Νέα δυσάρεστη έκπληξη στους καταναλωτές από την 1η Μαρτίου η εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης τιμής από τις επιχειρήσεις. Σούπερ μάρκετ αλλά και όλες οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου θα πρέπει να λειτουργήσουν χωρίς προσφορές και προωθητικές ενέργειες, χωρίς όμως ωστόσο να αυξήσουν τις τιμές.
Στόχος της εφαρμογής του συγκεκριμένου νόμου από την πλευρά της κυβέρνησης, είναι να υπάρχει έλεγχος στις παραπλανητικές για τον καταναλωτή προωθητικές ενέργειες.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι οι προσφορές που ήξεραν οι καταναλωτές μέχρι σήμερα (συσκευασίες προσφοράς 2+1 δώρο ή 1+1 δώρο, κ.α.) θα πάψουν να ισχύουν, καθώς θα πωλούνται συσκευασίες των τριών ή των δύο τεμαχίων στην τιμή της όμως της προσφοράς.
Τα «απόνερα» από την σταδιακή προσαρμογή των επιχειρήσεων στον κώδικα έχουν γίνει ήδη ορατά, καθώς σιγά σιγά έχουν αρχίσει να αποσύρονται οι προσφορές ή να υπάρχουν πολύ περιορισμένες στα ράφια των καταστημάτων και πιο ειδικά των σούπερ μάρκετ. Μια πραγματικότητα που θα γίνει ξεκάθαρη από την πρώτη ημέρα του Μαρτίου.
Ό
Και ενώ παράγοντες της αγοράς δηλώνουν ότι από την προσαρμογή και την εφαρμογή του κώδικα δεν θα υπάρχει «αναζωπύρωση» των τιμών, πολυεθνικοί όμιλοι (Coca Cola, Nestle) προχωρούν σε επιθετικές ανατιμήσεις των προϊόντων τους.