Ερυθρά Θάλασσα-Θανάσιμη εμπλοκή της Ελλάδας στις επιχειρήσεις κατά των Houthis

16554

Η Ελλάδα είναι έτοιμη να συμμετάσχει ακόμα και με πολεμικό πλοίο στον υπό τις ΗΠΑ πολυεθνικό στόλο”

Ο κ. Στυλιανίδης δεν απέκλεισε τη συμμετοχή της χώρας μας και με πολεμικό πλοίο
Η Ελλάδα είναι έτοιμη εάν της ζητηθεί να συμμετάσχει πιο ενεργά στην προστασία της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα σύμφωνα με όσα διεμήνυσε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης.
Ουσιαστικά, πρόκειται για την ενεργό εμπλοκή του ελληνικού πολεμικού ναυτικού στην κλιμάκωση μεταξύ των ανταρτών Houthis και των δυτικών δυνάμεων που προσπαθούν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των πλοίων τους.
Όπως τόνισε για το ζήτημα ο κ. Στυλιανίδης «είμαστε πολύ κοντά στην πρωτοβουλία που έχουν αναπτύξει οι Αμερικάνοι με δέκα χώρες για την διαφύλαξη της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στον Κόλπο του Άντεν».
«Εάν χρειασθεί και κληθούμε θα συμμετάσχουμε πιο ενεργά.
Είμαστε πολύ κοντά στο να συμμετάσχουμε στην πρωτοβουλία με πρωταγωνιστικό ρόλο
 γιατί η Ελλάδα είναι πρωταγωνίστρια στη ναυτιλία», πρόσθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Μάλιστα, ο κ. Στυλιανίδης δεν απέκλεισε τη συμμετοχή της χώρας μας και με πολεμικό πλοίο.
«Το συζητάμε», αποκάλυψε σε σχετική ερώτηση, ενώ πρόσθεσε πως «

εάν με ρωτάτε εγώ είμαι υπέρ» και υπενθύμισε την συμμετοχή της Ελλάδας στην επιχείρηση Atalanta που προστάτευε πριν μερικά χρόνια τα εμπορικά πλοία από τους Σομαλούς πειρατές.

Ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε, επίσης, ότι σε αυτή τη βάση στήνεται μια ευρύτερη συμμαχία και εμείς είμαστε παρόντες πρέπει να είμαστε αν μας ζητηθεί.
Υπογράμμισε ακόμη ότι το Ισραήλ είναι εκτός της συμμαχίας αυτής καθώς αυτό που ενδιαφέρει την διεθνή πρωτοβουλία είναι η διαμόρφωση μιας ευρύτερης βάσης και με την συμμετοχή αραβικών χωρών με στόχο αποκλειστικό στόχο την προστασία της ναυσιπλοΐας.
Στη συνέχεια, υποσημειώνοντας ότι οι επιθέσεις γίνονται με drones που είναι ιρανικής προέλευσης, ασκείται και μία πίεση στο Ιράν και εκτίμησε ότι με όλες αυτές τις πρωτοβουλίες το πρόβλημα θα ελεγχθεί, αν και παρομοίασε τη σημερινή κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα με την κρίση του 1954 στο Σουέζ.
Ο υπουργός Ναυτιλίας διευκρίνισε ακόμη ότι δεν έχουν εκδοθεί οδηγίες προς τις ναυτιλιακές εταιρείες και ότι μόνο αυτές αποφασίζουν εάν θα εκτρέψουν τα πλοία από την Ερυθρά Θάλασσα και θα ακολουθήσουν τον περίπλου της Αφρικής.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας