Αλλαγές στην Παιδεία: Ο Κ.Πιερρακάκης προανήγγειλε τα “ανοικτά σχολεία”

892

Τους στόχους του υπουργείου Παιδείας ανέλυσε με αφορμή τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό στη Βουλή, ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Όπως εξήγησε, ο Προϋπολογισμός για τη νέα χρονιά δείχνει αύξηση των πόρων για την Παιδεία στα 255 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2019 έχει αυξηθεί κατά 16% και αυτό όπως τόνισε αντανακλά το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού στα θέματα και τις επενδύσεις στην Παιδεία.

«Ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι προσαυξημένος κατά 255 εκατ. σε σχέση με πέρυσι, ενώ σε σύγκριση με το 2019, η αύξηση είναι άνω του 15%. Αυτό αντανακλά το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού και τη συνολική δέσμευση της κυβέρνησης να επιταχύνουμε σε ό,τι αφορά την παιδεία και τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, επενδύοντας σε αυτήν», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης.

Το πρώτο νομοθέτημα που θα φέρει η Βουλή τον νέο χρόνο αφορά μια σειρά δράσεων. Μεταξύ άλλων, 140 εκατ. ευρώ θα «προικίσουν» 60 στοχευμένες δομές τύπου campus. Τα ΙΕΚ θα ονομαστούν σχολές ανώτερης επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Πιερρακάκης: Μας προβληματίζουν τα αποτελέσματα της PISA για τα σχολεία

Αποκωδικοποιώντας τους τρεις κύριους στόχους της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στη νέα χρονιά, ο κ. Πιερράκακης επεσήμανε ότι θα χτίσουν πάνω σε όσα έκανε η κυβέρνηση την τελευταία 4ετία.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας:

«Πρώτος στόχος είναι: Να δομήσουμε 60 στοχευμένες δομές τύπου “κάμπους” στην επαγγελματική εκπαίδευση σε όλη τη χώρα. Να τα προικίσουμε με 114 εκατ. ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, σε νέο εξοπλισμό στα επαγγελματικά εργαστήρια και με 130 νέους οδηγούς κατάρτισης στα ΙΕΚ, δηλαδή Νέα Επαγγέλματα τα οποία θα μετονομάσουμε σε σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Η ιδέα είναι αυτά τα “κάμπους”, να μπορέσουν να λειτουργήσουν πιο στοχευμένα, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε τοπικής κοινωνίας και σε συνάρτηση με τις ανάγκες της αγοράς ευρύτερα.

Δεύτερος στόχος είναι: Το ανοιχτό σχολείο που έχει να κάνει με όλες εκείνες τις μεταρρυθμίσεις που συντελούνται, στο πλαίσιο ενός κόσμου που τρέχει, γιατί η εποχή της αυταρέσκειας τελείωσε. Πρέπει να ξεκινήσει η εποχή της περιέργειας, για να μπορέσουμε να διδαχτούμε από όλα εκείνα τα καλά παραδείγματα που υπάρχουν διεθνώς και να εφαρμόσουμε τις καλύτερες δυνατές πρακτικές για να πάμε όσο το δυνατόν καλύτερα.

Μιλώντας ειδικότερα για τα αποτελέσματα της PISA, ο υπουργός Παιδείας παραδέχθηκε, ότι προβληματίζουν τα αποτελέσματα. Για αυτό και ο επόμενος στόχος είναι το «ανοιχτό σχολείο». «Μας προβληματίζουν τα αποτελέσματα της PISA, δεν περιιμένα την PISA όμως να μας το πει. Διότι όλες οι μεταρρυθμιστικές ενέργειες που έχουν γίνει την τελευταία 4ετία συντελούν ακριβώς στο να υπάρξει αντιστροφή αυτής της φοράς», είπε συγκεκριμένα.

Σε ό,τι αφορά τη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στόχος μας είναι να επενδύσουμε στα σχολεία περισσότερο, με νέα βιβλία, πολλαπλά συγγράμματα από το 2025, να πάμε μάθημα-μάθημα, σχολείο-σχολείο και να κάνουμε πολύ στοχευμένες αλλαγές και να μπορέσουμε να κάνουμε το σχολείο μια γεννήτρια κοινωνικού κεφαλαίου με περισσότερο εθελοντισμό και να αναταχθεί, τόνισε ο κ. Πιερρακάκης.

Σημειώνεται ότι οι αξιολογήσεις της PISA περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, αλλά και ερωτήσεις που απαιτούν ανάλυση και εφαρμογή γνώσεων σε πρακτικά προβλήματα, προκειμένου να αξιολογήσουν την ικανότητα των μαθητών να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε πραγματικές καταστάσεις.

Οι πρόσφατες τάσεις έχουν δείξει σημαντική πτώση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών σε αυτές τις αξιολογήσεις, προκαλώντας ανησυχίες για την κατάσταση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες του ΟΟΣΑ.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Πιερρακάκης στον τρίτο στόχο που όπως είπε, «πολιτική της κυβέρνησης είναι το ελεύθερο πανεπιστήμιο, γιατί πρέπει να αποδεσμευτεί από τα δεσμά της κρατικής γραφειοκρατίας και του κρατικού μονοπωλίου».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας