Η Ρωσία επιτέθηκε σε δύο ουκρανικά λιμάνια την Παρασκευή, προκαλώντας ζημιές σε τρία τουρκικής ιδιοκτησίας πλοία, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου που μετέφερε προμήθειες τροφίμων, δήλωσαν Ουκρανοί αξιωματούχοι και ένας πλοιοκτήτης, λίγες ημέρες αφότου η Μόσχα απείλησε να αποκόψει «την Ουκρανία από τη θάλασσα».
Την περασμένη εβδομάδα, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν υποσχέθηκε αντίποινα για τις επιθέσεις του Κιέβου με θαλάσσια μη επανδρωμένα αεροσκάφη κατά των δεξαμενόπλοιων του «σκιώδους στόλου» της Μόσχας που πιστεύεται ότι χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή πετρελαίου, το οποίο, σύμφωνα με το Κίεβο, αποτελεί την κύρια πηγή χρηματοδότησης της Ρωσίας για τον σχεδόν τετραετή πόλεμό της.
Η επίθεση την Παρασκευή έγινε λίγες ώρες αφότου ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν είπε στον Πούτιν ότι μια περιορισμένη κατάπαυση του πυρός για τις ενεργειακές εγκαταστάσεις και τα λιμάνια θα μπορούσε να είναι επωφελής.
Για πρώτη φορά από το 1945, δύο κρατικοί δρώντες επιτίθενται ταυτόχρονα στην εμπορική ναυτιλία στα ίδια ύδατα. Η Ουκρανία χτυπά ρωσικά δεξαμενόπλοια. Η Ρωσία αντεπιτίθεται .
Ο διάδρομος σιτηρών της Μαύρης Θάλασσας, που τροφοδοτεί 400 εκατομμύρια ανθρώπους στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή, μοιάζει να λειτουργεί τώρα υπό ενεργά πυρά.
Ποιές είναι οι οικονομικές προβλέψεις για όλα αυτά;
Προβλέπεται ότι τα τουρκικά ασφάλιστρα ναυτιλίας θα εκτοξευθούν κατά 20-40% μέσα σε λίγες εβδομάδες. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το σιτάρι ήδη ανεβαίνουν. Κάθε εμπορικό πλοίο που εισέρχεται σε αυτά τα ύδατα υπολογίζει τώρα αν το φορτίο αξίζει το ρίσκο.
Τι θα ακολουθήσει; Κανείς δεν ξέρει αλλά τα μάτια των οικονομικών αναλυτών είναι στραμμένα στους Lloyd’s του Λονδίνου αλλά και στα χρηματιστήρια στις τιμές των σιτηρών. Σε περίπτωση που η Μαύρη Θάλασσα κηρυχθεί ανασφάλιστη, η επισιτιστική κρίση κάνει μετάσταση από περιφερειακή σε παγκόσμια.
Είναι σαν να τέθηκε ένα στοίχημα ότι το εμπόριο θα λυγίσει πριν οι συμμαχίες δημιουργηθούν και πολύ περισσότερο αν μπορούν να αντέξουν.










































