Ίσως ηρεμούσαμε λίγο από το συνεχή δράμα που μας διοχετεύουν κατά συρροή, κατά συναυτουργία καικατ εξακολούθηση, εάν οι νομικοί σε όλοι την επικράτεια έθεταν και τα εξής εύλογα και κατά τον μέσο νου ερωτήματα-απάιτηση προς απάντηση.
α) την κατάργηση του κατάπτυστου νόμου για ειρηνική δράση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) ενάντια στους πλειστηριασμούς σπιτιών. Την τροπολογία που ποινικοποιεί τη δράση ενάντια στους πλειστηριασμούς σπιτιών λαϊκών οικογενειών.
Μέσα από τη συζήτηση στη Βουλή τότε αναδείχτηκε με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο ότι η πολιτική κατρακύλα της κυβέρνησης έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Στ. Κοντονής, πριν από την έναρξη της ονομαστικής ψηφοφορίας κατέθεσε νομοτεχνική «βελτίωση» στην επίμαχη τροπολογία, προκειμένου να διευκολύνει τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Επιχειρώντας να ρίξει στάχτη στα μάτια του λαού, απάλειψε την παράγραφο 2 της τροπολογίας, γεγονός που δεν αναιρεί τον αντιδραστικό της χαρακτήρα και το σαφή προσανατολισμό της να χτυπήσει τις κινητοποιήσεις κατά των πλειστηριασμών. Η αρχική παράγραφος που απαλείφθηκε, προέβλεπε ότι θα διώκονται αυτεπάγγελτα όσοι απειλούν συμβολαιογράφους. Ωστόσο, παραμένει η αυτεπάγγελτη δίωξη όσων παρακωλύουν τη διεξαγωγή πλειστηριασμών, ανεξάρτητα εάν οι πλειστηριασμοί διεξάγονται σε ειρηνοδικεία ή ηλεκτρονικά σε συμβολαιογραφικά γραφεία.
β) την υιοθέτηση της έκθεσης της ομάδας εργασίας του ΔΝΤ το 2012 όταν με την απόρρητη αποστολή ομάδας ορκωτών ελεγκτών – λογιστών χρηματοπιστωτικών και τραπεζικών αναλυτών με τον κωδικό ΣΟΛΑΡ ΠΡΟΤΖΕΚΤ( η ΤτΕ το ”έπνιξε΄΄ όμως υπάρχει στην αγγλική γλώσσα) όπου…
τον Ιούλιο του 2013 η Τράπεζα της Ελλάδος ανέθεσε στην BlackRock, εταιρία συμβούλων διεθνούς φήμης, να διεξάγει ανεξάρτητη διαγνωστική μελέτη για το χαρτοφυλάκιο δανείων όλων των ελληνικών εμπορικών τραπεζών. Με τον τρόπο αυτό, η Τράπεζα της Ελλάδος εκπλήρωσε σχετική απαίτηση του Μνημονίου του Μαΐου 2013.
Ο δειγματοληπτικός έλεγχος σε κάθε κατηγορία δανείων είχε διττό σκοπό: (α) να αξιολογήσει εάν η χορήγηση των δανείων ήταν συμβατή με την πολιτική και τις διαδικασίες χορηγήσεων της κάθε τράπεζας και (β) να αξιολογήσει εάν τα δάνεια, πέραν της συμβατότητάς τους με τα κριτήρια της τράπεζας, θα μπορούσαν να θεωρηθούν αποδεκτά από έναν «συνετό δανειστή». (Υπάρχει η αξιολόγηση και είναι άκρως εξωπραγματική για τον τρόπο και μέθοδο χορήγησης δανείων).
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ
Η πρόταση (μετά από αυτό που είδαν και βίωσαν οι ελεγκτές) ήταν …”υπολογισμός όλων καταβολών τοκοχρεολυσίου – αφαίρεση απο το άληκτο κεφάλαιο – το υπόλοιπο κούρεμα 30% – πάγωμα εναπομείναντος κεφαλαίου τουλάχιστον για δύο έτη-. Τα περισσότερα δάνεια θα είχαν εξοφληθεί, είτε τότε από τις πληρωμένες δόσεις δανείου και κούρεμα, είτε μέχρι σήμερα με καταβολή μόνο δόση κεφαλαίου. Τι έκαναν οι τραπεζίτες. Πήραν την χρηματοδότησή τους από εμάς(κράτος), κράτησαν τα κόκκινα δάνεια, τα έκαναν χρηματιστηριακά εργαλεία, κέρδισαν και κερδίζουν παίζοντας στην δευτερογενή αγορά ως προνομιούχα επενδυτικά προϊόντα ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ- ΔΗΛΑΔΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ. κερδίζουν τρίτη φορά από τους πλειστηριασμούς.
γ)Την άμεση δίωξη όλων των εμπλεκομένων στις τιτλοποιήσεις – κερδοσκοπία των εξωχώριων λογιστικών μορφωμάτων των συστημικών τραπεζών και
δ) Να ηρεμήσουν τον κόσμο ότι ο Α.Π ΕΡΜΗΝΕΥΣΕ . Με τον όρο Νομολογία χαρακτηρίζεται η δικαστική ερμηνεία των Νόμων. Δηλαδή η δια δικαστικών αποφάσεων ερμηνεία και εφαρμογή νόμων. Συνήθως αυτές αποτελούν σύνολο αποφάσεων που λαμβάνουν το όνομα του αρμόδιου δικαστηρίου που τις εκδίδει π.χ. Νομολογία Αρείου Πάγου, Νομολογία Συμβουλίου Επικρατείας.
Η Νομολογία όμως εν προκειμένω δεν αποτελεί άμεση πηγή δικαίου αλλά ούτε και συντελεί στη διαμόρφωση δικαίου αλλά μπορεί να θεωρηθεί ως έμμεση πηγή δικαίου. Έτσι ούτε αυτή καθεαυτή η νομολογία αλλά ούτε και οι αποφάσεις του Αρείου Πάγου μπορούν να εξομοιωθούν με τους κανόνες δικαίου. Ο κάθε δικαστής είναι ελεύθερος να κρίνει τη νομική λύση των υποβαλλομένων σ΄ αυτόν νομικών διαφορών έστω και αν ακόμα άλλο δικαστήριο (ακόμη και ανώτερο) έχει δώσει σε όμοια περίπτωση διάφορη νομική λύση).
Λίγα λεπτά αφιερώστε τώρα για την συνοπτική κοινοποίηση του Υπουργείου Οικονομικών για να κατανοήσουμε πόση σημαντική είναι η πειρατεία των περιουσιών μας και πόσοι εμπλέκονται.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΗΡΑΚΛΗΣ»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΙΟΣ 2022
ΣΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΜΑΣ. ΔΩΣΑΜΕ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ… ΔΗΛΑΔΗ ΑΦΟΥ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΩΡΑ ΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ ΜΑΣ
ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΝ.
ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΑΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΘΑ
ΔΙΑΓΡΑΨΟΥΝ….ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΜΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΚΑΜΟΥΝ ΤΩΡΑ
ΑΚΟΥΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΨΕΥΔΟΝΤΑΙ.
ΟΙ senior ομολογίες ( ΔΑΝΕΙΑ ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ) , απέκτησαν πιστοληπτική αξιολόγηση (ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗΣ ΕΓΓΥΗΣΗ) λαμβάνουν την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Οι mezzanine και junior ( ενυπόθηκα) ομολογίες πωλούνται άμεσα σε ιδιώτες επενδυτές.
Μόλις πωληθεί σε θετική αξία το 50+1% των junior ομολογιών και επαρκές ποσοστό των mezzanine σε ιδιώτες επενδυτές, επέρχεται η λεγόμενη λογιστική απο-αναγνώριση, δηλαδή τα δάνεια που τιτλοποιήθηκαν φεύγουν οριστικά από τον ισολογισμό της τράπεζας κι έτσι επέρχεται η μείωση των κόκκινων δανείων.
Η διαχείριση των τιτλοποιημένων δανείων που έχουν μεταβιβαστεί από τις τράπεζες στον «Ηρακλή» μέσω SPVs (οι γνωστές εταιρείες που τις αποκαλούμε ΦΑΝΤΣ αλλα δεν είναι …ειναι πο κενές υπόστασης και περιοεχομένου) γίνεται από ανεξάρτητους servicers, οι οποίοι αμείβονται μέσω των ανακτήσεων που επιτυγχάνουν, δηλαδή από την είσπραξη των οφειλών.
Από τις εισπράξεις πληρώνεται μεταξύ άλλων και με προκαθορισμένη σειρά η προμήθεια του Δημοσίου.
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙ
Οι εγγυήσεις του «Ηρακλή» είναι από τις ασφαλέστερες εγγυήσεις που έχει χορηγήσει το Ελληνικό Δημόσιο. Και αυτό διότι:
Παρέχονται μόνο για τις senior ομολογίες, δηλαδή για το ασφαλέστερο τμήμα της τιτλοποίησης (ΟΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΜΑΣ) και έχουν αξιολογηθεί με πιστοληπτική διαβάθμιση τουλάχιστον BB- από έναν οργανισμό πιστοληπτικής αξιολόγησης, αναγνωρισμένο από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ).
Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει αποζημίωση (προμήθεια) για τους κινδύνους που αναλαμβάνει ως Εγγυητής της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Τα χαρτοφυλάκια των τιτλοποιήσεων έχουν αξιολογηθεί από τους οίκους πιστωτικής σε ορίζοντα (10ετίας) και οι επενδυτές γνωρίζουν την ποιότητα των χαρτοφυλακίων που έχουν αγοράσει, Για την παρακολούθηση των εγγυήσεων και των χρηματοροών της τιτλοποίησης απαιτήσεων, με στόχο τη διαπίστωση της ενδεχόμενης καθυστέρησης των εν γένει προβλεπόμενων καταβολών ή της ενδεχόμενης κατάπτωσης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο του μηχανισμού έγκαιρης προειδοποίησης, έχει συσταθεί στο Υπουργείο Οικονομικών Επιτροπή Παρακολούθησης (Monitoring Committee), με επικεφαλής τον Γενικό Διευθυντή του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους (ΟΔΔΗΧ).
Η τιτλοποίηση των κόκκινων δανείων προσφέρει ένα ελκυστικό ομόλογο για τους επενδυτές, ιδιαίτερα σε περίοδο αρνητικών επιτοκίων. Ο «Ηρακλής» επιφέρει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις, εμβαθύνοντας την δευτερογενή αγορά ΜΕΔ και δημιουργώντας τεράστιες επενδυτικές ευκαιρίες σε μια διεθνή αγορά που αναζητεί αποδόσεις. Αποτελεί, δηλαδή, ένα ακόμη σημαντικό εργαλείο προσέλκυσης των ξένων επενδυτών στην ελληνική αγορά.
Περαιτέρω, ενόψει της εισροής κεφαλαίων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που θα αυξήσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη χώρα, ο «Ηρακλής» θα λειτουργήσει ευεργετικά τόσο για την κεφαλαιαγορά, όσο και για την αγορά ακινήτων. Οι προοπτικές και των δύο αυτών αγορών που συνδέονται με την αγορά των κόκκινων δανείων, αναμένονται ανοδικές, καθώς αμφίδρομα, θα αυξάνεται η υπεραξία από τα χαρτοφυλάκια των κόκκινων δανείων.