γινε και η φετινή Eurovision, με τη γνωστή (μη) αισθητική της για τη μουσική και το τραγούδι, την αντίληψη του δήθεν παγκόσμιου «σόου» κι όλα τα άλλα που είμαστε υποχρεωμένοι (;) να ακούμε κάθε χρόνο.
Φέτος νικήτρια ήταν η Ουκρανία, κάτι που είχε «προβλεφθεί» εδώ και μέρες. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Β. Ζελένσκι χαιρέτισε (!) τη νίκη της χώρας, συνδέοντας το γεγονός με την εισβολή της Ρωσίας και τον πόλεμο. «Το θάρρος μας εντυπωσιάζει τον κόσμο, η μουσική μας κατακτά την Ευρώπη», ισχυρίστηκε ο Ζελένσκι.
Μέχρι και ΝΑΤΟϊκές δηλώσεις έγιναν για το ζήτημα: Ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του NATO, Μ. Τζεοάνα, δήλωσε η νίκη της Ουκρανίας στην Eurovision δείχνει «την τεράστια υποστήριξη από τον κόσμο» στη χώρα αυτή στην οποία επιτέθηκε η Ρωσία. Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της άσκησης… πολιτικής μέσω της Eurovision η Ρωσία είχε αποβληθεί από τον «θεσμό».
Τώρα, τι κερδίζει ο ουκρανικός λαός από τα πανηγύρια της Δύσης για τη «νίκη» στη Eurovision είναι να αναρωτιέται κανείς. Οι Ουκρανοί δέχονται εισβολή, βομβαρδίζονται, έχουν νεκρούς και εκατομμύρια πρόσφυγες. Λέτε να τους απασχολεί η «νίκη» αυτή; Σε επικοινωνιακό επίπεδο και μόνο η προπαγάνδα του φιλοναζιστικού καθεστώτος του Κιέβου με τη βοήθεια της Δύσης πάει να παίξει ένα ακόμα «χαρτί», ένα «χαρτί» μεταξύ της γελοιότητας (του «θεσμού») και της ΝΑΤΟπροπαγάνδας.
Πάντως, για να μην ξεχνιόμαστε, υπήρχε και μια ακόμα φορά που κέρδισε η Ουκρανία τον διαγωνισμό, με ένα τραγούδι «ξέπλυμα» στους ναζί. Ήταν 2016 και το τραγούδι είχε τίτλο «1944». Ήταν ένα μοιρολόι που γράφτηκε και «αφιερώθηκε» σε συνεργάτες των ναζί κατά την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου.
Τελειώνοντας την αναφορά στα της Eurovision, που προφανώς παίρνει δυσανάλογο βάρος δημοσιότητας σε σχέση με την «αξία» της, να αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία που οι «ειδικοί» δεν συμπεριλαμβάνουν στις αναλυτικές ενημερώσεις τους:
– Η Eurovision γεννήθηκε ως ιδέα του ΝΑΤΟ (!), στο πλαίσιο των εναλλακτικών τρόπων που αναζητούσε η ιμπεριαλιστική συμμαχία στα μέσα της δεκαετίας του 1950 για να προωθήσει τη λεγόμενη «ήπια ισχύ» (διαβάστε αναλυτικά εδώ- από 902.gr). Αυτό προκύπτει από έγγραφα του ΝΑΤΟ, που αποχαρακτηρίστηκαν το 2015 και περιγράφουν ως εξής τη δημιουργία της Eurovision:
Στις 28/1/1955 συναντήθηκαν στο Παρίσι τα μέλη της «Επιτροπής του ΝΑΤΟ για τον Πολιτισμό και τη δημόσια πληροφόρηση» με τον διευθυντή της Γαλλικής Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης, στον οποίο παρέδωσαν μια έκθεση για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού φεστιβάλ που θα ονομαζόταν Eurovision. Στο πρότζεκτ αυτό είχε ήδη εμπλακεί το BBC.
Στις 30/11/1955, ξανά στο Παρίσι, έγινε μια νέα συνάντηση, αλλά το σχέδιο είχε αλλάξει: Τώρα συζητιόταν η δημιουργία ενός μουσικού φεστιβάλ του ΝΑΤΟ που θα ξεκινούσε τον Απρίλη του 1956. Στις 12/2/1955, σε μια τρίτη συνάντηση, αποφασίστηκε η χρησιμοποίηση της European Broadcasting Union (EBU) ως φορέα για την υλοποίηση του σχεδίου, και ο διαγωνισμός ξεκίνησε τον Μάη του 1956. Μάλιστα, επικεφαλής της EBU ήταν τότε ένα στέλεχος του BBC, που είχε εξαρχής εμπλακεί στη δημιουργία της Eurovision.
Μικρή λεπτομέρεια: Τη δεύτερη συνάντηση απασχόλησε το αν στις μουσικές εκδηλώσεις θα μοιραζόταν απροκάλυπτα προπαγανδιστικό υλικό του ΝΑΤΟ, ιδέα που τελικά απορρίφθηκε, με το σκεπτικό ότι «θα ήταν πολύ πιο φυσικό να επηρεαστεί το κοινό υπέρ του ΝΑΤΟ μέσα από το κλίμα αυτής καθαυτής της διοργάνωσης».