Το «αστέρι» της Mercedes πεθαίνει… είχε επιζήσει από την εισβολή του Ναπολέοντα μέχρι τις μέρες μας…

167
Η εταιρεία που έφτιαξε το αστέρι της Mercedes κήρυξε πτώχευση, βυθίζοντας τους 1.500 υπαλλήλους της σε ένα αβέβαιο μέλλον
Μπορεί η γερμανική Gerhardi Kunststofftechnik να ξεπέρασε την εισβολή του Ναπολέοντα, τη Μεγάλη Ύφεση και δύο παγκόσμιους πολέμους, αλλά η τρέχουσα ύφεση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη την έχει γονατίσει.
Η Gerhardi, που ιδρύθηκε το 1796, ξεκίνησε να φτιάχνει μεταλλικά προϊόντα πριν περάσει στη μεταπολεμική άνθηση της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας.
Η δεξιοτεχνία της στη χύτευση με έγχυση και στη θερμή σφράγιση την έκανε έναν αξιόπιστο προμηθευτή σχάρας, χειρολαβών και διακοσμήσεων χρωμίου για τη Mercedes-Benz Group AG.
Όμως τον περασμένο μήνα, μετά από μια παρατεταμένη περίοδο αυξανόμενου κόστους και μαρασμού της ζήτησης, η εταιρεία κήρυξε πτώχευση, βυθίζοντας τους 1.500 υπαλλήλους της σε ένα αβέβαιο μέλλον.

Η Gerhardi — που έκανε το αστέρι στη σχάρα των σεντάν της Mercedes — είναι ένας από τους εκατοντάδες μικρούς κατασκευαστές στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων της Ευρώπης που αγωνίζονται να παραμείνουν στη ζωή καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν την παραγωγή για να αντιμετωπίσουν τις αδύναμες πωλήσεις και τη δύσκολη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Με επώδυνες περικοπές που σχεδιάζονται στη Volkswagen, τη Stellantis και τη Ford Motor, η κατάστασή τους θα μπορούσε να επιδεινωθεί.
Η γαλλική Forvia, η οποία κατασκευάζει εξαρτήματα για τη Stellantis και τη Volkswagen, περικόπτει χιλιάδες θέσεις εργασίας καθώς η στροφή προς τα EV καθιστά παραδοσιακά προϊόντα όπως τα κιβώτια ταχυτήτων και τα συστήματα εξάτμισης ξεπερασμένα.
Αλλά οι προμηθευτές που συνδέονται με ηλεκτρικά οχήματα – όπως η σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών Northvolt AB – υποφέρουν επίσης αφού οι κυβερνήσεις απέσυραν τις επιδοτήσεις και οι πωλήσεις μειώθηκαν.

Κύμα απολύσεων

Φέτος, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές ανταλλακτικών έχουν ανακοινώσει 53.300 περικοπές θέσεων εργασίας, οι περισσότερες από τις οποίες στη Γερμανία, σύμφωνα με το λόμπι της βιομηχανίας CLEPA.
Αυτό είναι περισσότερο από ό,τι κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν τα εργοστάσια και οι εκθεσιακοί χώροι ήταν κλειστά για μήνες.
Και με τις υψηλές τιμές ενέργειας της ηπείρου, τη γραφειοκρατία και την απειλή επιδείνωσης των εμπορικών δεσμών με τις ΗΠΑ, το επόμενο έτος φαίνεται εξίσου ζοφερό, δήλωσε ο Matthias Zink, πρόεδρος του ομίλου.
«Είναι η τέλεια καταιγίδα», είπε ο Zink σε συνέντευξή του.
«Οι εταιρείες έχουν επενδύσει πολλά εν αναμονή μιας αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων που δεν έχει συμβεί».
Οι προμηθευτές αυτοκινήτων απασχολούν περίπου 1,7 εκατομμύρια εργαζόμενους σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση και ξοδεύουν περίπου 30 δισ. ευρώ κάθε χρόνο για έρευνα και ανάπτυξη.
Κυμαίνονται από μεγάλους ομίλους όπως η Robert Bosch GmbH της Γερμανίας έως τους εκατοντάδες μικρότερους κρυφούς πρωταθλητές που αποτελούν συχνά την οικονομική ραχοκοκαλιά των κοινοτήτων τους.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων McKinsey, ένας στους πέντε προμηθευτές αυτοκινήτων αναμένει να χάσει χρήματα το επόμενο έτος μετά τα δύο τρίτα που ανέφεραν περιθώρια κέρδους 5% ή λιγότερο το 2024.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους κλάδους με τις περισσότερες διαταραχές στον κόσμο», δήλωσε ο Andrew Bergbaum, παγκόσμιος συνεπικεφαλής του Automotive & Industrial Practice της AlixPartners.
«Οι κατασκευαστές επιβραδύνουν και σταματούν τις γραμμές παραγωγής, κάτι που έχει βαθύ αντίκτυπο στη βάση εφοδιασμού».
Για να αντιστρέψουν τις τύχες τους, οι προμηθευτές εξαρτώνται από μια ανάκαμψη στην αγορά αυτοκινήτων, η οποία δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
«Είναι βαθιά ανησυχητικό», είπε ο Marco Gay, πρόεδρος της Βιομηχανικής Ένωσης του Τορίνο σε συνέντευξή του, αναφερόμενος στους αγώνες που αντιμετωπίζουν οι προμηθευτές που επλήγησαν από τις απεργίες στο Mirafiori.
«Είμαστε σε υψηλό κίνδυνο να χάσουμε κάτι που έφερε θέσεις εργασίας, κύρος και διαμόρφωσε την ιστορία της περιοχής μας».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας