Η Ρωσία ετοιμάζεται να προχωρήσει προς γενική επιστράτευση κινητοποιώντας πλήρως την ρωσική κοινωνία, την οικονομία και τις εφεδρείες της χώρας.
Aυτός είναι πλέον και ο μοναδικός τρόπος να νικήσει στον πόλεμο της Ουκρανίας καθώς η σύγκρουση κοντεύει να μετατραπεί σε σύρραξη Ρωσίας-ΝΑΤΟ.
Την αρχή έκανε η πρόεδρος της ρωσικής Άνω Βουλής και μόνιμο μέλος του ρωσικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας, Valentina Matviyenko, η οποία μίλησε για “οικονομία πολεμικής κινητοποίησης”.
Κορυφαίος σύμβουλος του Β.Πούτιν ανέφερε πως “διακυβεύεται πλέον η ύπαρξη της Ρωσίας”.
Στο ίδιο μήκος κύματος, αναλυτές στην ρωσική κρατική τηλεόραση ξεκίνησαν να προετοιμάζουν την κοινωνία για πανεθνική στρατιωτική κινητοποίηση. Μάλιστα υπήρξαν χαρακτηριστικές φράσεις όπως “για χάρη της Νίκης πρέπει να προσφέρουμε τα πάντα στην πατρίδα, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών μας”.
Ο Vladimir Soloviev μίλησε για “πόλεμο όχι εναντίον των Ουκρανών Ναζί αλλά για ένα μεγάλο πόλεμο εναντίον της Δύσης, οικονομικό, ιδεολογικό και στρατιωτικό”.
Σύμβουλος Πούτιν: Διακυβεύεται η ύπαρξη της Ρωσίας
Ο Medinsky είναι ένας από τους κορυφαίους παράγοντες επιρροής στην κοσμοθεωρία του Β.Πούτιν για την Ουκρανία, προχώρησε σε μια βαρυσήμαντη δήλωση η οποία δημοσιεύτηκε σε όλα τα μεγάλα ρωσικά ΜΜΕ.
“Η ύπαρξη της ίδιας της Ρωσίας διακυβεύεται σήμερα” ανέφερε ο επικεφαλής της ρωσικής αντιπροσωπείας στις συνομιλίες με την Ουκρανία και πρώην υπουργός Πολιτισμού Μεντίνσκι.
Είπε συγκεκριμένα:
“Η συλλογική Δύση ωθεί τη Ρωσία προς την καταστροφή, η ίδια η ύπαρξη της χώρας ως ρωσικού πολιτισμού διακυβεύεται σήμερα.
Βλέπω κάποιες αναλογίες με την ιστορία μας. Η ώρα των προβλημάτων, την παραμονή του Φεβρουαρίου 1917, το 1989 η κατάρρευση της ΕΣΣΔ, η καταστροφή της χώρας», είπε ο Μεντίνσκι.
Τα τρέχοντα γεγονότα είναι αποτέλεσμα 15 ετών «πλύσης εγκεφάλου με εναλλακτική ιστορία» στην Ουκρανία, στην εκδοχή της οποίας «η Ρωσία ήταν εχθρός από αμνημονεύτων χρόνων».
“Οικονομία πολεμικής κινητοποίησης”
Ταυτόχρονα, η Πρόεδρος του Συμβουλίου της Ρωσικής Ομοσπονδίας Matviyenko μίλησε για την εξαγορά από την κυβέρνηση φορτηγών βαγονιών για χρήσεις του Στρατού.
Τα βαγόνια είναι απαραίτητα για την μεταφορά φορτίων από τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους.
Την ανακοίνωση την έκανε με μια σκληρή ομιλία στις 22 Μαρτίου χρησιμοποιώντας λέξεις όπως «οικονομία πολεμικής κινητοποίησης» και «καθήκον του κράτους».
Ρωσικά ΜΜΕ σχολιάζουν πως “η ξαφνική σκληρή επίθεση της ομιλήτριας του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου Valentina Matviyenko κατά των ιδιωτικών φορέων εκμετάλλευσης βαγονιών αιφνιδίασε πολλούς”.
Οι ρυθμιστικές αρχές του κλάδου θα εργαστούν για τη δημιουργία ενός «ενοποιημένου φορέα για την επίλυση κρατικών προβλημάτων».
Η πρωτοβουλία για την ενοποίηση του στόλου των φορτηγών βαγονιών υπό τον έλεγχο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, που εκφράστηκε με αιχμηρή μορφή στις 22 Μαρτίου από τη Valentina Matvienko, κατέληξε σε πραγματικές ενέργειες.
Ο κυβερνητικός μηχανισμός απηύθυνε έκκληση στο Υπουργείο Μεταφορών, την Ομοσπονδιακή Αντιμονοπωλιακή Υπηρεσία, την JSC Russian Railways και την Union of Railway Transport Operators (SOZHT) με αίτημα έως τις 10 Απριλίου να «επεξεργαστούν και να παράσχουν μια συμφωνημένη θέση για τη δημιουργία ενός ενοποιημένου στόλου βαγονιών για την εξασφάλιση κοινωνικά σημαντικής μεταφοράς και την εκπλήρωση κρατικών καθηκόντων».
Η Matvienko πρότεινε την ιδέα σε μια συνάντηση των γερουσιαστών με τον Oleg Belozerov, τον επικεφαλής της Russian Railways JSC, και συνόδευσε την ομιλία της με σκληρή κριτική στους ιδιωτικούς φορείς:
«Κέρδισαν αρκετά, έχοντας λάβει βαγόνια σχεδόν δωρεάν από το κράτος . Αρκετά, τώρα. Όσοι δείχνουν υπευθυνότητα παραμένουν στην αγορά, και όσοι δεν το κάνουν, ευχαριστώ, αντίο… Δεν λειτουργούν έτσι σε μια οικονομία πολεμικής κινητοποίησης… Ο σιδηρόδρομος πρέπει πάντα να εκπληρώνει αυστηρά τα καθήκοντα του κατά την περίοδο της κινητοποίησης”.
Ο Oleg Belozerov αντιπρότεινε “να διατεθεί ένα ξεχωριστό τροχαίο υλικό στον στόλο απογραφής – πρόκειται για βαγόνια που ανήκαν στο παρελθόν στο Υπουργείο Σιδηροδρόμων – αλλά αφήστε το 10% να δοθεί στην JSC Russian Railways, στη διαχείριση της JSC Russian Railways”.
Όμως η κ. Ματβιένκο απάντησε: «Ίσως, υπό αυτές τις συνθήκες, όλα θα έπρεπε να μεταφερθούν στη διαχείριση των Ρωσικών Σιδηροδρόμων; Ας πάρουν κάποιο κέρδος, κανείς δεν μιλάει για αποχώρηση ή κρατικοποίηση τώρα».