Generation 400: Οι μπάρες κλείνουν. Ποιος έχει να πληρώσει;

1727
generation

Ύστερα από ανακοίνωση η κυβέρνηση προπαγανδίζει ένα ακόμα μεγάλο της επίτευγμα την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Όπως διαλαλεί στο τύπο με βαρύγδουπες δηλώσεις  οι άνεργοι και με το νέα σύστημα με τις μπάρες θα συνεχίσουν να μετακινούνται δωρεάν. Διότι δεν φτάνει που είσαι άνεργος με μηδέν εισόδημα χωρίς κάποιο επίδομα επιβίωσης σου κάνουμε δώρο τουλάχιστον τις μετακινήσεις σου.
Αλήθεια έχει αναλογιστεί κανένας εκεί στο υπουργείο εργασίας τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας;
Αναλογίζεται ότι υπάρχουν μισθωτοί των 200€ η 250€ το μήνα; Ναι μην απορείτε. Σύμφωνα με την Εργάνη 1 στις 2  νέες θέσεις εργασίας (της ανερχόμενης ανάπτυξης) είναι ημι-απασχόλησης, ενώ πάνω 614.000 εργαζόμενοι εκτιμάται ότι έχουν μισθό κάτω από 600 ευρώ, με τα 2/3 αυτών να παίρνουν και κάτω από 500 ευρώ μεικτά.
Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσουμε και κανένα δωράκι στον εργοδότη: μερικές απλήρωτες ώρες υπερωρίας με τον εκβιασμό της απόλυσης, ή μερικά καθυστερημένα μηνιάτικα, πράγμα επίσης πολύ συνηθισμένο.
Ή χωρίς να υπολογίσουμε τι συμβαίνει αν είσαι κάτω των 25 ετών και λαμβάνεις τον υποκατώτατο μισθό, δηλαδή 511 ευρώ μεικτά και 429 καθαρά.
Τα 30 ευρώ είναι το 1/6 του μισθού για κάποιους
Για την συντριπτική πλειοψηφία των σημερινών 20άρηδων και 30άρηδων εργασία σημαίνει μερική απασχόληση, κάποιες ώρες σε κάποιο εργοδότη, με την λογική «από το ολότελα…» (όπου το ολότελα είναι η ανεργία). Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει καταρχάς ότι όλοι/ες εμείς είμαστε αυτές οι χιλιάδες κόσμου που διαμορφώνουν τα στατιστικά. Αυτοί και αυτές που αμείβονται με κάτω από 500 ευρώ το μήνα. Αυτοί και αυτές που δουλεύουμε 4ωρο πενθήμερο. Το οποίο ξέρετε τι σημαίνει; 246 ή 214,5 ευρώ (<25) στην τσέπη κάθε μήνα.
Με 200€ ή  250€ το μήνα το κόστος μεταφορών το οποίο  ανέρχεται στα 30€ αποτελεί το 1/6 του μηνιαίου εισοδήματος μόνο για να πας στην εργασία σου.
Οπότε, δεν είναι απλώς 30 ευρώ. Δεν είναι φτηνό. Και δεν είναι καθόλου αμελητέο ποσό για πάρα πολύ κόσμο.
Το χει σκεφτεί κανείς αυτό στο υπουργείο εργασίας πριν μιλήσει για πάταξη των τζαμπατζήδων, μπάρες και εκσυγχρονισμό. Θα μπορούσε άραγε κανείς από εκεί μέσα να ζήσει με 500, 400 ή και λιγότερα από 200 ευρώ το μήνα;
Άμεση μείωση της τιμής των εισιτηρίων. Ποιοτικές και φθηνές μετακινήσεις για όλους!
Αύξηση του βασικού μισθού! Μισθός για να ζούμε και όχι χαρτζιλίκια!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας