Λιμενεργάτες ΗΠΑ: 62% αύξηση με 3 μέρες απεργία!

174

Εχθές η ILA (International Longshoremen’s association), το συνδικάτο των Αμερικάνων λιμενεργατών, μετά από απεργία 3 ημερών που έκλεισε μεγάλο μέρος των λιμανιών στις ΗΠΑ, συμφώνησε με την εργοδοσία την αναστολή της απεργίας για 3 μήνες.

Στην απεργία συμμετείχαν περί τους 45.000 λιμενεργάτες σε 45 λιμάνια.

Η συμφωνία – προκαταρκτική ακόμη – έχει διάρκεια 3 μηνών, στη διάρκεια των οποίων θα συνεχίσουν οι διαπραγματεύσεις για όλα τα ζητήματα που εκκρεμούν. Εν τω μεταξύ, η εργοδοσία έχει ήδη συμφωνήσει σε αυξήσεις μισθών κατά 62% στα επόμενα 6 έτη.

Το κλείσιμο των λιμανιών κατά τη διάρκεια της απεργίας, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της J.P.Morgan, είχε κόστος για το σύνολο της οικονομίας 5 δισ δολάρια την ημέρα.

Ένα από τα ζητήματα που παραμένουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι το αίτημα των λιμενεργατών να σταματήσει η διαδικασία αυτοματοποίησης των λιμανιών που οδηγεί σε μείωση – έως τελικής εξαφάνισης – των θέσεων εργασίας. Πρόκειται βέβαια για άλλη μία περίπτωση που η πρόοδος της τεχνολογίας, αντί να αυξάνει τη γενική ευημαρία, αυξάνει τα πλούτη των λίγων ενώ διαλύει τον ίδιο τον ιστό της κοινωνίας.

Τα τελευταία χρόνια οι επιχειρήσεις του κλάδου των ναυτιλιακών μεταφορών έχουν κέρδη-ρεκόρ. Από την άλλη μεριά, οι λιμενεργάτες είχαν χρόνια να πάρουν αύξηση ενώ ο πληθωρισμός είχε εξαφανίσει τους άλλοτε καλούς μισθούς τους.

Η τελευταία απεργία των λιμενεργατών στις ΗΠΑ είχε γίνει το 1977 και είχε κρατήσει 3 μήνες.

Η συμφωνίε που βρίσκεται στο τραπέζι αυτή τη στιγμή προβλέπει αύξηση του μεροκάματου κατά 4 δολάρια την ώρα για κάθε ένα από τα επόμενα 6 έτη. Στο τέλος των 6 ετών, ο μισθός θα είναι πλέον κατά 62% μεγαλύτερος από το σημερινό. Το αίτημα του συνδικάτου ήταν 5 δολάρια την ώρα αύξηση ανά έτος. Όταν η ένωση των εργοδοτών αντιπρότεινε 3 δολάρια, λέγεται ότι ο πρόδρος της ILA, Harold Daggett, τους απάντησε να πάνε να γ…

Το ερώτημα βέβαια είναι τι θα αγοράζουν τα 24 επιπλέον ωριαία δολάρια σε έξι χρόνια. Με τους ρυθμούς κατάρρευσης της αμερικάνικης παραγωγής, πιθανότατα ένα-δυο τσιγάρα…

Στο βίντεο που ακολουθεί, ο πρόεδρος του συνδικάτου συζητάει με στέλεχός του. Δείτε το, έχει ενδιαφέρον, άσχετα αν διαφωνεί κανείς σε επιμέρους σημεία.

Αποσπάσματα:

– Απεργήσαμε το 1977 για τρεις μήνες για 80 σεντς. Τότε οι εταιρείες ήταν τυχερές αν έβγαζαν δέκα εκατομμύρια, πέντε εκατομμύρια. Σήμερα βγάζουν δισεκατομμύρια και δισεκατομμύρια δολάρια. Η MSC είναι η πλουσιότερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο. Έβγαλαν τρεις φορές περισσότερα χρήματα από την Amazon, πολλά χρήματα σωστά; δισεκατομμύρια. Λοιπόν, μια από τις εταιρείες, δεν θα αναφέρω το όνομά της, ο διευθυντής πήρε για τον εαυτό του για επίδομα Χριστουγέννων 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα έβγαλε για αυτόν και την οικογένειά του, τέσσερα δισεκατομμύρια! Γαλλική εταιρεία, δεν θα αναφέρω το όνομά της, έδωσαν σε όλους τους υπαλλήλους τους 50 μήνες μισθό ως δώρο Χριστουγέννων. Τώρα κοιτάξτε αυτά τα χρήματα που έχουν τόσα πολλά χρήματα που δεν ξέρουν καν τι να τα κάνουν, τώρα φτιάχνουν λιμάνια, θέλουν να πάνε στον αυτοματισμό, θέλουν περισσότερα χρήματα τώρα. «Απαλλαγείτε από τους εργάτες, δεν τους χρειαζόμαστε πια». Είναι μια μεγάλη αλλαγή που συμβαίνει, παλεύω ενάντια στην αυτοματοποίηση εδώ και χρόνια. Κατέστρεψαν το LA. Έβαλαν ένα πλήρως αυτοματοποιημένο τερματικό σε αυτό το λιμάνι. Στις γραμμές Maersk, 800 λιμενεργάτες έχασαν τη δουλειά τους. Αν ήταν στο χέρι τους, θα ήθελαν να δουν όλους να χάνουν τις δουλειές τους. Να σου πω ότι δεν είναι μόνο στα λιμάνια. Πήραν πλοία στην Ευρώπη που κατασκευάζουν, πήραν ένα τώρα που λειτουργεί με μπαταρία, πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρίς πλήρωμα, κάποιος σε ένα κτίριο γραφείων το διαχειρίζεται. Δεν θέλουν κανέναν, δεν θέλουν να πληρώσουν κανέναν. Δεν είναι μόνο αυτό το συνδικάτο, είναι σε κάθε συνδικάτο, από κάθε άποψη. Αν συνεχίσουν να βάζουν μηχανήματα να μας παίρνουν τις δουλειές ποιος θα πληρώσει τον φόρο εισοδήματος; Όχι οι μηχανές πάντως. Ποιος θα πληρώσει για το στρατό, τους δρόμους, όλα τρέχουν χάρη σε φόρους. Πηγαίνετε στο κατάστημα σήμερα, περνάς στο ταμείο μόνος σου, δεν χρειάζεται ταμίας πια. Κάποιος πρέπει να μπει στο Κογκρέσο και να πει “Ώπα! Περιμένετε! Αυτός ο κόσμος πηγαίνει πολύ γρήγορα για μας! Πρέπει να σταματήσουν οι μηχανές”. Τι ωφελεί αν πρόκειται να βάλεις ανθρώπους εκτός δουλειάς; Ποιος θα στηρίξει τις οικογένειές του, τα μηχανήματα; Οι μηχανές δεν έχουν οικογένειες. Πρέπει να τραβήξεις μια γραμμή. Αυτές οι εταιρείες που εργάζονται στη ναυτιλία προέρχονται από το εξωτερικό, ούτε μία από αυτές δεν ανήκει στην Αμερική και θέλουν να έρθουν στην Αμερική και να κατασκευάσουν πλήρως αυτοματοποιημένα τερματικά και να απαλλαγούν από τις αμερικανικές θέσεις εργασίας. Καλοπληρωμένες δουλειές που υποστηρίζουν οικογένειες, με ιατρικές παροχές, συντάξεις, προσόδους και φόρους, θέλουν να τις ξεφορτωθούν. Πού είναι ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών; Δεν αγωνίζεται για εμάς. Στο Λος Άντζελες είπε στο σωματείο «βιαστείτε το να υπογράψετε συμβόλαιο» αυτή είναι η νοοτροπία που έχουν, δεν ξέρουν καν τι διάολο κάνουν σήμερα. Λοιπόν, εγώ ξέρω τι κάνω, θα σώσω τη δουλειά όλων όσον αφορά το ILA και όλα τα συνδικάτα σε όλο τον κόσμο, γιατί θα το πολεμήσουμε με αυτή τη συμμαχία. Θα τους κλείσω σε όλο τον κόσμο για να αποδείξω ότι μπορούμε να τους νικήσουμε

Επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω κάτι. Αυτοί οι άνθρωποι σήμερα δεν ξέρουν τι είναι η απεργία; Όταν βγουν στους δρόμους οι άντρες μου από το Μέιν στο Τέξας, κάθε λιμάνι θα κλειδώσει, ξέρετε τι θα συμβεί; θα σας πω. Πρώτη εβδομάδα, όλα στις ειδήσεις κάθε βράδυ. Δεύτερη εβδομάδα, παιδιά που πουλάνε αυτοκίνητα δεν μπορούν να πουλήσουν αυτοκίνητα επειδή τα αυτοκίνητα δεν έρχονται από τα πλοία, απολύονται. Τα εμπορικά κέντρα την τρίτη εβδομάδα αρχίζουν να κλείνουν, δεν μπορούν να πάρουν τα αγαθά από την Κίνα δεν μπορούν να πουλήσουν ρούχα δεν μπορούν να το κάνουν. Όλα στις Ηνωμένες Πολιτείες έρχονται σε ένα πλοίο. Φεύγουν από την επιχείρηση, εργάτες οικοδομών απολύονται επειδή τα υλικά δεν έρχονται, το ατσάλι δεν έρχεται η ξυλεία δεν έρχεται, χάνουν τη δουλειά τους. Τώρα όλοι θα μισούν τους λιμενεργάτες γιατί τώρα συνειδητοποιούν πόσο σημαντικές είναι οι δουλειές μας. Τώρα έχω τον πρόεδρο να μου ουρλιάζει, “θα εφαρμόσω το νόμο Taft-Harley”. Κάν’ το! Ο Taft Harley σημαίνει ότι πρέπει να επιστρέψω στη δουλειά για 90 ημέρες μετά από μια περίοδο χαλάρωσης, νομίζεις ότι όταν επιστρέψω για 90 ημέρες αυτοί οι άνδρες πρόκειται να πάνε να δουλέψουν εκείνη την περίοδο? Θα κοστίσει χρήματα στην εταιρεία για να πληρώσει τους μισθούς τους ενώ θα πηγαίνουν από 30 κινήσεις την ώρα τώρα, ίσως σε οκτώ. Ποιος θα κερδίσει εδώ? Τρέξτε καλύτερα να κάτσετε στο τραπέζι και να βγάλουμε ένα συμβόλαιο και ας συνεχίσει ο κόσμος να κινείται. Θα σας σακατέψω! Θα σας σακατέψω και δεν έχετε ιδέα τι σημαίνει αυτό. Κανείς δεν έχει!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας