Εγκλημα στα Τέμπη-Εμπιστευτικό έγγραφο στον Κ. Καραμανλή προειδοποιούσε για “συμβάν μεγίστης σοβαρότητας”!

960

Το μεγάλο ερώτημα που πλανάται είναι ένα : υπάρχουν ακόμα εισαγγελείς σε αυτό τον τόπο ;

Ουπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής γνώριζε  από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενάμισι χρόνο πριν το δυστύχημα των Τεμπών, τα τεράστια  κενά ασφάλειας που είχε ο σιδηρόδρομος και τους ορατούς κινδύνους πρόκλησης πολύ σοβαρού ατυχήματος. 

Όπως αναφέρει η εφημερίδα το Ποντίκι, επικαλούμενη έγγραφο που έρχεται σήμερα στη δημοσιότητα από την εφημερίδα Δημοκρατία, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (και παλαιός βουλευτής της ΝΔ ) Φίλιππος Τσαλίδης είχε αποστείλει στον κ. Καραμανλή εμπιστευτικό έγγραφο, με το οποίο προειδοποιούσε  για την επικίνδυνη κατάσταση στο δίκτυο και ζητούσε επείγοντα μέτρα.

Η επιστολή που απέστειλε ο Φίλιππος Τσαλίδης στις 6 Σεπτεμβρίου προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα, με κοινοποίηση στον υπουργό Μεταφορών τότε, τον Κώστα Καραμανλή έχει τον αποκαλυπτικό τίτλο «Σοβαρά λειτουργικά προβλήματα στην Κυκλοφορία του Ελληνικού Σιδηρόδρομου».

Λίγες ημέρες μετά παραιτήθηκε περίπου δέκα μέρες μετά την επιστολή, στα μέσα του Σεπτεμβρίου του 2021, αφήνοντας αιχμές για τον τότε υπουργό σημειώνοντας «η Ελληνική Πολιτεία να αντιληφθεί επιτέλους τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος στην ανάπτυξη της οικονομίας και να προχωρήσει άμεσα στα απαιτούμενα έργα τα οποία θα βελτιώσουν την ασφάλεια και την αξιοπιστία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου και θα αυξήσουν την χωρητικότητα του εθνικού δικτύου».

Στο εμπιστευτικό έγγραφο κάνει λόγο για σοβαρά προβλήματα έλλειψης προσωπικού, υποδομής, σηματοδότησης, επισημαίνει ότι οι συνθήκες λειτουργίας “καθιστούν πιθανά και τα ανθρώπινα λάθη με απρόβλεπτες συνέπειες” και προειδοποιεί για τον “ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας”!

Δηλαδή, η επιστολή προαναγγέλλει το έγκλημα των Τεμπών χωρίς να ιδρώσει κανενός το αυτί!

Πιο συγκεκριμένα:

  • «Η έλλειψη προσωπικού του ΟΣΕ (σταθμαρχών και κλειδούχων) σε συνδυασμό με τη μη λειτουργία του σηματοδότησης σε μεγάλα τμήματα του Δικτύου, η μη πλήρως συντηρημένη υποδομή και οι χώροι πέριξ αυτής, ο ορισμός βραδυποριών σε διάσπαρτα σημεία του δικτύου… η γενικότερη αίσθηση εγκατάλειψης της σιδηροδρομικής υποδομής χωρίς να υπάρχει ορατό σχέδιο αναδιοργάνωσής της, καθιστούν τη σιδηροδρομική λειτουργία δύσκολη και επικίνδυνη, έχουν ως αποτέλεσμα σοβαρά συμβάντα και επιπλέον δυσχεραίνουν τη διαχείριση της αποκατάστασης και κυκλοφορίας σε περιπτώσεις κρίσιμων περιστατικών ασφάλειας επί της γραμμής».
  • «…η παράταση και επιδείνωση της υφιστάμενης κατάστασης δημιουργεί προϋποθέσεις, ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των συμβάντων επί γραμμή, με ορατό πλέον τον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας»!!!!!!
  • «Είναι δεδομένο ότι οι σημερινές συνθήκες λειτουργίας της κυκλοφορίας και τα προβλήματα στην υποδομή, που απαριθμήσαμε καταλήγουν σε συνεχώς μεταβαλλόμενες βραδυπορίες και μονοδρομήσεις, καθιστώντας περισσότερο πιθανά τα ανθρώπινα λάθη με απρόβλεπτες συνέπειες»!
  • «Θεωρούμε καθήκον μας να επισημάνουμε ότι εάν δεν γίνει άμεσα και οργανωμένα προσπάθεια θεραπείας των αδιαμφισβήτητων προβλημάτων της υποδομής και της ρύθμισης της κυκλοφορίας, θα έχουμε ολοένα περισσότερα αριθμητικά και μεγαλύτερα σε σοβαρότητα συμβάντα, με τεράστια επίπτωση στη λειτουργία του Ελληνικού Σιδηρόδρομου».

Σημειώνεται  ότι ο Φ. Τσαλίδης δεν συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των μαρτύρων που έχουν κληθεί να καταθέσουν στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής.

ΠΗΓΗ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας