Έρχεται αύξηση-σοκ στις τιμές των καυσίμων λόγω του φόρου άνθρακα για την… κλιματική αλλαγή!

110

Επιπλέον, φτωχοποίηση των Ελλήνων και των Ευρωπαίων πολιτών φέρνει ο νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απανθρακοποίηση στα κτήρια, τις οδικές μεταφορές και τις μικρές βιομηχανίες, που θα τεθεί σε ισχύ από το 2027 για την αντιμετώπιση της…  κλιματικής αλλαγής.

 Βάσει του κανονισμού στα ορυκτά καύσιμα, δηλαδή βενζίνες, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, θα εφαρμόζεται φόρος άνθρακα.

Με βάση τη σημερινή τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων, η βενζίνη θα έχει μία επιβάρυνση της τάξεως των 10,2 λεπτών / λίτρο, το πετρέλαιο κίνησης 11,3 λεπτών και το μαζούτ 14 λεπτών.

Δηλαδή η ζωή των Ελλήνων θα γίνει ακόμα δυσκολότερη καθώς τα εισοδήματά τους στην πραγματικότητα μειώνονται λόγω της αύξησης του κόστους ζωής.

Τα καύσιμα δεν χρησιμοποιούνται μόνο για προσωπικές μεταφορές αλλά και για τις μεταφορές όλων των προϊόντων όπως και για την παραγωγή και συντήρησή τους αφού από αυτά εξαρτάται και η παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος.

Αυτό σημαίνει ότι όλες οι τιμές θα αυξηθούν είτε πρόκειται για προϊόντα είτε πρόκειται για υπηρεσίες.

Πώς υποτίθεται ότι οι Έλληνες θα αντέξουν αυτή την φοροεπιδρομή που έστησε εις βάρος τους για ακόμα μία φορά η ΕΕ;

Με την υπόθεση ότι η κατανάλωση θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα, νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις (οι μεγάλες πληρώνουν ήδη δικαιώματα ρύπων) θα καταβάλλουν επιπλέον 800 εκατ. ευρώ για καύσιμα.

Ο νέος κανονισμός έχει ενισχύσει τις φωνές στο εσωτερικό της Ευρώπης για την ανάγκη μίας ρεαλιστικής ενεργειακής μετάβασης που δεν θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα.

Μιλώντας για την Ελλάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελίν και πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Γιάννης Αληγιζάκης, «θα πρέπει να προβληματιστούμε πόσο αυτές οι επιβαρύνσεις θα επηρεάσουν τις ελληνικές εξαγωγές και εάν και με ποιον τρόπο ο Έλληνας καταναλωτής που θα επηρεαστεί συνολικά από 1η Ιανουαρίου 2027, με βάση τις σημερινές του αγορές, κατά 800 εκατ. ευρώ ετησίως, θα μπορεί να αντεπεξέλθει.

Η πράσινη στροφή της Ευρώπης πρέπει να γίνει με σύνεση, λογική και κυρίως με γνώμονα τη βιωσιμότητα των εταιρειών που θα κληθούν να την υλοποιήσουν», όπως είπε σε γνωστή καθημερινή εφημερίδα.

Για τον μετριασμό των επιπτώσεων στα ευάλωτα ενεργειακά και μεταφορικά νοικοκυριά, η έρευνα του Green Tank προτείνει έναν συνδυασμό άμεσων και μακροπρόθεσμων μέτρων συνολικού ύψους 11,9 έως 15,5 δισ. ευρώ με την αξιοποίηση του Κοινωνικού Ταμείου για το Κλίμα και άλλων διαθέσιμων πόρων.

Με λίγα λόγια αοριστίες και ασάφειες και δημιουργία ελπίδας σε φτωχούς και μικρομεσαίους να μην ανησυχήσουν για το κακό που έρχεται με αφορμή δήθεν την προστασία του περιβάλλοντος.

 

 

Συγκεκριμένα, προτείνει άμεσες πληρωμές στο σύνολο των 1,15 – 1,17 νοικοκυριών καθώς και στο σύνολο των μεταφορικά ευάλωτων που διαβιούν εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης (448.000 – 475.000 νοικοκυριά).

 

Τέλος η βενζίνη: Αυτό το καύσιμο θα την αντικαταστήσει – Δεν είναι το υδρογόνο
Το κόστος εφαρμογής του μέτρου κυμαίνεται μεταξύ 742 εκατ. ευρώ και 1,42 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί στο 15,5% – 29,7% των πόρων του Κοινωνικού Ταμείου για το Κλίμα.

Για τη ριζική αντιμετώπιση της ενεργειακής ευαλωτότητας, προτείνονται διαρθρωτικά μέτρα, όπως η ενίσχυση της κοινωνικής κατοικίας, οι γενναίες ή ήπιες ανακαινίσεις, η αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου από αντλίες θερμότητας και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων για την κάλυψη ιδίων αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας, είτε από μεμονωμένα νοικοκυριά, είτε συλλογικά μέσω ενεργειακών κοινοτήτων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας