Εάν αυτό δεν λέγεται ΕΓΚΛΗΜΑ, τότε πώς λέγεται; Είναι ένα ΈΓΚΛΗΜΑ διαρκές.
Μόνο χθες τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, περιμένοντας ασθενοφόρο.
Τον τελευταίο μήνα, συνολικά, επτά άνθρωποι πέθαναν, περιμένοντας ασθενοφόρο και οι δύο απ’ αυτούς άφησαν την τελευταία πνοή πάνω σε μια καρότσα:
1. Εύβοια: Ένας ακόμη νεκρός πάνω σε καρότσα αγροτικού λόγω της έλλειψης ασθενοφόρου (5/7/2023).
2. Περιστέρι: 52χρονος πέθανε περιμένοντας το ΕΚΑΒ (5/7/2023).
3. Λέσβος: Γυναίκα πέθανε σε παραλία περιμένοντας ασθενοφόρο(5/7/2023).
4. Θάσος: Τουρίστρια έχασε τη ζωή της περιμένοντας το ασθενοφόρο (27/6/2023)
5. Χαλκιδική: Νέα τραγωδία με καθυστέρηση ασθενοφόρου – 63χρονη έχασε τη ζωή της (8/7/2023).
6. Νέα Μάκρη: Νεκρή 19χρονη έγκυος – Πολύωρη αναμονή ασθενοφόρου (7/6/2023)
7. Κως: Γυναίκα πέθανε σε καρότσα αγροτικού! – Δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο (6 Ιουνίου 2023)
Ο θρήνος των τελευταίων τριών εγκλημάτων (Εύβοια, Λέσβος, Περιστέρι) εξελίσσεται μαζί με τα «ταρατατζούμ» της κυβέρνησης των «αρίστων», που θέλουν – λένε – να αναμορφώσουν το ΕΚΑΒ! Πώς; Σε πρώτη φάση στελεχώνοντας το με φαντάρους, πυροσβέστες και δημοτικούς υπαλλήλους! Τις ανακοινώσεις έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και δημοσιεύθηκε και η σχετική απαράδεκτη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.
Η επόμενη φάση του σχεδίου («πάμε κι όπου βγει») της κυβέρνησης για τη «μεταρρύθμιση» στο ΕΚΑΒ έχει συμπράξεις με ιδιώτες.
Τα είχε περιγράψει όλα ο πρωθυπουργός, λίγες μέρες πριν τις εκλογές του Ιουνίου (διαβάστε σχετικά: Τα (επίσημα) «χρυσά φακελάκια» του Μητσοτάκη στους εμπόρους της Υγείας).
Ιδού το όραμα Μητσοτάκη για τα ασθενοφόρα (από συνέντευξη στον ΣΚΑΪ): «Από εκεί και πέρα, σε μια έκτακτη περίπτωση ανάγκης η δουλειά πρέπει να γίνει και ο ασθενής πρέπει να φτάσει τελικά στο νοσοκομείο. Από τη στιγμή που ο ασθενής δεν πληρώνει, δεν νομίζω ότι τον ενδιαφέρει αν θα πάει κατ’ ανάγκη με το ΕΣΥ ή, αν χρειαστεί, με κάποιο άλλο ασθενοφόρο».
Η πραγματικότητα: Η αλήθεια είναι πως όταν δεν έρχεται το ασθενοφόρο, λόγω έλλειψης στο προσωπικό και στην υποδομή, «σκάμε» κάμποσα ευρώ στο ιδιωτικό ασθενοφόρο, μήπως και σωθεί ο ασθενής.
Ο Μητσοτάκης λέει πως αυτά τα χρήματα θα τα δίνει το κράτος στους ιδιώτες κι όλα καλά. Δεν λέει, βέβαια, πως πρόκειται για μια επιλογή ώστε να θησαυρίσουν οι ιδιώτες, αντί να στελεχωθεί το ΕΚΑΒ. Δεν λέει, επίσης, ότι όλοι πληρώνουμε, μέσω φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, για το δημόσιο σύστημα Υγείας και θα ξαναπληρώσουμε για το «μεγάλο φαγοπότι» του «επιτελικού» και «άριστου» κράτους με τους ιδιώτες των ασθενοφόρων.
Και κάτι ακόμα για το κυβερνητικό πρόγραμμα: Ποιος θα ελέγχει τα ιδιωτικά ασθενοφόρα και την κατάσταση τους, εάν είναι ασφαλή, εάν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό; Φανταζόμαστε ότι έχουν οι κύριοι της κυβέρνησης – και ειδικά ο υπουργός Υγείας (και πρώην υπουργός αστυνομοκρατίας) Μιχάλης Χρυσοχοΐδης – ότι οι εταιρείες με τα ασθενοφόρα δεν κάνουν «χάρες». Κέρδη θέλουν να βγάλουν οι άνθρωποι, από παντού. Έμποροι είναι.
Μόλις 49 ασθενοφόρα στην Αττική όταν απαιτούνται 120!
Μέχρι πάντως να υλοποιηθεί η στελέχωση του ΕΚΑΒ με φαντάρους και πυροσβέστες και μέχρι να γίνει το «μεγάλο φαγοπότι» με τις ιδιωτικές εταιρείες ασθενοφόρων η κατάτασταση είναι αυτή.
Στις 8 Ιουνίου ο «Ημεροδρόμος» δημοσίευε τα παρακάτω στοιχεία:
–Απαιτούνται τουλάχιστον 120 ασθενοφόρα και σύμφωνα με τις διεθνείς οδηγίες αντιστοιχεί μια κινητή μονάδα/100.000 κατοίκους.
Να σημειωθεί ότι το ΕΚΑΒ δέχεται μόνο στην Αττική 3.500 κλήσεις το 24ωρο.
Ορισμένα στοιχεία ακόμα: Σε Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή, τον Οκτώβριο του 2022, καταγραφόταν ότι στην Αττική καθημερινά τριάντα περίπου ασθενοφόρα ήταν ακινητοποιημένα λόγω βλάβης, ενώ ακόμα και στην ιδανική περίπτωση που και τα 90 ασθενοφόρα θα ήταν λειτουργικά, δεν υπάρχει προσωπικό για να στελεχωθούν. Η δραματική υποστελέχωση έχει αποτέλεσμα, σύμφωνα με στοιχεία του 2021, ο μέσος χρόνος αναμονής για ασθενοφόρο να είναι: Για επείγον περιστατικό 1 ώρα και 15 λεπτά. Για ανακοπή καρδιάς 24 λεπτά (ενώ η ανάνηψη πρέπει να ξεκινήσει τα αμέσως επόμενα λεπτά). Για υπερεπείγον τροχαίο 24 λεπτά. Για υπερεπείγον καρδιολογικό 54 λεπτά.
Από 1 ασθενοφόρο έχουν 12 νησιά!
Περισσότερα από 12 νησιά καλύπτουν τις μεταφορές ασθενών με μόνο ένα ασθενοφόρο, σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ. Το ΕΚΑΒ επιχειρεί με ένα μόλις ασθενοφόρο σε Κάλυμνο, Κω, Λέρο, Μύκονο, Νάξο, Πάρο, Σάμο, Σύρο, Σαντορίνη,Τήνο κ.α. Μιλάμε για νησιά που το καλοκαίρι ο πληθυσμός πολλαπλασιάζεται λόγω τουρισμού!
Στη Χίο και στην Ικαρία το προσωπικό δεν επαρκεί για δεύτερο ασθενοφόρο σε όλες τις βάρδιες, ενώ στην Ίο, στην Κάρπαθο και στα Κύθηρα το ΕΚΑΒ με 1-2 διασώστες λειτουργεί μερικά 8ωρα. Στην Κω λειτουργεί ένα ασθενοφόρο, ενώ για τη λειτουργία του στέλνονται διασώστες από την ηπειρωτική χώρα.
Ασύμφορες οι δομές Υγείας στα νησιά!
Απάντηση για τις δομές Υγείας στα νησιά έχει δώσει ο πρώην υπουργός Υγείας της ΝΔ, Θάνος Πλεύρης, με κυνικό τρόπο και ο πρωθυποργός Μητσοτάκης δεν έβγαλε «κιχ»: «Δεν μπορούμε να κάνουμε μία δομή για όλο το χρόνο, επειδή έχει αυξημένο κόσμο την καλοκαιρινή σεζόν ένας τουριστικός προορισμός», είχε δηλώσει ο Πλεύρης, για να πείσει πόσο ασύμφορες είναι οι δομές Υγείας στα νησιά.