Ολοένα και πιο διαχειρίσιμη γίνεται η κατάσταση στο γκαράζ του πλοίου «Ελ. Βενιζέλος», όπου ξέσπασε πυρκαγιά τα ξημερώματα της Τετάρτης. Η φωτιά έχει περιοριστεί αρκετά, ενώ ο καπνός είναι αισθητά λιγότερος σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, ενώ βγήκε και το πρώτο ολοσχερώς κατεστραμμένο φορτηγό.
Το όχημα έφερε γενικό φορτίο και, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, έχει μείνει μόνο το κουφάρι του, ενώ από το φορτίο του έχουν απομείνει αποκαΐδια.
Η Πυροσβεστική έχει βγάλει αρκετά οχήματα και οι πυροσβέστες κατάφεραν να ανοίξουν και μία πλαϊνή μπουκαπόρτα που βρίσκεται στο γκαράζ από την οποία βγήκαν πολλά νερά που είχαν συσσωρευτεί.
Οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής έχουν καταφέρει να προχωρήσουν βαθύτερα μέσα στον χώρο στάθμευσης και ελέγχουν καλύτερα την πυρκαγιά που κατακαίει την αριστερή πλευρά του πλοίου.
Σημειωτέον ότι χθες το θερμικό φορτίο έφθασε μέχρι τους 500 βαθμούς κελσίου, ενώ τα μεγαλύτερα προβλήματα δημιούργησε ένα φορτηγό όχημα φορτωμένο με νοβοπάν-συνθετικό ξύλο.
Την όλη επιχείρηση συντονίζει η Πυροσβεστική Υπηρεσία, οι άνδρες της οποίας άνοιξαν τρύπες πάνω απ’ την ίσαλο γραμμή για να φεύγουν τα νερά τα οποία πέφτουν στη φωτιά και έχουν αναγκάσει το πλοίο να πάρει μεγάλη κλίση. Παράλληλα δύο σκάφη αντιρρυπαντικά μαζεύουν τα νερά για να μην προκληθεί ρύπανση.
Σύγκρουση Υπουργείου Ναυτιλίας – Cosco στη σκιά του ατυχήματος
Στο μεταξύ, αποκαλύφθηκε ότι υπάρχει μία «σύγκρουση» μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΟΛΠ, το οποίο διοικείται από την Cosco. Ο ΟΛΠ ζητά να πάρουν το πλοίο από εκεί και να το μεταφέρουν σε σημείο καταφυγής έξω απ’ το λιμάνι. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» βρίσκεται εκεί κατά παραχώρηση για λόγους έκτακτης ανάγκης και συνεπώς δεν μπορεί να μείνει πολύ εκεί, καθώς είναι στη μπούκα του λιμανιού, όπου και βρίσκεται είναι περιοχή transit- ευθύνης του τελωνίου που δένουν τα κρουαζιερόπλοια.
Εκπρόσωπος του ΟΛΠ επισήμανε ότι δεν υφίσταται τέτοιο θέμα. Την ίδια ώρα όμως η ΑΝΕΚ που είναι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Ελ.Βενιζέλος» εξέδωσε ανακοίνωση μέσω της οποίας ευχαριστούσε όλους όσοι συνέδραμε στην επιχείρηση. Στην ανακοίνωση αυτή δεν γίνεται καμία αναφορά για τη διοίκηση του ΟΛΠ αν και από την πρώτη στιγμή συνέδραμε με εξοπλισμό και προσωπικό στην επιχείρηση διάσωσης επιβατών και πλοίου. Η μη αναφορά του ΟΛΠ στην ευχαριστήρια επιστολή σχολιάστηκε στους ευρύτερους κύκλους του Μεγάλου Λιμανιού δίνοντας μία άλλη διάσταση στην υπόθεση. Μάλιστα υπήρξε κλίμα δυσαρέσκειας και από τον ΟΛΠ.
Το θρίλερ ξεκίνησε τη νύχτα της Τρίτης, όταν στο πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς-Χανιά, ξέσπασε φωτιά και τότε ξεκίνησε η περιπέτεια για επιβάτες και πλήρωμα.
Η φωτιά ξεκίνησε ενώ το πλοίο έπλεε στα ανοιχτά της Ύδρας, περίπου στις 23:30 το βράδυ της Τρίτης. Περίπου στη μιάμιση τη νύχτα, τα 141 μέλη του πληρώματος μοίρασαν σωσίβια στους 875 επιβάτες και ξεκίνησαν προετοιμασία για εν πλω εκκένωση του ferry boat.
Τελικώς, περίπου στις δυόμιση τη νύχτα, όταν η φωτιά ετέθη υπό έλεγχο το πλοίο άλλαξε κατεύθυνση και άρχισε να πλέει προς το λιμάνι του Πειραιά. Κινούμενο με ταχύτητα που έφτασε και τους 16 κόμβους, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά στις 4 τα ξημερώματα.
Δείτε φωτογραφίες από τα καμένα φορτηγά: