Πόρτες που δεν κλείνουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, με αποτέλεσμα να κινούνται συρμοί με ανοιχτές πόρτες ή πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά μόνες τους ενώ η αμαξοστοιχία είναι εν κινήσει. Παλαιότητα αμαξοστοιχιών, ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό, ακατάλληλες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές βάσεις, κίνδυνοι για τους εργαζόμενους και για το επιβατικό κοινό.
Αυτή την απαράδεκτη εικόνα παρουσιάζει για την κατάσταση των τρένων τη Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού της Hellenic Train – δηλαδή της εταιρείας στην οποία ξεπουλήθηκαν οι σιδηρόδρομοι για να εκσυγχρονιστούν! – λίγους μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη, σε εξώδικο που απευθύνει στην εταιρεία και στο Υπουργείο Μεταφορών.
Μάλιστα, οι εργαζόμενοι τονίζουν ξεκάθαρα ότι “οποιαδήποτε ολιγωρία ή απροθυμία συνεργασίας σας με τους εργαζόμενους καθιστά επισφαλείς τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων και επικίνδυνη την εκτέλεση των δρομολογίων”!
«Οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται ότι έχουν μπει στο περιθώριο του ενδιαφέροντός σας και το σιδηροδρομικό έργο συνεχίζει να διεξάγεται χωρίς την τήρηση των Κανονισμών και υπό συνθήκες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους», αναφέρουν οι εργαζόμενοι και περιγράφουν της χαοτική και απαράδεκτη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και το επιβατικό κοινό:
- Παρατηρούνται τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα στις αμαξοστοιχίες, τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πόρτες που δεν κλείνουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, με αποτέλεσμα να κινούνται συρμοί με ανοιχτές πόρτες ή πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά μόνες τους ενώ η αμαξοστοιχία είναι εν κινήσει. Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στην παλαιότητα πολλών αμαξοστοιχιών σε συνδυασμό με την έλλειψη τεχνικού προσωπικού και τις παντελώς ακατάλληλες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές βάσεις (κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός εργασίας και υποδομές), για τις οποίες έχουμε πολλές φορές διαμαρτυρηθεί.
- Η σιδηροδρομική υποδομή, την ευθύνη και αρμοδιότητα της οποίας έχει ο ΟΣΕ, παραμένει σε κατάσταση που δεν μπορεί να υποστηρίξει και να εγγυηθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα στις σήραγγες, ο ελλιπής ή και ανύπαρκτος φωτισμός στους σταθμούς είναι προβλήματα σοβαρά, που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους και τα οποία γνωρίζετε και πρέπει άμεσα να επιλυθούν. Οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συνεχίζουν να εργάζονται με αγωνία για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών.
-
Δεν χρειάζεται εξάλλου να σας υπενθυμίσουμε τις επικίνδυνες συνθήκες υπό τις οποίες εργάζεται το Προσωπικό Αμαξοστοιχιών, εξαιτίας των περιστατικών βίαιων επιθέσεων, που συνεχίζουν να λαμβάνουν χώρα και μάλιστα αυξανόμενα.
Δεν χρειάζεται επίσης να επαναλάβουμε ότι έχετε πλήρη ευθύνη για τις συνθήκες εργασίας του Προσωπικού Αμαξοστοιχιών και την προστασία της υγείας, σωματικής και ψυχικής, των εργαζομένων. Η ευθύνη σας αυτή δεν μειώνεται εξαιτίας της κρατικής ολιγωρίας στη φύλαξη και αστυνόμευση των σταθμών.
Οι εργαζόμενοι με το εξώδικό που κατέθεσαν ζητούν να επανενεργοποιηθούν άμεσα και το αργότερο εντός δύο εβδομάδων οι ομάδες ελέγχου που συστήθηκαν στις αρχές Ιουνίου και λειτούργησαν δυστυχώς μόνο για 4 ημέρες. Επίσης, εντός 5 ημερών να γίνουν γνωστές όλες οι ενέργειες στις οποίες θα προβεί η εταιρεία για την αποκατάσταση και βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να μας χορηγήσετε αντίγραφα των σχετικών εγγράφων σας προς τους αρμόδιους εκπροσώπους και υπευθύνους του ΟΣΕ και του Υπουργείου.
Σε διαφορετική περίπτωση επιφυλασσόμαστε να προσφύγουμε σε κάθε νόμιμο μέσο και να ασκήσουμε κάθε δικαίωμά μας για την προστασία της ζωής, της υγείας, της σωματικής ακεραιότητας και της αξιοπρέπειας όλων των εργαζόμενων.
Σε διαφορετική περίπτωση, προειδοποιούν “επιφυλασσόμαστε να προσφύγουμε σε κάθε νόμιμο μέσο και να ασκήσουμε κάθε δικαίωμά μας για την προστασία της ζωής, της υγείας, της σωματικής ακεραιότητας και της αξιοπρέπειας όλων των εργαζόμενων.”.