Στη Γαλλία απαγορεύεται ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας….

1366

Γιατί τα κίτρινα γιλέκα έχουν δίκιο…

«Στη Γαλλία το υγειονομικό διαβατήριο, δεν απαιτείται σε χώρους εργασίας, πανεπιστήμια σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, εμπορικά καταστήματα κ.α. και απαγορεύεται ο έλεγχος ταυτότητας από ιδιώτες…» Α. Ι.

Αντιγράψαμε επίκαιρα σχόλια Δημοκρατίας, από την Α. Ι. , που ζει στο Παρίσι και γνωρίζει πολύ καλά τα ζητήματα Δικαίου. Δυστυχώς συνειδητοποιούμε όλο και περισσότερο την κατάντια της χώρας μας, την περίσσεια φασισμού, και το τεράστιο έλλειμμα στοιχειώδους δημοκρατικής  παιδείας στην κοινωνία μας,  σε συνδυασμό με την ολοκληρωτική ανάλογη αντίληψη, που κυριαρχεί  όχι μόνο στην κυβέρνηση αλλά και στην αξιωματική αντιπολίτευση και δυστυχώς σχεδόν στο σύνολο του πολιτικού κόσμου (κοινοβουλευτικού και εξωκοινοβουλευτικού). Μετά την ισοπέδωση κάθε έννοιας δικαιώματος, συντάγματος και Δικαίου, με αφορμή τον    COVID-19, φτάσαμε και στην κανιβαλική ΚΥΑ, όπου ο ένας ελέγχει τον άλλον. Από πού και ως που ο Μπάρμαν, ο καταστηματάρχης, ο σεκιουριτάς, ο φύλακας ή ο κηπουρός (στο πανεπιστήμιο) ή αλλού μπορεί να κάνει  έλεγχο και ταυτοπροσωπία σε οποιανδήποτε πολίτη. Περισσότερο στα πανεπιστήμια, που κάποτε είχαν και το άβατο του ασύλου, πως μπορεί να δεχόμαστε ως κοινωνία, ακόμη και την απαγόρευση εισόδου σε φοιτητές για «υγειονομικούς» λόγους; Το πιο θλιβερό σημείο, είναι ότι η «διανόηση» της χώρας συναινεί και σιωπά. Οι δε εκπαιδευτικοί στα σχολεία έχουν μεταβληθεί -παρά την θέλησή τους- σε  νέους εθνοφύλακες-φρουρούς της σύγχρονης   χούντας. Το ερώτημα παραμένει όμως: Δεν υπάρχουν νομικοί, συνταγματολόγοι, πολιτικές οργανώσεις που να καταλαβαίνουν τα στοιχειώδη;  Ότι δεν γίνεται άσκησης δημόσιας εξουσίας (ελέγχου ταυτοπροσωπίας) από ιδιώτες, γιατί ετσι οδηγούμαστε στον κοινωνικό κανιβαλισμό, και ξεφεύγουμε από κάθε έννοια οργανωμένης κοινωνίας και σε μια κοινωνία ελέγχου, όλων από όλους. Είναι προφανές ότι αυτές οι ΚΥΑ, όχι μόνο στερούνται σοβαρότητας, αλλά είναι και καθολικά παράνομες και αντισυνταγματικές.

Α.Ι.

Για το πιστοποιητικό:

Όταν τέθηκε θέμα εφαρμογής του “υγειονομικού διαβατηρίου” σε μια σειρά από χώρους και πλαίσια στη Γαλλία (να τονιστεί ότι είναι σαφώς λιγότερα από τα αντίστοιχα στην Ελλάδα – επί παραδείγματι δεν απαιτείται σε χώρους εργασίας, πανεπιστήμια, σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, εμπορικά καταστήματα κ.α. – και ότι και σε αυτά ακόμη όπου τυπικά επιβάλλεται, πολύ σπάνια τηρείται και ελέγχεται το μέτρο), ηγέρθη από μια σειρά από πολιτικές δυνάμεις το ζήτημα της “κοινωνίας του ελέγχου όλων από όλους” και της άσκησης δημόσιας εξουσίας (ελέγχου ταυτοπροσωπίας) από ιδιώτες, κίνηση που βεβαίως μπορεί να εκληφθεί ως αλληγορία κοινωνικής διάλυσης. Το ζήτημα απασχόλησε έντονα το Κοινοβούλιο και έφτασε μέχρι το Συνταγματικό Συμβούλιο, το οποίο φυσικά και απαγόρευσε τους ελέγχους ταυτότητας από ιδιώτες. Συνεπώς, στους χώρους όπου οφείλει να παρουσιάζει κανείς το εν λόγω έγγραφο, αν υποθέσουμε ότι αυτό ζητηθεί (σπάνια, και σε αυτές τις περιπτώσεις βέβαια αυτός που το ζητά, ζητά προηγουμένως συγγνώμη και δεν προφέρει καν τη λέξη, αρκούμενος το πολύ στο “ξέρετε, σας ζητούμε συγγνώμη για την ενόχληση, αλλά δυστυχώς είμαστε υποχρεωμένοι να ζητήσουμε ξέρετε τι”), δεν γίνεται έλεγχος ταυτοπροσωπίας (δεν επιδεικνύει κανείς τίτλους ταυτότητας αλλά μόνο το εν λόγω έγγραφο), εκτός κι αν για κάποιο λόγο παρίσταται σε αυτούς αστυνομική δύναμη η οποία είναι και η μόνη αρμόδια να τον ασκήσει. Να τονιστεί δε ακόμη ότι, για λόγους σεβασμού των ευαίσθητων προσωπικών ιατρικών δεδομένων, το “σκανάρισμα” του πιστοποιητικού αυτού δείχνει σε αυτόν που το κάνει μόνο ένδειξη “πράσινη” ή “κόκκινη”, χωρίς αυτός να πληροφορείται σε ποιά βάση (τεστ, φυσική ανοσία, εμβολιογενής ανοσία) έχει χορηγηθεί αυτό, ενώ η έντυπη εκδοχή του περιέχει ένδειξη που προτείνει να διπλώσει κανείς το πιστοποιητικό στα δύο ώστε να μη φαίνεται η βάση της. Για τη χορήγηση του πιστοποιητικού γίνονται δεκτά πολλά είδη τεστ, πολλά εκ των οποίων είναι πολύ λιγότερο δυσάρεστα από το κλασικό ρινοφαρυγγικό pcr, ενώ μέχρι προ τινός όλα τα τεστ ήταν δωρεάν για τους ασφαλισμένους, και εξακολουθούν να είναι αν έχει κάποιος ιατρική συνταγή για οποιονδήποτε λόγο, αν έχει συμπτώματα ή αν έχει αντενδείξεις στον εμβολιασμό. Και παρ’όλα αυτά, και ορθώς, οι διαδηλώσεις, οι νομικές πράξεις και η γενικότερη πολιτική κινητοποίηση κατά του υγειονομικού διαβατηρίου διευρύνονται διαρκώς, ενώ στις δημοσκοπήσεις το μέτρο φαίνεται εξαιρετικά αντιδημοφιλές ως ταυτόχρονα άχρηστο και επικίνδυνο για τις θεμελιώδεις ελευθερίες και για μια σειρά από άλλες συνταγματικές αρχές. Η πίεση που ασκείται από την κοινωνία είναι τέτοια «….» Αυτό σημαίνει να τιμά ένας λαός την Ελευθερία.

Α.Ι.

«Γιατί τα Κίτρινα Γιλέκα είχαν (και έχουν) δίκιο.

1.Γιατι δεν νοείται για τις βλάβες στο περιβάλλον που προκαλούνται από μεγάλες επιχειρήσεις να πληρώνουν οι απλοί άνθρωποι. Ούτε νοείται να κουνούν το δάχτυλο από τη σκάλα του λίαρ τζετ τους στα μεσαία στρώματα γιατί έκαναν το Αθήνα-Λαμία με αυτοκίνητο και στους φτωχούς γιατί δεν φρόντισαν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα ανάβοντας φωτιά για να μην πεθάνουν από το κρύο.

2.Γιατί δεν νοείται επιβολή δικτατορίας στο όνομα της υγείας.

3.Γιατί η δημοκρατία, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν μπορεί να επιβιώσει εκτός του εθνικού, και σε ορισμένες περιπτώσεις το πολύ του περιφερειακού επιπέδου όταν στο τελευταίο παρατηρείται υψηλό επίπεδο πολιτικής σύγκλισης (βλ. Ευρώπη).

4.Γιατί η επικλησιμότητα των κοινωνικών δικαιωμάτων και της ισοτητας παραπέμπεται σταθερά στις “ελληνικές καλένδες” (36 Φεβρουαρίου) από την εποχή της κατοχύρωσής τους μέχρι και σήμερα.

5.Γιατί δεν είναι ισότητα το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα με το οποίο δεν μπορεί να ζήσει κανένας, αλλά η πρόσβαση στην εργασία, η ισότητα των ευκαιριών και η δυνατότητα συμμετοχής στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή για όλους.

6.Γιατί η επιστήμη δεν είναι θρησκεία, αλλά στηρίζεται στην αμφισβήτηση, την αμφιβολία και την έρευνα.

7.Γιατί όταν ο Γαλιλαίος είπε “και όμως γυρίζει” μπροστά στο θρησκευτικό δικαστήριο, τη θέση του είχαν υποστηρίξει περίπου την ίδια εποχή μόνο άλλοι δύο επιστήμονες, εκ των οποίων ο ένας κάηκε στην πυρά ως αιρετικός, ή, αν προτιμάτε, ως “αρνητής”. Όλοι οι άλλοι, οι πραγματικά ψεκασμένοι “επιστήμονες” της εποχής του, που επεδίωκαν να τον στείλουν στην πυρά, πίστευαν στο γεωκεντρικό σύστημα, και προσέδιδαν σε αυτή τους την πεποίθηση θρησκευτικά χαρακτηριστικά, αναθεματίζοντας σαν όχλος αγρίων όποιον τολμούσε να θέσει ερωτήματα.

8.Γιατί ένα καλό μυαλό μπορεί να αναδείξει κάποιον σε “homo universalis” (οικουμενικό άνθρωπο). Κάθε μη ειδικός δεν είναι απαραίτητα και ανεγκέφαλος ή ηλίθιος. Μπορεί να είναι σε θέση να κάνει συνάψεις και να συναγάγει σωστά συμπεράσματα μέσα από την κριτική του σκέψη, την παιδεία του και τις πληροφορίες που παίρνει από περισσότερο ειδικούς από αυτόν. Αν αυτό δεν ίσχυε, δεν θα είχε υπάρξει ποτέ ο Λεονάρντο ντα Βίντσι. Η ειδικοκρατία είναι σκοταδισμός.

9.Γιατί ο Αγκαμπέν είναι σαφώς σοβαρότερος από το Χατζηστεφάνου.

10.Γιατί ο πολιτισμός, οι τέχνες και τα γράμματα δεν είναι περιττή πολυτέλεια ούτε “μη αναγκαία δραστηριότητα”, και είναι κεφαλαιώδους σημασίας η πρόσβαση όλων σε αυτά τα ιερά προϊόντα του ανθρωπίνου πνεύματος.

11.Γιατί άλλο η επιτακτική αναγκαιότητα της προστασίας των κυνηγημένων από τυραννικά καθεστώτα, κι άλλο η εργαλειοποίηση του ανθρώπινου πόνου από αυτούς μάλιστα τους ίδιους που τον προκαλούν, για επίτευξη αλλοτρίων στόχων.

12.Γιατί ο φασισμός βαφτίζεται ελευθερία και η ελευθερία φασισμός (και οι άνθρωποι το χάφτουν) μόνο στον Όργουελ.

13.Γιατί όταν διαιρούν, ξέρουμε από την εποχή του Διοκλητιανού τουλάχιστον ότι επιδιώκουν να βασιλεύσουν, και δη εις βάρος των διχασμένων.

14.Γιατί το μόνο γνήσιο, ουσιαστικό και αποτελεσματικό φράγμα απέναντι σε κάθε επιβουλή πολιτικού χαρακτήρα είναι οι αρραγείς, συμπαγείς κοινωνίες.»

Αιμ. Ι. – Νομικός

Υ.Γ: Η αντιγραφή έγινε από τον Κ.Γ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας