Bloomberg: Οι ρωσικές εταιρείες έχουν αντικαταστήσει με επιτυχία τις δυτικές μάρκες

84
Όπως σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg, οι στρατηγικές που έχουν αναπτύξει οι ρωσικές εταιρείες εστιάζουν στο να εδραιωθούν στη συνείδηση των περίπου 140 εκατομμυρίων καταναλωτών της χώρας
Ραγδαίες αλλαγές συντελούνται στην καταναλωτική αγορά της Ρωσίας, καθώς μετά την αποχώρηση σημαντικού αριθμού δυτικών εταιρειών, οι ρωσικές επιχειρήσεις και εγχώριες μάρκες κατέλαβαν γρήγορα το κενό που δημιουργήθηκε, καθιστώντας πλέον δύσκολη την επιστροφή των ξένων ανταγωνιστών.
Όπως σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg, οι στρατηγικές που έχουν αναπτύξει οι ρωσικές εταιρείες εστιάζουν στο να εδραιωθούν στη συνείδηση των περίπου 140 εκατομμυρίων καταναλωτών της χώρας, επιδεικνύοντας αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα παρά την πίεση των δυτικών κυρώσεων.
Η κερδοφορία των ρωσικών επιχειρήσεων έχει καταγράψει τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Από την έναρξη της λεγόμενης «ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης», ο ρυθμός αύξησης των μισθών στη Ρωσία ξεπερνά σταθερά τον πληθωρισμό, ενισχύοντας τη ζήτηση και την καταναλωτική δραστηριότητα.
Παρά τη γεωπολιτική αστάθεια και τους περιορισμούς στις εισαγωγές, η ρωσική οικονομία επέδειξε αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα. Οι επιχειρήσεις προσαρμόστηκαν άμεσα στις νέες συνθήκες, ανακατευθύνοντας τις εφοδιαστικές αλυσίδες και την παραγωγή προς την Ανατολή και τους εγχώριους πόρους.
Ιδιαίτερα έντονη είναι η επιτυχία των ρωσικών εταιρειών στον κλάδο της εστίασης. Η αλυσίδα εστιατορίων Vkusno – i tochka, που αντικατέστησε τα McDonald’s, όχι μόνο διατήρησε την πλειοψηφία των πρώην καταστημάτων της αμερικανικής αλυσίδας, αλλά συνεχίζει να επεκτείνεται, προσαρμόζοντας το μενού στις τοπικές γαστρονομικές προτιμήσεις.
Με παρόμοιο τρόπο, η αλυσίδα Stars Coffee, η οποία αντικατέστησε τα Starbucks, αναπτύσσεται δυναμικά. Νέα καταστήματα ανοίγουν τόσο σε μεγάλες πόλεις όσο και σε περιφερειακές περιοχές, όπου οι διεθνείς μάρκες δεν είχαν παρουσία στο παρελθόν.

Σημαντική ανάπτυξη καταγράφεται και στον κλάδο της ένδυσης. Η ρωσική εταιρεία μόδας Lime, με εξειδίκευση στο casual ένδυμα, έχει υπερπενταπλασιάσει τα έσοδά της από το 2021, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων της έχει τετραπλασιαστεί.
Παράλληλα, ανεξάρτητοι σχεδιαστές γνωρίζουν άνθηση, βλέποντας τη ζήτηση για τα προϊόντα τους να αυξάνεται ιδιαίτερα μεταξύ των νέων και των καταναλωτών που δείχνουν προτίμηση στις εγχώριες μάρκες. Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτή έχουν διαδραματίσει τα κρατικά προγράμματα στήριξης, όπως επιδοτήσεις, φορολογικά κίνητρα και η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η εδραίωση των ρωσικών εταιρειών, η ταχύτατη προσαρμογή τους στις νέες συνθήκες και η αύξηση της εγχώριας παραγωγής δημιουργούν πλέον σημαντικά εμπόδια για την επανείσοδο των δυτικών εμπορικών σημάτων στην αγορά.
Ενισχύοντας διαρκώς την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, οι ρωσικές επιχειρήσεις διαμορφώνουν μια νέα δομή αγοράς, στην οποία οι ξένοι παίκτες αναμένεται να συναντήσουν σφοδρό ανταγωνισμό, ακόμη και αν αποφασίσουν να επιστρέψουν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας