Τέμπη-Καίνε τα ερωτήματα για την τραγωδία–Μπαλάκι οι ευθύνες για το μπάζωμα

886

Στα αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών αναφέρθηκαν μιλώντας στο MEGA ο αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων του «Βήματος» και των «Νέων» Βασίλης Λαμπρόπουλος και ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης.

Σύμφωνα με τον Βασίλη Λαμπρόπουλο, «ένα βασικό ερώτημα είναι τι μετέφερε το τρένο (η εμπορική αμαξοστοιχία) δεν έχει δοθεί πειστική απάντηση. Το πόρισμα που έχει εκδοθεί από τους πραγματογνώμονες των οικογενειών ότι πράγματι μετέφερε κάτι άλλο και δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση η έκρηξη από λάδια μετασχηματιστών, διότι δεν έχουν μεγάλο συντελεστή ανάφλεξης. Άρα μετέφερε κάτι άλλο, και δεν έχει απαντηθεί ακόμα τι ήταν αυτό».

Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι ακόμα κι όταν ρωτήθηκε η ίδια η Siemens αν πράγματι μπορεί η έκρηξη να οφείλεται σε αυτό απέφυγε να δώσει απάντηση.

Ποιος και γιατί δίνει την εντολή να φύγουν εντελώς τα βαγόνια και μετά να μπει ο σαρωτής

Ακολούθως ο αστυνομικός συντάκτης ανέφερε ότι το ερώτημα είναι στο ποιος και γιατί έδωσε την εντολή να φύγουν εντελώς τα βαγόνια και μετά να μπει ο σαρωτής, οι μπουλντόζες και να γίνει επιπεδοποιήσουν τον χώρο.

«Βεβαίως είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα τι ακριβώς έχει συμβεί πέρα από τις προφανείς ευθύνες του σταθμάρχη. Και βεβαίως είναι το πολύ σημαντικό ζήτημα που έχει ανακύψει με το μπάζωμα του χώρου, όπου έχουμε δηλώσεις των αξιωματικών της πυροσβεστικής που λένε ότι ζήτησαν να σηκωθούν τα βαγόνια, αλλά το ερώτημα είναι ποιος ζήτησε να φύγουν όλα τα βαγόνια από εκεί και να μεταφερθούν. Το ερώτημα είναι: ποιος και γιατί δίνει την εντολή να φύγουν εντελώς τα βαγόνια και μετά να μπει ο σαρωτής, οι μπουλντόζες και να γίνει επιπεδοποιήσουν τον χώρο», επισήμανε.

Λακαφώσης για Τέμπη: Δεν υπάρχει οτιδήποτε γραπτό για τις μετακινήσεις βαγονιών

Ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης μιλώντας στο MEGA τόνισε πως δεν αναφέρεται γραπτώς στη δικογραφία οτιδήποτε για τη μετακίνηση των βαγονιών της μοιραίας αμαξοστοιχίας.

«Ότι έγινε, έγινε με προφορική εντολή. Τα πρακτικά του συντονιστικού οργάνου της Πολιτικής Προστασίας δεν αναφέρουν τέτοιες αποφάσεις. Όλοι λένε ότι ήταν προφορική εντολή», υποστήριξε

Παράλληλα, ενδιαφέρον προκαλεί και η φωτογραφία από το σημείο του δυστυχήματος. Απεικονίζεται το επίκεντρο της φωτιάς και μέσα στο εσωτερικό του τριγώνου που έχει σχηματιστεί είναι το καμένο βαγόνι του κυλικείου, ενώ το πρώτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας έχει διαλυθεί.

Η φωτογραφία που αναφέρθηκε ο Κώστας Λακαφώσης

«Από τη σφοδρή σύγκρουση έχει διαλυθεί η ηλεκτρομηχανή και το πρώτο βαγόνι. Ακριβώς στο κέντρο του τριγώνου η τσαλακωμένη μάζα είναι το βαγόνι του κυλικείου. Εκεί έχασαν τη ζωή τους 25 άνθρωποι», εξήγησε ο Κώστας Λακαφώσης. Όπως σημείωσε ο ίδιος, στην πράσινη περιοχή θα μπορούσε να πατήσει ο οποιοσδήποτε γερανός, χωρίς να αλλοιωθεί το κέντρο του τριγώνου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπήρχε υπηρεσιακή ανάγκη. «Θα μπορούσαν να σηκωθούν τα βαγόνια από την έξω πλευρά», συμπλήρωσε.

Τα επιπλέον ερωτήματα για την τραγωδία των Τεμπών

Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στη συνέχεια έθεσε και άλλα ερωτήματα για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και τη μετέπειτα διαχείριση.

«Είχαν πει ότι τα δρομολόγια θα σταματήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, γιατί μετακινούνται αμέσως τα βαγόνια και τα παίρνουν και τα πηγαίνουν αλλού; Με το μπάζωμα τα στοιχεία του ξυλόλιου, βρέθηκαν στην απέναντι πλευρά», ανέφερε ο αστυνομικός συντάκτης,

Σύμφωνα με τον αστυνομικό συντάκτη Βασίλη Λαμπρόπουλο, αν γίνει μία σωστή συρραφή των ηχογραφημένων συνομιλιών διαπιστώνεται ότι ο μηχανοδηγός δεν λέει προς τον σταθμάρχη ότι όλα είναι εντάξει. «Τελευταία φορά που επικοινωνεί είναι πριν ξεκινήσουν», τόνισε.

«Η σειρά των γεγονότων που περιγράφει ο ΟΣΕ είναι λάθος»

Καταληκτικά ο Κώστας Λακαφώσης πρόσθεσε ότι «ο ΟΣΕ έβγαλε μόνο ένα χαρτί, μία σελίδα εκείνη την ημέρα που περιγράφει μία σειρά γεγονότων. Αυτή η σειρά που περιγράφει ο ΟΣΕ είναι λάθος, κι αυτό το λάθος του ΟΣΕ το έχει πάρει και η επιτροπή εμπειρογνωμόνων, η επιτροπή Γεραπετρίτη όπως την λέμε, κι αναπαράγει το ίδιο λάθος. Είναι λάθος στην ακολουθία των γεγονότων, δεν έχει ιδιαίτερη νομική αξία, αλλά δείχνει ποιος έκανε τι».

Ερωτώμενος ο κ. Λακαφώσης αν υπάρχουν ενδείξεις ή αποδείξεις ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία παράνομο εύφλεκτο υλικό απάντησε: «Δεν είναι δική μας δουλειά να βρούμε με ποιο τρόπο βρέθηκε εκεί το ξυλόλιο. Είναι άλλης υπηρεσίας δουλειά να βρει πώς και γιατί βρέθηκε εκεί το ξυλόλιο».

Βολές από την αντιπολίτευση: Σε χρόνο ρεκόρ για την ελληνική γραφειοκρατία το μπάζωμα στα Τέμπη

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξαπολύουν πυρά κατά της κυβέρνησης και την κατηγορούν μεταξύ άλλων για επιχείρηση συγκάλυψης των ευθυνών της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Μιλώντας στο MEGA, για ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί έκανε λόγο το μέλος του εκτελεστικού γραφείου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Πάνος Ρήγας, ενώ ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Νίκος Παπανδρέου σχολίασε πως «η κάλυψη του σημείου έγινε μέσα σε 3 μέρες, χρόνο ρεκόρ για την ελληνική γραφειοκρατία».

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Αριστεράς Κωστής Καρπόζηλος τόνισε ότι «είναι ευθύνη της κυβέρνησης στην εξεταστική επιτροπή, που με διάφορα παιχνίδια επιλέγει ποιος θα μιλήσει και κατευθύνει τη συζήτηση, ώστε να μην υπάρχει ουσιαστική συζήτηση για το τι πήγε στραβά».

«Ο ανείπωτος πόνος και η οδύνη απαιτεί σεβασμό. Πρέπει η δικαιοσύνη να εξετάσει τα πάντα και να βγάλει αποτελέσματα. Στο θέμα των Τεμπών σιωπώ από σεβασμό και περιμένω το αποτέλεσμα της δικαιοσύνης, στην οποία έχω απόλυτη εμπιστοσύνη», είπε η ευρωβουλευτής ΝΔ Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου.

Δείτε βίντεο:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας