Τις αποφάσεις της Αστυνομίας με βάση τις οποίες ο Μένιος Φουρθιώτης πήρε τους αστυνομικούς φρουρούς γνωστοποίησε με Δελτίο Τύπου η δικηγορική εταιρεία που τον εκπροσωπεί.
Όπως αναλυτικά αναφέρει στο Δελτίο Τύπου:
«Τις τελευταίες ημέρες έχει εξαπολυθεί ένας ανηλεής πόλεμος σε βάρος του εντολέως μας Μαίνανδρου Φουρθιώτη, η οποία είχε τις απαρχές της στην διαρροή εγγράφων αυστηρώς προσωπικού και άκρως απορρήτου χαρακτήρα από την Ελληνική Αστυνομία, γεγονός για το οποίο ήδη ο εντολέας μας έχει στραφεί ενώπιον πάσης αρμοδίας Αρχής προκειμένου να εξευρεθούν οι υπεύθυνοι.
Προ πάσης έτερης αναφοράς, δέον επισημανθεί ότι είναι αν μη τι άλλο εύλογη η αντίδραση του κοινού , καθώς με την μεθοδευμένη παραπληροφόρηση που έχει λάβει χώρα και μάλιστα με μαζικό τρόπο, προσδίδεται η ψευδής εικόνα ότι δήθεν ο εντολέας μας φυλάσσεται από πολυάριθμους αστυνομικούς και οχήματα (14 τον αριθμό ακούστηκαν!), σε συνδυασμό με την επίσης παραπληροφόρηση ότι δεν υφίσταται κανένας λόγος φύλαξης του συγκεκριμένου προσώπου.
Για την αποκατάσταση της πραγματικότητας, οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής, τα οποία σημειωτέον δεν είναι απόρροια διαρροών και ανεπιβεβαίωτων πληροφοριών, αλλά επιβεβαιώνονται και πιστοποιούνται από σειρά εγγράφων που έχουν εκδοθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τα οποία παρότι είναι αυστηρώς απόρρητα και αποτελούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, υποχρεωτικά τα γνωστοποιούμε για την υπεράσπιση του εντολέως μας.
Πιο συγκεκριμένα:
Έχουν εκδοθεί από την αρμόδια Υπηρεσία Ευπαθών Στόχων, που σημειωτέον είναι υπηρεσία που είναι επιφορτισμένη με την φύλαξη όλων των προσώπων που είναι πιθανόν να αποτελούν στόχο κατά χρονική σειρά οι ακόλουθες αποφάσεις:
Στις 26-5-2020 εξεδόθη η με αριθμό Πρωτοκόλλου 3001/4/46-ριη΄ Διαταγή της Υπηρεσίας Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων & Ευπαθών Στόχων, διαβιβαζόμενη ενώπιον κάθε αρμοδίου φορέα και αρχής, δυνάμει της οποίας διαβιβάστηκε η απόφαση του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας δυνάμει της με αριθμό 1519/20/1065888 από 25/5/2020 Διαταγής του και αποφασίστηκε η διάθεση προς τον εντολέα μας ενός (1) αστυνομικού για την κάλυψη των αναγκών της συνοδευτικής του ασφάλειας, για χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών και η επανεξέταση των μέτρων προστασίας του.
Στις 14-8-2020 εξεδόθη η με αριθμό πρωτοκόλλου 3001/4/47-ρε΄Απόφαση του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας δυνάμει της οποίας γνωστοποιήθηκε ότι το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας με την με ΑΠ1519/20/1733061 από 13-8-2020 Διαταγή του, αποφάσισε την συνέχιση της διάθεσης ενός (1) αστυνομικού για την προσωπική ασφάλεια του εντολέως μας και η επανεξέταση των μέτρων πριν την παρέλευση τριών (3) μηνών.
Εν συνεχεία στις 2-11-2020 εξεδόθη η με αριθμό πρωτοκόλλου 3001/4/48-λε Διαταγή της Υπηρεσίας Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων & Ευπαθών Στόχων, διαβιβαζόμενη ενώπιον κάθε αρμοδίου φορέα και αρχής, δυνάμει της οποίας ορίστηκε ότι αποφασίστηκε από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας δυνάμει της με αριθμό 1519/20/2393846 από 2/11/2020 με αριθμό Πρωτοκόλλου 3001/4/48-ε΄ 2/11/2020 αποφάσεως η διάθεση δύο (2) αστυνομικών για την προσωπική ασφάλεια του εντολέως μας και η επανεξέταση των μέτρων πριν την παρέλευση τριών (3) μηνών.
Μετέπειτα, στις 14-01-2021 εξεδόθη η με αριθμό πρωτοκόλλου 3001/4/49-λ’ Διαταγή της Υπηρεσίας Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων & Ευπαθών Στόχων, διαβιβαζόμενη ενώπιον κάθε αρμοδίου φορέα και αρχής, δυνάμει της οποίας ορίστηκε ότι αποφασίστηκε από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας δυνάμει της με αριθμό 1519/21/94148 από 13-01-2021 αποφάσεως η διάθεση τριών (3) αστυνομικών για την προσωπική ασφάλεια του εντολέως μας, η διάθεση μίας (1) υπηρεσιακής μοτοσικλέτας και η επανεξέταση των μέτρων πριν την παρέλευση τριών (3) μηνών.
Τέλος, στις 19-03-2021 εξεδόθη η με αριθμό πρωτοκόλλου 3001/4/49-ρξα’ Διαταγή της Υπηρεσίας Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων & Ευπαθών Στόχων, διαβιβαζόμενη ενώπιον κάθε αρμοδίου φορέα και αρχής, δυνάμει της οποίας ορίστηκε ότι αποφασίστηκε από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας δυνάμει της με αριθμό 1519/21/566825 από 18-03-2021 αποφάσεως η διάθεση τεσσάρων (4) αστυνομικών για την προσωπική ασφάλεια του εντολέως μας, η διάθεση μίας (1) υπηρεσιακής μοτοσικλέτας και ενός (1) αυτοκινήτου, και η επανεξέταση των μέτρων πριν την παρέλευση τριών (3) μηνών.
Να επισημανθεί ότι οι αστυνομικοί εργάζονται ανά βάρδια και συνεπώς ο εντολέας μας είχε έναν (1) αστυνομικό ανά βάρδια για την φύλαξή του, ενώ όπως προκύπτει από τις ως άνω αποφάσεις, ουδέποτε ο εντολέας μας είχε στην διάθεσή του 9 περιπολικά, όπως ψευδέστατα έχει διαδοθεί.
Έχουν λάβει χώρα πιστοποιημένα σε βάρος του εντολέως μας τα ακόλουθα γεγονότα που συνιστούν βίαιες ενέργειες εναντίον του και πιστοποιούν την έκθεσή του σε μέγιστο κίνδυνο:
Η σοβαρότητα και η επικινδυνότητα της κατάστασης προκύπτει από: α) τις ήδη γεγενημένες σε βάρος της σωματικής ακεραιότητας και της ζωής του εντολέως μας επιθέσεις, για τις οποίες έχει υποβάλλει εγκλήσεις για απόπειρα ανθρωποκτονίας με χρήση όπλων ενώπιον των αρμόδιων αστυνομικών και ανακριτικών αρχών και εναντίον των υπευθύνων και οι οποίες έχουν λάβει τον δρόμο της ποινικής δικαιοσύνης και διερευνήσεως (οι οποίες έχουν τεθεί υπ’ όψιν των αρμοδίων υπηρεσιών που έλαβαν τις αποφάσεις σε σχέση με την φύλαξη και φρούρηση του εντολέως μας και δεν θα πραγματοποιήσουμε ουδεμία περαιτέρω μνεία σε ονόματα).
Σημειούται ότι έχει λάβει χώρα και εμπρηστική δολοφονική επίθεση σε βάρος του εντολέως μας στην οικία του, για την οποία έχει υποβάλλει εγκλήσεις ενώπιον των αρμόδιων αστυνομικών και ανακριτικών αρχών στις 12/8/2020, καθώς και εμπρηστική επίθεση έξωθεν του τηλεοπτικού σταθμού στον οποίο εργάζεται στις 10-1-2021 (όπως προκύπτει και από το Βιβλίο Αδικημάτων και Συμβάντων της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Β/Α Αττικής με αρ. πρωτ. 1027/1/839-α, καθώς και από σχετικό απόσπασμα βιβλίου συμβάντων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας). Παράλληλα, είχε τοποθετηθεί εκρηκτικός μηχανισμός έξωθεν του τηλεοπτικού σταθμού, στον οποίο εργάζεται ο εντολέας μας ως παρουσιαστής, όπως προκύπτει από το υπ’ αρ. πρωτ. 1020/2/13-α απόσπασμα της Άμεσης Δράσης με ημερομηνία 2-1-2021, ενώ εκκρεμεί και ποινική προδικασία για τα εγκλήματα διάρρηξης, απόπειρας ληστείας και φθοράς ξένης ιδιοκτησίας που έλαβαν χώρα στην κατοικία του εντολέως μας β) τις συνεχείς απειλές που δέχεται από διάφορα πρόσωπα καταφερόμενα σε βάρος της ζωής του , γ) την εν γένει εκδικητική και επικίνδυνη συμπεριφορά των ανθρώπων που πλήττονται από την δημοσιογραφική έρευνα και αντιδρούν σε αυτή με ανθρωποκτόνο πρόθεση, η οποία βέβαια είναι γνωστή στις αρμόδιες αρχές και τα τελευταία χρόνια είναι συνήθης.
Για όλα τα ανωτέρω περιστατικά, τα οποία εκτίθενται αμιγώς αποσπασματικά, ενδεικτικώς και ουχί εξαντλητικώς, έχουν επιληφθεί οι αρμόδιες Αρχές, ενώ είχε τεθεί το σύνολο των εγγράφων που τα αποδεικνύουν υπ’ όψιν των αρμοδίων Υπηρεσιών που εξέδωσαν τις σχετικές αποφάσεις φρούρησης και φύλαξης του εντολέως μας.
Έχουν εκδοθεί δικαστικές αποφάσεις που επίσης πιστοποιούν την ύπαρξη στοιχείων κινδύνου και κατεπείγοντος σε σχέση με την έκθεση του εντολέως μας σε μέγιστο κίνδυνο και την ανάγκη λήψεως των κατάλληλων μέτρων φύλαξης. Όλως ενδεικτικώς, αναφερόμαστε σε απόφαση που εξεδόθη τον Αύγουστο του 2020 από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών που απαγορεύει στους εκεί καθ’ ων να προσεγγίζουν τον εντολέα μας σε απόσταση πέντε (5) μέτρων και να επικοινωνούν τηλεφωνικά μαζί του.
Ο εντολέας μας εκτός της ιδιότητας του δημοσιογράφου και παρουσιαστή σε ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό με τον τίτλο «NEO EPSILON», παράλληλα είναι ιδιοκτήτης του ραδιοφωνικού σταθμού με τον τίτλο «PARTY FM» και της εφημερίδας «AΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ NEWS». Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε ότι προβλέπονται ειδικά μέτρα φύλαξης για τους τηλεοπτικούς σταθμούς και για τις εφημερίδες , μέτρα φύλαξης που ειδικά σε ό,τι αφορά την εφημερίδα κατά παράβαση των ισχυουσών διατάξεων δεν έχουν ληφθεί. Πιο συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρων 3 περ. ζ’ ΠΔ100/2012: « Υποχρεωτικά φρουρούνται ζ) Οι νομίμως λειτουργούντες τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, για τους οποίους διατίθενται μέχρι τρεις (3) αστυνομικοί, καθώς και οι πανελλαδικής κυκλοφορίας εφημερίδες, για τις οποίες διατίθεται ένας (1) αστυνομικός.».
Έτι περαιτέρω, οι προϋποθέσεις που ορίζονται από το Π.Δ. 141/1991 παράγραφος 4 του άρθρου 70, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το Π.Δ. 100/2012 στο Άρθρο 2 είναι:
Η παράγραφος 4 του άρθρου 70 του π.δ. 141/1991 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Κριτήρια για τον καθορισμό του είδους της προστατευτικής φύλαξης των ευπαθών στόχων είναι:
α. Η ιδιότητα του στόχου.
β. Ο βαθμός επικινδυνότητας.
γ. Οι υπάρχουσες πληροφορίες περί απειλής και ιδίως περί εγκληματικής ενέργειας σε βάρος του στόχου. Οι πηγές της πληροφορίας και οι πληροφορίες αξιολογούνται με βάση τους κωδικούς αξιολόγησης που προβλέπονται για την Europol (άρθρο 12 της Απόφασης 2009/936/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 30−11−2009, L 325/11− 12−2009).
δ. Η προέλευση της απειλής και η σχέση της με την παρούσα ή προγενέστερη ιδιότητα και υπηρεσιακή λειτουργία του στόχου.
ε. Το είδος της απειλής και ιδίως το εάν αυτή στρέφεται κατά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας, της προσωπικής ελευθερίας ή της περιουσίας του ευπαθούς στόχου.
στ. Οι επιπτώσεις της απειλής στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας.
ζ. Τυχόν προγενέστερες απειλές ή έκνομες ενέργειες που έχουν εκδηλωθεί σε βάρος του στόχου ή άλλων προσώπων με την ίδια υπηρεσιακή λειτουργία και οι οποίες συνδέονται αιτιωδώς με την παρούσα ή προγενέστερη υπηρεσιακή λειτουργία ή τα υπηρεσιακά καθήκοντα ή την εν γένει δημόσια δραστηριότητα του στόχου.»
Επομένως, κρίθηκε όχι μόνο μία φορά, αλλά ήδη από τις 26-05-2020 πολλαπλώς από τις αρμόδιες Υπηρεσίες και Αρχές ότι συντρέχουν και πληρούνται όλες οι ως άνω εκ του νόμου τασσόμενες προϋποθέσεις που ορίζονται από το Π.Δ. 141/1991 παράγραφος 4 του άρθρου 70, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το Π.Δ. 100/2012 στο Άρθρο 2, για την διάθεση προσωπικού της ελληνικής αστυνομίας για τη φρούρηση του εντολέως μας και σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να αποδοθεί οιουδήποτε είδους ευθύνη στον εντολέα μας για τις αποφάσεις που ελήφθησαν από τα αρμόδια όργανα κατόπιν αξιολογήσεως όλων των στοιχείων που είχαν τεθεί υπ’ όψιν τους.
Σε σχέση με το ΙΧ αυτοκίνητο που παρουσιάζεται ψευδώς ως δήθεν τεθωρακισμένο όχημα της ΕΛ.ΑΣ και ότι δήθεν το οδηγεί ο εντολέας μας καταχρώμενος υποτίθεται κρατικούς πόρους, είναι στην κατοχή του νομίμως, καθώς του έχει παραχωρηθεί η χρήση του από την εταιρία συμφερόντων του «PARTY FM ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΑΕ», στην οποία ο εντολέας μας έχει την ιδιότητα του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου. Όλα τα ανωτέρω προκύπτουν τόσο από την υπ’ αριθμ. πρωτ. 1997427/1-7-2020 ανακοίνωση του ΓΕΜΗ (οράτε στοιχείο ΙΓ της σχετικής ανακοίνωσης), όσο και από την άδεια κυκλοφορίας του ως άνω αυτοκινήτου. Για όλα τα ανωτέρω φυσικά υφίστανται έγγραφα που αποδεικνύουν την πρωτοφανή αναλήθεια των αναρτήσεων των ανωτέρω και αναφερόμαστε συγκεκριμένα στην άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και στα σχετικά νομιμοποιητικά έγγραφα της ως άνω εταιρίας.
Αυτό που σίγουρα αποτελεί πραγματικότητα είναι ότι στις 19-03-2021 οι αρμόδιες υπηρεσίες με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή τους έκριναν ότι ο εντολέας μας αποτελεί ευπαθή στόχο και διέταξαν την λήψη μέτρων φύλαξης για ένα τουλάχιστον τρίμηνο με επαναξιολόγηση της καταστάσεως μετά την πάροδο του τριμήνου, δηλαδή στις 19-06-2021. Όλως αιφνιδίως με περισσή σπουδή στις 31-03-2021 και μάλιστα το βράδυ γνωστοποιήθηκε στον εντολέα μας η άρση των μέτρων φύλαξης, χωρίς καμία αιτιολογία με την με αρ. πρωτ. 3001/4/49-ρπγ’ επιστολή της Υπηρεσίας Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων & Ευπαθών Στόχων.
Η δικηγορική μας εταιρία έχει ζητήσει να χορηγηθεί στον εντολέα μας ως έχοντα ειδικό έννομο συμφέρον σε αντίγραφο η σχετική Διαταγή του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας με αρ. 1519/21/652839 και ημερομηνία 31-03-2021 που αιφνιδίως ήρε όλα τα μέτρα φύλαξης προκειμένου να διακριβωθεί η βασιμότητα της αιτιολογίας αυτής, αιτιολογία που πρέπει να βρίσκεται σε πλήρη αντιστοίχηση με την αιτιολογία της αποφάσεως της 19-03-2021. Να επισημανθεί στο σημείο αυτό ότι έχει χορηγηθεί εισαγγελική παραγγελία προκειμένου να λάβουμε αντίγραφο της γνωμοδότησης- εισήγησης της αρμόδιας επιτροπής για την λήψη της αποφάσεως της 19-03-2021.
Θα πρέπει συνεπώς από την αιτιολογία της αποφάσεως της 31-03-2021 να προκύπτει τι μεσολάβησε μεταξύ της 19-03-2021 που είχε κριθεί ότι υφίσταται αναγκαιότητα φύλαξης και φρούρησης του εντολέως μας με συγκεκριμένα μέτρα και της 31-03-2021 που όλως αιφνιδίως κρίθηκε ότι δεν υφίσταται καμία αναγκαιότητα και ήρθησαν εν τω συνόλω τα σχετικά μέτρα.
Ως είναι ευνόητο και εν όψει του πολύ μικρού χρονικού διαστήματος μεταξύ της 19-03-2021 και της 31-03-2021, σε συνδυασμό με το δεδομένο ότι δεν υπήρξε κανένα πραγματικό περιστατικό στο τόσο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα που να διαφοροποίησε την κατάσταση των πραγμάτων σε σχέση με τους υπάρχοντες κινδύνους σε βάρος του προσώπου του εντολέως μας, η σχετική απόφαση που αίρει τα μέτρα είναι βέβαιο ότι θα πάσχει από προφανή έλλειψη αιτιολογίας, θα προσβληθεί στο διοικητικό της πλαίσιο και θα ζητηθεί και αναστολή εκτελέσεώς της, δεδομένου ότι η συνέχιση της κατάστασης αυτής εκθέτει σε μέγιστο κίνδυνο την ζωή και την σωματική ακεραιότητα του εντολεώς μας.
Επισημαίνουμε ότι ο κίνδυνος αυτός έχει μεγιστοποιηθεί από τις ίδιες τις αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες μεθοδευμένα διέρρευσαν στον Τύπο απόρρητα υπηρεσιακά έγγραφα που αφορούσαν την ασφάλεια του εντολεώς μας, γνωστοποιώντας με αυτόν τον τρόπο ανεπιτρέπτως ότι αποτελεί ευπαθή στόχο. Οι κίνδυνοι αυτοί μάλιστα μεγιστοποιούνται από το γεγονός ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες αφού διέρρευσαν ότι ο εντολέας μας αποτελεί ευπαθή στόχο και διέρρευσαν και τα σχετικά έγγραφα που αφορούσαν τα σχετικά μέτρα φύλαξης και φρούρησης, μερίμνησαν στην συνέχεια ώστε να διαρρεύσει και να γίνει παγκοίνως γνωστό, αποτελώντας ένα από τα πρώτα θέματα των ειδήσεων του συνόλου των τηλεοπτικών σταθμών και κατακλύζοντας και το διαδίκτυο με πάμπολλα δημοσιεύματα ότι τα μέτρα ήρθησαν στο σύνολό τους, με συνέπεια η έκθεση του εντολέως μας να είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Ευνόητο είναι ότι εκτός από το διοικητικό πλαίσιο, θα αναζητηθούν ποινικές και αστικές ευθύνες στα πρόσωπα που ενήργησαν κατά παράβαση των καθηκόντων τους, εκθέτοντας σε μέγιστο κίνδυνο τον εντολέα μας με βάση όλα τα ανωτέρω.
Για λογαριασμό του εντολέως μας,
Η πληρεξουσία δικηγορική εταιρία»