Ο διάτρητος κόσμος των νέων τεχνολογιών-Η Crowdstrike ζητάει συγγνώμη-Μεγάλες ζημιές

675

Πότε θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση ;

Ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας κυβερνοασφάλειας Crowdstrike, Τζορτζ Κουρτζ ζήτησε συγγνώμη για την τεράστια τεχνική βλάβη η οποία έχει επηρεάσει επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, και δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με όλους τους πελάτες της εταιρείας καθώς αυτοί εργάζονται για να επαναφέρουν τις διαδικτυακές τους λειτουργίες.

Η βλάβη σε κάποιες υπηρεσίες της Microsoft παρέλυσε πολλές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Αεροπορικές εταιρείες καθήλωσαν πτήσεις, ουρές αναμονής σχηματίστηκαν στα αεροδρόμια, προβλήματα αντιμετώπισαν μεταξύ άλλων η αυστραλιανή κρατική τηλεόραση ABC, το βρετανικό δίκτυο Sky News, το χρηματιστήριο του Λονδίνου.

“Λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που έχουμε προκαλέσει σε πελάτες, ταξιδιώτες, και σε οποιονδήποτε επηρεάζεται από αυτό, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας μας”, δήλωσε στο τηλεοπτικό πρόγραμμα “Today” του NBC News, περίπου στις 15:00 ώρα Ελλάδας.

“Πολλοί από τους πελάτες επανεκκινούν το σύστημα και αυτό επανέρχεται και θα είναι λειτουργικό”, τόνισε ο Κουρτζ. “Ενδέχεται να περάσει χρόνος για ορισμένα συστήματα που δεν θα επανέλθουν αυτόματα”, πρόσθεσε, αλλά η εταιρεία “θα φροντίσει κάθε πελάτης της να επαναφέρει πλήρως τα συστήματά της”.

Με ενημέρωσή του, στις 14:30 ώρα Ελλάδας ο τεχνολογικός κολοσσός Microsoft ανακοίνωσε ότι επιδιορθώθηκε η υποκείμενη αιτία τεχνικού προβλήματος των εφαρμογών και υπηρεσιών της 365, αλλά τα κατάλοιπα των συνεπειών από τα προβλήματα κυβερνοασφάλειας εξακολουθούν να επηρεάζουν κάποιους πελάτες. Το πρόβλημα που ευθύνεται για την τεράστια τεχνική βλάβη η οποία επηρεάζει σήμερα δεκάδες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο “έχει ταυτοποιηθεί” και “είναι σε διαδικασία επίλυσης”, ανακοίνωσε νωρίτερα ο Κουρτζ.

Η διακοπή προκάλεσε χάος σε αερομεταφορές από τη Μαδρίτη μέχρι το Νέο Δελχί, με τον ευρωπαϊκό οργανισμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας να αναφέρει ότι δεν είναι σαφές πόσες πτήσεις είχαν επηρεαστεί στην ήπειρο.

Από τις 110.000 προγραμματισμένες εμπορικές πτήσεις σήμερα, οι 1.390 έχουν ακυρωθεί παγκοσμίως και περισσότερες αναμενόταν να ακυρωθούν, σύμφωνα με στοιχεία της παγκόσμιας εταιρείας ανάλυσης αερομεταφορών Cirium.

Ακόμη και οι αεροπορικές εταιρείες που δεν επηρεάστηκαν άμεσα δήλωσαν ότι θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις λόγω της παγκόσμιας φύσης της διακοπής.

“Χάος”

Οι αρχές της Γερμανίας ανέφεραν ότι το χάος που προκάλεσε η εκτεταμένη τεχνική βλάφη στη λειτουργία τρπαεζων, εμπορικών καταστημάτων ακόμη και νοσοκομείων, σταδιακά εξομαλύνεται, προειδοποιώντας ωστόσο για πιθανά προβλήματα περιορισμένης έκτασης και τις επόμενες ώρες.

Οι πρώτες δυσλειτουργίες καταγράφηκαν στις ΗΠΑ αργά την Πέμπτη, λόγω προβλημάτων με υπηρεσίες της Microsoft, όπως τα λογισμικά Azure και 365. Η Frontier Airlines, μονάδα της Frontier Group Holdings Inc., αναγκάστηκε να αναστείλει τις πτήσεις για περισσότερες από δύο ώρες, αποδίδοντας το πρόβλημα στις διαδικτυακές υπηρεσίες της Microsoft. Η αεροπορική εταιρεία ήρε την αναστολή των πτήσεων στις 23:00 ώρα Νέας Υόρκης.

Στην Ασία, οι χρήστες από την Ιαπωνία άρχισαν να αναφέρουν το απόγευμα προβλήματα με τη λειτουργία υπηρεσιών της Microsoft, όπως η διαδικτυακή σουίτα λογισμικού γραφείου Microsoft 365.

Οι αεροπορικές εταιρείες στα αεροδρόμια της Βομβάης και του Χονγκ Κονγκ επανήλθαν στον χειροκίνητο έλεγχο επιβατών, λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Ορισμένα προβλήματα φαίνεται να σχετίζονται και με τεχνικά θέματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία παροχής υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας Crowdstrike, το τηλεφωνικό κέντρο της οποίας μεταδίδει μαγνητοσκοπημένο μήνυμα όπου αναφέρει ότι “έχει λάβει αναφορές για σφάλματα στο λειτουργικό σύστημα Windows της Microsoft που σχετίζονται με τον αισθητήρα Falcon”.

Τα τελευταία προβλήματα εμφανίστηκαν αμέσως μετά την ανακοίνωση της Microsoft ότι είχε επιλύσει το πρόβλημα με τη διακοπή των υπηρεσιών cloud Azure. Οι ιστότοποι παρακολούθησης της λειτουργίας των υπηρεσιών της εταιρείας έδειχναν νωρίτερα ότι τα συστήματα Azure και Microsoft 365 αντιμετώπιζαν προβλήματα για πολλές ώρες.

Εν τω μεταξύ, σε εντολή προσωρινής αναστολής πτήσεων προχώρησαν το πρωί της Παρασκευής αρκετές μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των American Airlines, Delta Airlines και United Airlines, επικαλούμενες προβλήματα επικοινωνίες, πριν περάσει καλά καλά περάσει μια ώρα από τη στιγμή που η Microsoft ανακοινώσει ότι επιλύθηκε το πρόβλημα διακοπής των υπηρεσιών της cloud που επηρέασε αρκετούς αερομεταφορείς χαμηλού κόστους το βράδυ της Πέμπτη.

Προβλήματα υπήρξαν και σε ορισμένες πτήσεις στην Ευρώπη. Το αεροδρόμιο του Βερολίνου ανακοίνωσε ότι αναστέλλονται προσωρινά οι πτήσεις λόγω τεχνικού προβλήματος, ενώ ο ισπανικός διαχειριστής αεροδρομίων Aena ανακοίνωσε ότι ένα “συμβάν” έχει δημιουργήσει προβλήματα στο σύστημα υπολογιστών όλων των ισπανικών αεροδρομίων και μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις πτήσεων.

Όπως δήλωσε αυτόπτης μάρτυρας στο Reuters, οι επιβάτες στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου στη Βρετανία δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα αυτόματα μηχανήματα καρτών επιβίβασης, ενώ οι οθόνες δείχνουν μήνυμα που αναφέρει ότι “ο σέρβερ είναι εκτός διαδικτύου”.

Επίσης, το αεροδρόμιο Σίπχολ στην Ολλανδία ανέφερε ότι έχει επίσης επηρεαστεί από την παγκόσμια τεχνική βλάβη, σημειώνοντας ότι οι επιβάτες που είναι προγραμματισμένο να ταξιδέψουν σήμερα θα πρέπει να επικοινωνήσουν πρώτα με την αεροπορική τους εταιρεία.

Εκτεταμένα προβλήματα καταγράφονται και σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, λόγω τεχνικών θεμάτων που σχετίζονται με την εταιρεία κυβερνοασφάλειας Crowdstrike και τη Microsoft. Όπως αναφέρει το Reuters προβλήματα αντιμετωπίζουν μέσα ενημέρωσης, εταιρείες λιανικής, τράπεζες, αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενώ έχουν επηρεαστεί και ορισμένα συστήματα του αυστραλιανού κοινοβουλίου και δημοσίων υπηρεσιών.

Προβλήματα και σε χρηματιστηριακές αγορές, συστήματα υγείας

Ο Όμιλος LSE, ο οποίος διαχειρίζεται το χρηματιστήριο του Λονδίνου, δήλωσε επίσης ότι αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι ο ειδησεογραφικός ιστότοπος του ομίλου αλλά και η πλατφόρμα δεδομένων παρουσιάζουν διακοπές, λόγω “παγκόσμιου τεχνικού προβλήματος τρίτου μέρους”, που επηρεάζουν τους χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το Ευρωπαϊκό Χρηματιστήριο Ενέργειας αναφέρει επίσης σε εσωτερικό υπόμνημά του που είδε το Reuters ότι οι πελάτες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα συναλλαγών του αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις συναλλαγών “λόγω θεμάτων υποδομής από τρίτο πάροχο υπηρεσιών”.

Επίσης, το υπουργό Εξωτερικών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων δήλωσε ότι τα παγκόσμια τεχνικά προβλήματα στον τομέα της κυβερνοασφάλειας έχουν επηρεάσει ορισμένα από τα ηλεκτρονικά συστήματά του και συνέστησε στους χρήστες να αποφεύγουν οποιεσδήποτε συναλλαγές μέχρι να επιλυθεί το θέμα.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας