Ρώσοι αναλυτές αποκάλυψαν ότι μια Μοίρα με 24 F-16 έχει αναπτυχθεί σε ουκρανικές αεροπορικές βάσεις γεγονός που βάζει τις σχέσεις Ρωσίας-ΝΑΤΟ σε εξαιρετικά οριακό σημείο.
Ο Mikhail Zvinchuk, επικεφαλής της ρωσικής δεξαμενής σκέψης Rybar ανέφερε πως τα F-16 πιθανότατα με ΝΑΤΟϊκούς πιλότους (μισθοφόρους και ε.α. για τους τύπους) πετούν στην νοτιοδυτική Ουκρανία εκτελώντας διάφορες ασκήσεις.
«Είναι ασφαλές να πούμε ότι τα F-16 βρίσκονται ήδη στον ουκρανικό ουρανό και γίνονται νόμιμος στόχος για τις ρωσικές αεροδιαστημικές δυνάμεις» ανέφερε στην ενημέρωση του ο Mikhail Zvinchuk.
Το σενάριο που τρομάζει…
Σύμφωνα με άλλες ρωσικές πηγές, “12 μαχητικά F-16 στάλθηκαν στην Ουκρανία σιδηροδρομικώς και οδικώς στις αρχές Νοεμβρίου. Η Ουκρανία έχει τώρα πιθανώς 24 F-16.
Είναι διάσπαρτα και αποσυναρμολογούνται σε αποθήκες σε κατοικημένες περιοχές γύρω από αεροπορικές βάσεις. Τα αεροδρόμια Starokonstantinov, Dolgintsevo και οι βάσεις του Κιέβου δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, καθώς δέχονταν συχνά επιθέσεις. Υπάρχουν πληροφορίες ότι μερικά από αυτά έχουν ήδη καταστραφεί.
Αεροπορικά αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου που πετούν στη Ρουμανία, την Πολωνία και τη βόρεια Μαύρη Θάλασσα έχουν αναλάβει τον εντοπισμό στόχων και τον «εγκλωβισμό» τους από ραντάρ.
Μόλις συμβεί αυτό, τα F-16 θα επιχειρήσουν να καταρρίψουν τα ρωσικά μαχητικά εκτοξεύοντας πυραύλους αέρος-αέρος AIM-120 από χαμηλά υψόμετρα. Μέσω του συστήματος ανταλλαγής δεδομένων Link 16, το αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου θα κατευθύνει τον πύραυλο για να καταρρίψει τα ρωσικά αεροσκάφη.
Προβλέπεται ότι ορισμένα από τα αεροσκάφη θα παραμείνουν στην Ουκρανία και τουλάχιστον 36 αεροσκάφη θα παραμείνουν σε χώρες του ΝΑΤΟ και θα χρησιμοποιηθούν για επίθεση εναντίον ρωσικών στόχων και ταχεία επιστροφή στα σύνορα του ΝΑΤΟ.
Στο πρώτο στάδιο, οι επιθέσεις μέσω της Ουκρανίας θα δοκιμαστούν, αλλά εάν αυτό δεν λειτουργήσει, η τακτική επίθεσης θα αλλάξει ριζικά μέσω των βάσεων του ΝΑΤΟ.
Η Ρωσία έχει πει ότι αν συμβεί αυτό, θα χτυπήσει τις βάσεις, με κίνδυνο να ενεργοποιηθεί το Άρθρο 5 του ΝΑΤΟ. Η συμμαχία θέλει να προχωρήσει στην τελευταία αλλά πιο επικίνδυνη τακτική για να υπονομεύσει την αεροπορική υπεροχή της Ρωσίας.
Θα ωθήσουν τη Ρωσία σε ένα πολύ οριακό σημείο. Για τη Ρωσία, ο κίνδυνος σύγκρουσης με το ΝΑΤΟ θα αυξηθεί πάρα πολύ.
Το μέρος όπου η Ουκρανία θα επωφεληθεί περισσότερο από την παροχή πληροφοριών του ΝΑΤΟ είναι η ακτή της Μαύρης Θάλασσας. Η ουκρανική Αεροπορία μπορεί να λάβει πληροφορίες από χερσαίες βάσεις και AWACS από το Δέλτα του Δούναβη και τη βόρεια Τουρκία.
Επιθέσεις από τη βόρεια Ουκρανία θα μπορούσαν να εξαπολυθούν με αεροσκάφη στην Πολωνία.
Η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να επιχειρήσει ένα άμεσο χτύπημα κατά ρωσικών δυνάμεων στην ανατολική Ουκρανία” καταλήγουν οι Ρώσοι.
Σε ετοιμότητα οι Μοίρες των Su-35S και Su-57 – Φορτώνονται με πυραύλους R-37M και R-77-1
Το περιοδικό Forbes κάνει λόγο για επικείμενες αερομαχίες στην Ουκρανία.
Τα ολλανδικά F-16AM Block 20 MLU είναι εξοπλισμένα με πυραύλους AIM-120B με βεληνεκές 80 km και AIM-120C-5 με βεληνεκές 100 km.
Τα ρωσικά μαχητικά θα επιχειρούν με πυραύλους R-37M URVB, οι οποίοι μπορούν να καταρρίπτουν εναέριους στόχους σε απόσταση έως και 250 km, καθώς και R-77-1 (RVV-SD)
Τα ουκρανικά F-16 μπορούν να εξοπλιστούν με πυραύλους αέρος αέρος μεγάλου βεληνεκούς AIM-120C-7 και AIM-120D, ικανούς να καταρρίπτουν ρωσικά αεροσκάφη από απόσταση 120-160 km.
Για το λόγο αυτό αυξάνεται η παραγωγή των Su-57.
“Οι ρωσικές αεροδιαστημικές δυνάμεις παρέλαβαν την επόμενη παρτίδα μαχητικών Su-57 πέμπτης γενιάς” ανέφερε η υπηρεσία Τύπου της United Aircraft Corporation.
Ο αριθμός των αεροσκαφών δεν αποκαλύπτεται, αλλά η UAC τονίζει ότι το φετινό πρόγραμμα παραγωγής έχει κλείσει, όλα τα αεροσκάφη που προβλέπονται από τη σύμβαση έχουν παραδοθεί. Αυτό ισχύει τόσο για τα Su-57 όσο και για τα Su-35S.
Σημειώνεται ότι τα αεροσκάφη κατασκευάστηκαν σε νέα γραμμή παραγωγής σε συνθήκες αυξανόμενου όγκου σειριακής παραγωγής.
“Σήμερα αυξάνουμε την παραγωγή. Ήδη το 2024, ορισμένες εγκαταστάσεις θα τεθούν σε λειτουργία ως μέρος της υλοποίησης πολλά υποσχόμενων έργων τεχνικού επανεξοπλισμού στο πλαίσιο του κρατικού προγράμματος για την ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας για τη σειριακή παραγωγή του αεροσκάφους Su-57” είπε ο επικεφαλής της UAC Γιούρι Σλιουσάρ.
Ο Yuri Slyusar, Γενικός Διευθυντής της United Aircraft Corporation (UAC, μέρος της Rostec) τόνισε ότι το 2023, η παραγωγή μαχητικών Su-57 διπλασιάστηκε. Το 2024, η παραγγελία θα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή.