Tιμές SM Ελλάδος-Γερμανίας- Mε άλλους μισθούς ,το τεράστιο παιχνίδι που παίζεται στην χώρα μας

966

Ειδικοί σύγκριναν και δάκρυσαν τις τιμές σε σούπερ μάρκετ σε Ελλάδα και Γερμανία

Σε μια εποχή που ο αυξανόμενος ρυθμός του συνολικού πληθωρισμού και η αύξηση των τιμών των τροφίμων «πνίγουν» τον πληθυσμό της Ελλάδας, στη Γερμανία, αντίθετα, όλα είναι μια χαρά, αναφέρει ρωσική ιστοσελίδα στην χώρα μας.

Η σύγκριση των τιμών των ελληνικών τροφίμων με τις αντίστοιχες στα γερμανικά σούπερ μάρκετ είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική αν αναλογιστεί κανείς το μισθολογικό χάσμα που χωρίζει τις δύο χώρες.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από αντίστοιχη μελέτη που πραγματοποίησε το κανάλι OPEN, σύμφωνα με το  οποίο, οι τιμές στα ράφια των γερμανικών σούπερ μάρκετ είναι χαμηλότερες από ό,τι στην Ελλάδα, όπου ο κατώτατος μισθός είναι 780 ευρώ το μήνα.

Σύμφωνα με τη μελέτη για παράδειγμα, ο χαλβάς της ίδιας εταιρείας και στην ίδια ποσότητα πωλείται στην Ελλάδα προς 6,54 ευρώ και στη Γερμανία μόλις 4,60 ευρώ.

Αντίστοιχα, η ίδια συσκευασία του 1 κιλού γιαουρτιού κοστίζει 4,38 ευρώ στην Ελλάδα, και μόνο 3,99 ευρώ στη Γερμανία. 500 γραμμάρια λευκό ρύζι στην Ελλάδα πωλούνται 2,06 ευρώ και στη Γερμανία μόνο 1,80 ευρώ.

Τα φασόλια (ίδιας μάρκας και ποσότητας) πωλούνται στην Ελλάδα προς 2,53 ευρώ, ενώ στη Γερμανία η τιμή δεν ξεπερνά τα 2,49 ευρώ.

«Δεν δικαιολογούνται τόσο μεγάλες διαφορές» «Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν καλές τιμές αγοράς, αλλά φυσικά δεν δικαιολογούνται τόσο μεγάλες διαφορές στο κόστος των προϊόντων», σχολίασε ο κ. Σωτήρης Πούλος, ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ που πωλεί ελληνικά προϊόντα στη Φρανκφούρτη. Όπως εξηγεί ο κ. Πούλος, «ο μέσος μισθός εδώ είναι περίπου 1800, ίσως 2000 ή και 2200 και μιλάω για το καθαρό ποσό που παίρνει ο υπάλληλος στα χέρια του».

Πώς είναι αυτό δυνατόν; Σύμφωνα με τους ειδικούς, μόνο λίγες εταιρείες ελέγχουν την προμήθεια προϊόντων.

Ο καθηγητής Οικονομικών του Πανεπιστημίου Πειραιώς Μιχάλης Γλεζάκος τονίζει ότι «η ικανότητα των πολυεθνικών εταιρειών να υπερπωλούν στην Ελλάδα οφείλεται στην έλλειψη σημαντικού ελεύθερου ανταγωνισμού».

 

Αυτό συμβαίνει γιατί στους περισσότερους κλάδους η ελληνική αγορά ελέγχεται από λίγες εταιρείες και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι αναποτελεσματικοί».

 

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα με την ακρίβεια ; 

Από την έναρξη της πανδημίας το 2019, όλοι οι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι ξεκίνησαν δειλά δειλά, το σχέδιο ανατιμήσεων των βασικών και μη προϊόντων σίτισης και γενικά ότι κωδικούς υπάρχουν μέσα σε οποιαδήποτε Σούπερ Μάρκετ στην χώρα μας.

Επίσημη δικαιολογία για τις τρομακτικές αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα νωπά και συσκευασμένα ήταν η αύξηση της ενέργειας, την οποία ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει υπέρογκα σε σχέση με τον Ευρωπαίο ομόλογο του.

Ουσιαστικά η ελληνική κοινωνία είναι δέσμια ενός συστήματος που ξεζουμίζει τον Έλληνα καταναλωτή, ο μισθός ή η σύνταξη του οποίου δεν φτάνει για να επιβιώσει πλέον.

Το σύστημα pass, είναι μια προσωρινή λύση, χωρίς να λύνει το πρόβλημα το οποίο θα βρει οριστική λύση μόνο αν υποθετικά ξαναγυρίσουμε στην επαρχία, όπου είναι δυνατόν πολλά πράγματα.

Ο πληθωρισμός είναι μια τεχνητή κρίση που δημιουργείται από την ουσιαστική ασυδοσία εταιρειών και Σούπερ Μάρκετ, που για κάποιο ανεξήγητο λόγο δεν σκέπτονται την επόμενη ημέρα επιβίωσης των εταιρειών τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας