Συνέντευξη του Ναμπίλ Χαλλάκ, εκτελεστικού διευθυντή του Διεθνούς Φόρουμ για Δικαιοσύνη στην Παλαιστίνη, στην Iskra και στον Αλέξανδρο Μαραγκάκη
Ερώτηση: Είναι γνωστό πως είστε ένας αφανής ήρωας για τον παλαιστινιακό λαό και πως έχετε συμμετάσχει σε μία σειρά από μάχες. Για τον λόγο αυτό, θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στην Παλαιστίνη και συγκεκριμένα στη Γάζα: ό,τι συμβαίνει αυτήν την περίοδο, με τις συνεχείς χωρίς επίσημες αντιδράσεις επεμβάσεις και δράσεις του ισραηλινού στρατού, θεωρείτε πως αποτελεί οπισθοδρόμηση για το παλαιστινιακό ζήτημα σε σχέση με τη διεθνή κοινή γνώμη και κοινότητα;
Απάντηση: Είναι σημαντικό, πρώτα, να δηλώσω πως δεν είμαι ήρωας. Μόνο όσοι αντιμετωπίζουν το «αίμα» και τους όλμους. Αυτοί είναι οι ήρωες, αυτοί είναι οι ηγέτες. Κάνουμε, απλώς, το καθήκον μας. Είμαστε αγωνιστές για αυτόν τον σκοπό. Ήρωες γινόμαστε αφού δώσουμε τη ζωή μας, προσβλέποντας σε δύο πράγματα: την ήττα του εχθρού μας και οπωσδήποτε την νικηφόρα απελευθέρωση της χώρας.
Αυτό είναι το ζήτημα. Επομένως, είμαστε μόνο στρατιώτες και μαχητές, μαχητές της αντίστασης. Σε συμπόρευση με ελεύθερους ανθρώπους και λαούς, όπως ο δικός σας, με όλους εσάς που συμμετέχετε. Είναι ένα διεθνές αντιστασιακό μέτωπο ενάντια στην επιθετικότητα καλά οργανωμένων επίπονων ενεργειών με μεγάλες συνέπειες κατά ημών, των ελεύθερων ανθρώπων.
Συνεπώς και στην Παλαιστίνη, υπάρχουν πολλά «σενάρια στο τραπέζι». Αλλά πριν την ενότητα, την ενοποίηση των ξεχωριστών ομάδων, κανένα σενάριο δεν είναι πιθανό να τεθεί στο τραπέζι και να προχωρήσει. Άρα, η κύρια συνθήκη είναι η ενότητα. Αυτό είναι το αίτημα του παλαιστινιακού λαού, αυτό είναι που κάθε ελεύθερος άνθρωπος στον κόσμο ελπίζει να δει.
Για να πω την αλήθεια και δεν είναι μυστικό στις μέρες μας, έρχομαι σε άμεση επαφή και με τις δύο ηγεσίες σε υψηλό επίπεδο, και γνωρίζω ότι διαμάχη δεν υπάρχει μεταξύ τους. Αυτή η διαμάχη είναι μια επινόηση, ο διαχωρισμός ενορχηστρώνεται από περιφερειακές/τοπικές δυνάμεις και διεθνείς παράγοντες που δεν θέλουν την ένωση τους, είναι ενάντια στην ενοποίησή τους προς χάριν της ασφάλειας του Κράτους του Ισραήλ. Καταλαβαίνετε τι εννοώ; Έτσι έχουν τα πράγματα. Αλλά ο λαός είναι ενωμένος. Οι μάρτυρες από την μια κι από την άλλη πλευρά είναι ενωμένοι, εντάξει; Είναι ενωμένοι αλλά για να το πω έτσι, δεν τους επιτρέπεται να δώσουν στην ενότητα σάρκα και οστά. Αυτή είναι η αντίληψη μου.
Ερώτηση: Η Λαϊκή Ενότητα, οι παλαιστινιακές οργανώσεις και το Διεθνές Φόρουμ για Δικαιοσύνη στην Παλαιστίνη, με έδρα τον Λίβανο έχουν ή μπορούν να έχουν ένα κοινό σχέδιο δράσης;
Απάντηση: Φυσικά. Συζητήσαμε πολλά πράγματα (σ.:με την αντιπροσωπεία της ΛΑ.Ε και τον Παν. Λαφαζάνη) κι αφορούν διάφορα πεδία δράσης. Αλλά σας διαβεβαιώ πως έχουμε έναν σκοπό και θα αγωνιστούμε μαζί, ώμο με ώμο, για να επιτύχουμε ένα ελπιδοφόρο αποτέλεσμα για την πλευρά μας επειδή έχουμε την θέληση και ο λαός θα μας στηρίξει καθώς αυτός πληρώνει το τίμημα, και αυτόν αφορά, κατά βάση.
Άρα, η Λαϊκή Ενότητα είναι με κάποιον τρόπο ενωμένη με τον δικό μας λαό, για να δουλέψουν μαζί για διάφορα ευρύτερα θέματα και θα συνεργαστούν για πολλά ζητήματα, τα οποία θα ανακοινωθούν αργότερα, τόσο ευρωπαϊκού όσο και μεσογειακού- μεσανατολικού ενδιαφέροντος.
Ερώτηση: Ποια είναι η γνώμη σας για τον ελληνικό λαό σε σχέση με τον παλαιστινιακό λαό και τις παλαιστινιακές οργανώσεις;
Απάντηση: Η ελληνική ιστορία και αλληλεγγύη προς το παλαιστινιακό ζήτημα έχει ηλικία χιλιάδων ετών. Δεν έχει να κάνει μόνο με το παλαιστινιακό ζήτημα αλλά (και με την παλαιστινιακή δομή, είναι μέρος της Παλαιστίνης εγγενώς). Οι Έλληνες εκεί διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση της Παλαιστίνης. Στο κτίσιμο εν μέρει του κοινωνικού συστήματος, της ανάπτυξης της κοινωνίας των τότε κατοίκων της περιοχής της Παλαιστίνης, τους Χαναανίτες.
Εκπροσωπούμε υπό μία έννοια μια κουλτούρα. Είμαστε, κατά κάποιον τρόπο, ξαδέρφια. Υπάρχουν μεσογειακές συμμαχίες. Οι άνθρωποι που κατοικούν στην Μεσόγειο, οι Έλληνες και συγκεκριμένα οι Κρήτες και οι υπόλοιποι και από την άλλη, οι κάτοικοι της σημερινής Συρίας, του Λιβάνου της Παλαιστίνης, όλης αυτής της ακτογραμμής, ομοιάζουν και συμβιώνουν επί χιλιάδες χρόνια. Είμαστε ξαδέρφια, είμαστε αδέρφια. Όχι απλά σύντροφοι που αντιμετωπίζουμε έναν κοινό εχθρό. Έτσι, από τότε μέχρι σήμερα πολεμάμε από κοινού για την επιβίωσή μας.
Επομένως, αυτού τους είδους την ενότητα, καμμία κυβέρνηση δεν μπορεί να τη διασπάσει. Καμιά ιμπεριαλιστική δράση δεν μπορεί να μας αφαιρέσει αυτό το δικαίωμα, να το αναιρέσει. Αυτό είναι ένα γεγονός. Ένα ιστορικό γεγονός, που θα παραμείνει και θα συνεχίσει να υφίσταται και μπορούμε να φέρουμε πολλές αποδείξεις επ’ αυτού.
Έχω το προνόμιο και είμαι υπερήφανος για τις προκλήσεις που αντιμετώπισα με τους Έλληνες συντρόφους μου με τους οποίους μαζί κάναμε αποστολές, μαζί δεχθήκαμε σφαίρες, μαζί πήγαμε φυλακή. Όσον με αφορά, δεν είναι ξένοι για εμένα, δεν είμαι ξένος για αυτούς. Είναι οι άνθρωποί μου και το αντίστροφο, είμαστε οικογένεια. Έτσι το βλέπω.
Η φάση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα είναι παροδική καθώς δεν είναι αναπόδραστο πως ό,τι σχεδιάζουν θα επιτύχει, μπορεί να επιβάλουν κυρώσεις, να ασκήσουν οικονομική πίεση, να μας πολεμούν με τις τράπεζες τους για να μας στραγγαλίζουν όλο και περισσότερο, αλλά δεν θα σταματήσουμε, θα συνεχίσουμε. Απλά!
Ερώτηση: Πώς δέχθηκε ο παλαιστινιακός λαός την δίωξη του Παν. Λαφαζάνη στον αγώνα τόσο του ίδιου όσο και της Λαϊκής Ενότητας για την υπεράσπιση της λαϊκής περιουσίας και κατοικίας;
Απάντηση: Όταν το έμαθα, δεν το προσπέρασα και το καταδίκασα. Μίλησα για αυτό σε πολλές οργανώσεις και κόμματα. Έχουμε ένα είδος άτυπου συμβουλίου όπου συμμετέχουν οργανώσεις και κόμματα και το μετέφερα εκεί. Οι περισσότεροι επικεφαλής παρακολουθούν τα νέα και τις εξελίξεις και αναστατώθηκαν. Καταδικάσαμε τη δίωξη που ο Παναγιώτης Λαφαζάνης αντιμετωπίζει και θεωρούμε ότι η κυβέρνηση κάλλιστα μπορεί να ιδωθεί ως ανδρείκελο, έκφραση του κοινού αντιπάλου που αντιμετωπίζουμε και εμείς. Ο καθένας με έναν διαφορετικό τρόπο, καθώς μπορεί να χρησιμοποιούν διαφορετικά προσχήματα.
Και γι’ αυτό φυσικά, τον υποστηρίζουν και καταδικάζουν τη δίωξη που υφίσταται. Και δηλώνουν πως είναι ένας αληθινός αγωνιστής για την ελευθερία και την αξιοπρέπεια του λαού του και των δίκαιων αιτημάτων του αλλά και για όλη την περιοχή της Μεσογείου.