Εξευτελισμός: Τουρκικό drone εντός εθνικού εναερίου χώρου επιτηρεί έρευνα Κάσου!

599

Δε φτάνει που η έρευνα του ιταλικού ερευνητικού σκάφους για την πόντιση ηλεκτρικού καλωδίου που θα συνδέσει Κύπρο και Ελλάδα στριμώχτηκε μετά τους τουρκικούς εκβιασμούς εντός των χορικών υδάτων της Κάσου των 6νμ ( αντί των 12νμ που έχουμε δικαίωμα) . Δεν φτάνει που η κυβέρνηση ακύρωσε με αυτή την υποχώρηση στην πράξη τα δικαιώματα της Κάσου στην ΑΟΖ , φτάσαμε στο εξευτελιστικό σημείο να επιτηρείται το ιταλικό σκάφος και εντός των 6 νμ από τουρκικό drone που παραβιάζει ανενόχλητο τον εθνικό εναέριο χώρο 

Κ.Μ.

Ασύλληπτο! Μη επανδρωμένο σκάφος υπερύπταται πάνω από το ιταλικό ερευνητικό, ελέγχοντας τις έρευνες! Επρεπε να το είχαν καταρρίψει στα 10 ν.μ. από την Κάσο

Δεν χάνει από τα μάτια της η Αγκυρα το ιταλικό σκάφος «Ievoli Relume», που διενεργεί έρευνες για λογαριασμό της Ελλάδας στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Κάσου. Μετά τη φρεγάτα F-493 TCG Gelibolu, που παρακολουθούσε το προηγούμενο 24ωρο τις κινήσεις του ερευνητικού σκάφους, η Τουρκία σήκωσε drone προκειμένου να έχει εικόνα και από τον αέρα για να παρακολουθεί το ιταλικό πλεούμενο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το τουρκικό drone κινήθηκε εντός του FIR Αθηνών, πραγματοποιώντας παραβίαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας ενώ επιτηρούσε το ιταλικό σκάφος, πετώντας μέσα στον Ελληνικό Εναέριο Χώρο των 10 ναυτικών μιλίων. Δεν έχει διευκρινιστεί, εν προκειμένω, εάν το τουρκικό drone αποφειώθηκε από την τουρκική φρεγάτα ή ήλθε από τα μικρασιατικά παράλια. Είναι γνωστό ότι το εύρος του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ) είναι 10 ν.μ., ενώ το εύρος των Εθνικών Χωρικών Υδάτων (ΕΧΥ) είναι 6 ν.μ., γεγονός για το οποίο η Αγκυρα διαμαρτύρεται, προκειμένου να επιτύχει στο μέλλον περιορισμό και του ΕΕΧ στα 6 ν. μίλια.

Εντυπωσιακή είναι η σιωπή της κυβέρνησης για τα διαρκή περιστατικά απομείωσης της εθνικής κυριαρχίας από την Τουρκία, ενώ και τα Μέσα Ενημέρωσης «έκρυψαν» το θέμα, προτιμώντας να ασχοληθούν με την… πανσέληνο -προφανώς με κυβερνητικές οδηγίες-, αντί να ενημερώσουν τον ελληνικό λαό για την ανεκδιήγητη τουρκική συμπεριφορά, που μετατρέπει την Ελλάδα σε μπανανία, χώρα δεύτερης κατηγορίας, με περιορισμούς στη λήψη αποφάσεων. Να σημειωθεί ότι σήμερα λήγει η NAVTEX που εξέδωσε ο Υδρογραφικός Σταθμός Ηρακλείου Κρήτης με αριθμό 821/24, με διάρκεια 20 έως 21 Αυγούστου, με την οποία το ιταλικό σκάφος επανήλθε στη θάλασσα της Κάσου, αλλά στη νοτιοανατολική θαλάσσια περιοχή, δηλαδή στην αντίθετη πλευρά από εκείνη που ενοχλούσε την Αγκυρα, επειδή επηρέαζε την ισχύ του παράνομου τουρκολιβυκού μνημονίου.

Με την ουρά στα σκέλια

Με την επαναφορά του ιταλικού σκάφους στην περιοχή η Αθήνα επιχείρησε να αποδείξει ότι δεν επηρεάζεται από τις αιτιάσεις της Αγκυρας και πως συνεχίζεται κανονικά το πρόγραμμα πόντισης του ηλεκτρικού καλωδίου διασύνδεσης της Ελλάδας με την Κύπρο, επιτυγχάνοντας το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα: υποχρεώθηκε, με την ουρά στα σκέλια, να εκδώσει NAVTEX, με την οποία το «Ievoli Relume» θα έπρεπε να κινηθεί αυστηρά εντός των ΕΧΥ, έχοντας τον τουρκικό μπαμπούλα να επιτηρεί τις κινήσεις του ιταλικού σκάφους.

Παράλληλα, η κυβέρνηση επιχειρεί να υποστηρίξει ότι η τουρκική φρεγάτα δεν πλέει κοντά στο ιταλικό πλοίο, αλλά κινείται εκτός των ΕΧΥ, αποδεχόμενη στην ουσία τη «φυλακή» των 6 ν.μ. στην οποία την έχει κλείσει η Αγκυρα. Την ίδια στιγμή, η Αθήνα επιλέγει να αφήσει το ιταλικό σκάφος (το οποίο, εννοείται, ενεργεί με ελληνική εντολή και μόνον) «απροστάτευτο», χωρίς την παραμικρή παρουσία σκάφους του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού ή έστω σκάφους ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού. Με κάθε ανάγνωση των γεγονότων, η Αθήνα δείχνει να υποτάσσεται πλήρως στις τουρκικές αιτιάσεις, ενώ με τη στάση της (παρά τον χαρακτηρισμό «παράνομο» για το τουρκολιβυκό μνημόνιο) ουσιαστικά συμπεριφέρεται σαν να το αναγνωρίζει. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ιταλικό ερευνητικό σκάφος θα συνεχίσει τις ερευνητικές εργασίες του, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτε ουσιαστικό για την ελληνική πλευρά. Επί του πεδίου, η Αγκυρα έχει επιβάλει το παιχνίδι της και με την παρουσία της δηλώνει ότι τίποτα πλέον δεν μπορεί να γίνει στο Αιγαίο χωρίς την έγκρισή της.


Ο Τατάρ ζητεί τώρα ενίσχυση των στρατιωτικών δυνάμεων κατοχής

Οχι μόνο δεν συνεργάζεται προκειμένου να επανεκκινήσουν οι συνομιλίες στο Κυπριακό, όχι μόνο επιμένει στη λύση δύο κρατών, δυναμιτίζοντας κάθε προσπάθεια του ΟΗΕ και προσωπικά του γ.γ. Αντόνιο Γκουτέρες, τώρα ζητεί και ενίσχυση της λεγόμενης «δύναμης ασφαλείας» που εδρεύει στην Κύπρο από την εποχή των συμφωνιών Ζυρίχης-Λονδίνου. Ο λόγος για τον κατοχικό ηγέτη Ερσίν Τατάρ, ο οποίος σε συνάντηση με τον νέο λεγόμενο «διοικητή» του στρατού του «Αττίλα» Ιλκέρ Γκιογκουλού υποστήριξε ότι η δύναμη αυτή πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω, τονίζοντας μάλιστα ότι το συγκεκριμένο στρατιωτικό σώμα έχει εξελιχθεί σε «τακτικό στρατό» από το 1976.

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο του Κυπριακού Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών (ΓΤΠ), επικαλούμενο δημοσίευμα της εφημερίδας «Γκιουνές», ο Τατάρ συναντήθηκε επίσης με τον νέο «πρεσβευτή» της Τουρκίας στα Κατεχόμενα Γιασίν Εκρέμ Σερίμ, ο οποίος δεσμεύτηκε να συνεχιστεί η συνεργασία «Τουρκίας – ΤΔΒΚ», με στόχο ένα «καλύτερο αύριο». Υπενθυμίζεται ότι η λεγόμενη «Δύναμη Ασφαλείας» της παράνομης «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου» αποτελεί τουρκοκυπριακή ένοπλη δύναμη με καθήκοντα ασφαλείας στην κατοχική επικράτεια. Πρόκειται για τον μετασχηματισμό της γνωστής παλαιότερα ως ΤΟΥΡΔΥΚ (Τουρκική Δύναμη Κύπρου). Αριθμεί περί τους 9.000 στρατιώτες και η διοίκησή της (GKK) εδρεύει στην Κερύνεια. Διαθέτει τρεις κλάδους και αποτελείται από δύναμη ξηράς, αέρα και θάλασσας.

Στη δύναμη αυτή δέον να προστεθεί ο τουρκικός στρατός κατοχής, που αριθμεί τουλάχιστον 30.000 στελέχη, με τη δύναμη αυτή να ενισχύεται συνεχώς. Να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα η Αγκυρα έχει επιδοθεί σε οργιώδη αναβάθμιση των υποδομών του κατοχικού στρατού στην Κύπρο, στο πλαίσιο του σχεδίου τελικής διχοτόμησης της νήσου. Εχει προχωρήσει σε δημιουργία βάσης-ραντάρ στην κατεχόμενη Καρπασία, αναβάθμιση του παράνομου αεροδρομίου στο Λευκόνοικο προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει και Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (ΜΕΑ – drones), ενώ προχωρεί και σε κατασκευή ναυτικής βάσης στο Μπογάζι, στο Τρίκωμο. Ο Τατάρ συναντήθηκε επίσης με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Βιομηχάνων και Επιχειρηματιών του παραρτήματος Ολλανδίας (MÜSIAD), που δραστηριοποιείται και στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας, Αλί Κοκλού.

2 Σχόλια

  1. Η Μεν Ελληνική κυβέρνηση να αφήσει τους στρατιωτικούς να πράξουν όπως έχουν εκπαιδευτεί και ξέρουν να πολεμούν… και ο δε κος Ταμαρ να αφήσει τα επικοινωνιακα παιγνίδια και να ασχοληθεί με Ηλεκτρικό ρεύμα (στο ψευδοκράτος) προτού είναι αργά και γίνει κανένα ” ΜΠΑΜ” και δημιουργηθεί πρόβλημα σε όλο το νησί…

  2. Έλεος. Και τα ύδατα και τα σύνορα στον αέρα είναι 6 μίλια. Τα σύνορα στον αέρα είναι όσο και στη θάλασσα. Αν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτός ο ελληνικός παραλογισμός.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας