για αυτό το όραμα.
Το Ilyushin Il-76 είναι ένα στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος της Σοβιετικής εποχής. Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για να πετάει στρατηγικές στρατιωτικές προμήθειες σε αεροπορικές βάσεις πρώτης γραμμής στις πιο σκληρές επιχειρησιακές καταστάσεις. Το πρωτότυπο II-76 πέταξε για πρώτη φορά το 1971.
Αναπτύχθηκε για να αντικαταστήσει το An-12. Το Ilyushin II-76 τέθηκε σε παραγωγή το 1974. Το βασικό II-76 (ονομασία αναφοράς του ΝΑΤΟ Candid-A) ήταν ειδικά σχεδιασμένο για στρατιωτική χρήση. Αργότερα, χρησιμοποιήθηκε για διάφορες επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της σοβιετικής εκστρατείας στο Αφγανιστάν.
Το αεροσκάφος έχει στάνταρ αεροδυναμική σχεδίαση με ψηλό σετ, σαρωμένη πτέρυγα και ουρά σε σχήμα Τ. Η άτρακτος τύπου δοκού χωρίζεται σε ένα οβάλ τμήμα πάνω από την καμπίνα του πληρώματος και ένα κυκλικό τμήμα πάνω από το αμπάρι φορτίου.
Ο εξοπλισμός ρίψης αέρα και χειρισμού φορτίου έχει σχεδιαστεί για τη φόρτωση, εκφόρτωση και ρίψη αλεξιπτωτιστών και εμπορευμάτων. Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με ένα πακέτο αμυντικής βοήθειας με δύο πυροβόλα, ραντάρ ελέγχου πυρός, δύο συστήματα προειδοποίησης ραντάρ, παρεμβολές, φυσίγγια υπέρυθρης έκλαμψης.
Ο ενσωματωμένος εξοπλισμός έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί αποστολές αερομεταφοράς και ρίψης κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας υπό εχθρικές συνθήκες αεράμυνας και VFR και IFR (οργανισμοί οπτικής πτήσης και κανόνες πτήσης με όργανα) καιρικές συνθήκες.
Τα βασικά Il-76, Il-76M, Il-76MD, Il-78, Il-76-MF και Il-76MD-90A είναι μερικές σχεδιαστικές παραλλαγές. Η έκδοση Il-76M είναι σχεδόν πανομοιότυπη με το βασικό αεροσκάφος Il-76 σε σχεδιασμό, αεροδυναμική διάταξη και χαρακτηριστικά πτητικής απόδοσης. Ωστόσο, έχει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 47 τόνων σε αντίθεση με τους 28 τόνους του Il-76.
Η Μόσχα παρουσίασε το Il-76MD-90 τον Αύγουστο του 2007, με τέσσερις στροβιλοκινητήρες Perm PS-90A76 και βελτιωμένα αεροσκάφη Leninets Kupol-76M.
Το στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος Il-76MD-90A είναι μια βελτιωμένη έκδοση του Il-76MD. Το αεροπλάνο μπορεί να μεταφέρει στρατιωτικά στρατεύματα, εξοπλισμό, φορτίο και όπλα. Τον Οκτώβριο του 2019, ολοκλήρωσε τις παρθενικές πτητικές δοκιμές του εργοστασίου.
Κατασκευάστηκαν πάνω από 800 αεροπλάνα φορτίου, μαζί με αρκετές εξειδικευμένες παραλλαγές. Λειτουργεί από πολλές χώρες, όπως η Ρωσία, η Αλγερία, η Λευκορωσία, η Κίνα, η Κούβα, η Ινδία, το Ιράν, η Λιβύη, η Βόρεια Κορέα, η Συρία και η Ουκρανία.