Από το πρωί της Τρίτης (26/12) διάφορα σενάρια που «αιωρούνται» και αναμεταδίδονται σε ορισμένα δυτικά μέσα και κατ’ επέκτασιν αναδημοσιεύουν αερολογίες και στοχοποιούν την Ρωσία ως υπεύθυνη για την πτώση του αεροσκάφους, του Αζερμπαϊτζάν, χρησιμοποιώντας μάλιστα το αντιαεροπορικό σύστημα SHORAD Pantsir S.1.
Βέβαια, κάτι τέτοιο σαφώς και δεν ευσταθεί για αρκετούς λόγους. Κατ’ αρχάς αυτό που χρειάζεται να ειπωθεί είναι ότι η πτήση του αεροσκάφους ακολούθησε το δρομολόγιο από Γεωργία σε Αζερμπαϊτζάν, κάτι που σημαίνει πως η Ρωσία δεν υπάρχει καν στο ενδιάμεσο.
Συνεπώς, πως γίνεται να έριξε τον Pantsir S.1 πύραυλος μικρού βεληνεκούς ( μόλις 25 χλμ,) και να έπληξε το αεροσκάφος;
Επίσης, αρκετοί οι οποίοι δεν έχουν επίγνωση των πραγμάτων, ισχυρίζονται ότι το σύστημα Pantsir S.1 το οποίο έχει έναν συνδυασμό πολυβόλων και πυραύλων μικρού βεληνεκούς, είναι ο βασικός παράγοντας για την κατάρριψη του επιβατικού αεροσκάφους.
Ωστόσο, οι πύραυλοί του δεν φτάνουν στο ύψος που πετάνε τα επιβατικά αεροπλάνα, καθώς εάν ένας αντιαεροπορικός πύραυλος πετύχει αεροπλάνο δεν θα μείνει ολοκληρωτικά τίποτα.
Με βάση όμως τα ισχύοντα δεδομένα, το αεροπλάνο το φέρεται να πήγε στο Καζακστάν, λόγω της ομίχλης, ζήτησε να προσγειωθεί σε άλλο αεροδρόμιο (και τώρα διαβάζουμε αστεία, τύπου ότι ήθελαν επείγουσα προσγείωση).
Τέλος οι τρύπες είναι εμφανές ότι έγιναν από την έκρηξη στον κινητήρα (σ.σ. υπάρχει βίντεο που δείχνει ότι έχει αποκοπεί τμήμα του κινητήρα) καθώς δεν είναι ίδιες και στρογγυλές.
Αντιθέτως, ένας αντιαεροπορικός εκτοξεύει σφαιρίδια ιδίου μεγέθους προς παντού, κάτι που σημαίνει πως θα είχε γεμίσει όλο το αεροπλάνο με στρογγυλές ιδίου μεγέθους τρύπες και όχι μόνο ένα συγκεκριμένο σημείο.