Το ρεπορτάζ της Deutsce Welle που ακολουθεί, δυστυχώς, προσπαθεί ματαίως να προσφέρει αρκετά μη πειστικές δικαιολογίες, για να μην ομολογήσει τις ευθύνες των αεροπορικών εταιρειών και των άλλων συντελεστών κόστους, πράγματα που πηγαίνουν όλο και ψηλότερα για κερδοσκοπικούς λόγους!
Αύξηση τιμών κατά σχεδόν 25% για τις διεθνείς πτήσεις κατέγραψε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας, ενώ σε ό,τι αφορά στις πτήσεις εντός Ευρώπης, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους τουρίστες, κόστισαν μέχρι και 32% περισσότερο από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα.
Η ακριβή καλοκαιρινή περίοδος διακοπών οδεύει μεν προς τη δύση της, ωστόσο δεν υπάρχει καμία ένδειξη πτώσης των τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια.
Η Eurowings αναφέρει 30% περισσότερες κρατήσεις σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η οποία, για παράδειγμα, χρεώνει 443 ευρώ για μια απλή πτήση από το Αμβούργο προς τη Μάλαγα της Ισπανίας στις αρχές του Οκτώβρη. Η Condor χρεώνει μέχρι και 499 ευρώ για το ίδιο δρομολόγιο. «Οι πτήσεις πρέπει να έχουν μία τιμή και δεν γίνεται να είναι τόσο εξευτελιστικά φτηνές, όσο προσπαθούν να δίνουν την εντύπωση άλλες εταιρείες», σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της Eurowings Γενς Μπίσοπ.
Το κόστος των τελών αεροδρομίου αυξάνεται
Βέβαια, υπάρχουν και χαμηλότερες τιμές από αυτές σε κάποιες άλλες ημέρες, ωστόσο οι τιμές εισιτηρίων της τάξης των 9,99 ευρώ, στις οποίες αναφέρθηκε ο Μπίσοπ, δεν πρόκειται να επανέλθουν. Διότι στο μεταξύ, στα περισσότερα γερμανικά αεροδρόμια έχει οριστεί η τιμή-ρεκόρ ύψους 10 ευρώ, την οποία έχει θέσει η κυβέρνηση μόνο για τον έλεγχο των επιβατών και των χειραποσκευών. Επιπλέον, υπάρχει ο φόρος εναέριας κυκλοφορίας για κάθε επιβάτη ξεχωριστά (12,73 ευρώ για μια ευρωπαϊκή πτήση), καθώς και τα τέλη αεροδρομίου και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας – όλα αυτά δηλαδή είναι κόστη, τα οποία καλείται να καλύψει μία αεροπορική εταιρεία πριν μπορέσει να βγάλει έστω και ένα σεντ.
Ο Γκέραλντ Βίσελ από τη συμβουλευτική εταιρεία Airborne βλέπει ωστόσο αντικειμενικούς λόγους πίσω από τις αυξήσεις των τιμών. «Αυτοί ξεκινούν από το προσωπικό, συνεχίζουν με τα σπάνια ανταλλακτικά και τις υπηρεσίες συντήρησης και σε καμία περίπτωση δεν τελειώνουν με τις αυξημένες τιμές αγοράς για την τροφοδοσία κατά τη διάρκεια της πτήσης», λέει χαρακτηριστικά. Επιπλέον, τα αεροδρόμια και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έχουν αυξήσει ακόμη περισσότερo τα τέλη τους.
Πηγή: Deutsce Welle